دیجیزا/ با عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس، مایکروسافت از همکاری انحصاری با الجی برای بهبود ارائه محتوای بصری گیمینگ خبر می‌دهد.
   
در هفته‌ای که گذشت، مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را با قیمت ۴۹۹ دلار و ایکس‌باکس سری اس را با قیمت ۲۹۹ دلار راهی بازارهای جهانی کرد تا علاقه‌مندان به صنعت گیم را وارد دنیای نسل‌نهمی خود کند. حال ال‌جی و مایکروسافت در همکاری انحصاری تلاش خواهند کرد با ارائه‌ی قابلیت‌هایی مانند وضوح ۴K و ۱۲۰ فریم‌برثانیه با حداقل تأخیر و ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، تجربه‌ی بازی‌ها را در کنسول‌های نسل‌نهمی ارتقا دهند.

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و خطوط تولید تلویزیون‌های OLED ال‌جی که امسال راه اندازی شد، از HDR و Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. افزون‌براین، تلویزیون‌های ال‌جی می‌توانند ورودی نرخ نوسازی را کنترل کنند. همچنین این تلویزیون‌ها از قابلیت پاسخ‌گویی با تأخیر کم بهره‌مند هستند که امکان پاسخ‌گویی به فرامین را در کمتر از یک میلی‌ثانیه فراهم می‌کند.

ناگفته نماند قابلیت Dolby Vision پس از راه‌اندازی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعال می‌شود. به‌هرحال، تلویزیون‌ها‌ی ال‌جی اولین تلویزیون‌هایی هستند که از استاندارد HGiG برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی HDR در بازی‌ها بهره می‌برند که خود ال‌جی و مایکروسافت عضو و مؤسس آن به‌حساب می‌آیند. درنهایت، تلویزیون‌های جدید ال‌جی را دو مرجع TlandV Rhineland و Underwriters نیز آزمایش کرده‌اند و نتایج حاصل از نرخ نوسازی چشمگیر (flicker-free)  و انتشار نور آبی کم حکایت می‌کند.

در پایان، اگر می‌خواهید عناوین HDR را همان‌طور بازی کنید که سازندگان در نظر داشتند، تلویزیون  جدید OLED ال‌جی بهترین گزینه برای این کار است؛ بنابراین، مایکروسافت ال‌جی را به‌عنوان شریک رسمی خود در بازارهای مهم اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه قرار داده است. 

دیدگاه شما درباره‌ی همکاری ال‌جی و مایکروسافت برای ارتقای کیفت بصری گیمینگ چیست؟