آپ نام خودرویی در مجموعه فولکس واگن بود که در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک وسیله نقلیه شهری کوچک وارد خط تولید کمپانی آلمانی شد. این خودرو در بازارهای مختلف حضور داشت و با برندهای اشکودا و سئات نیز عرضه شد.

نسخه الکتریکی آپ با نام E-up نیز در سال ۲۰۱۰ معرفی و قرار شد فروش آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. نسل دوم آپ الکتریکی در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد اما در اواخر سال ۲۰۲۰ به علت برخی از مشکلات در پروسه تولید، از برنامه های کمپانی کنار گذاشته شد.

اکنون فولکس واگن از تصمیم خود برای ارائه مدل ۲۰۲۲ آپ الکتریکی و فعالیت مجدد خط تولید این خودرو خبر داده است. انتظار می رود آپ الکتریکی در محدوده ۳۰ هزار دلار قیمت گذاری شود.

در نسل دوم این خودرو که سال ۲۰۱۹ معرفی شد؛ انرژی مورد نیاز آپ از باتری ۳۲.۲ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۲۵۸ کیلومتر را با یکبار شارژ کامل در اختیار خودرو قرار می دهد. با استفاده از شارژر دی سی ۴۰ کیلوواتی طی ۶۰ قیقه برابر با ۸۰ درصد ظرفیت باتری تکمیل می شود.

آپ الکتریکی نسل دوم در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۱۴.۹ کیلووات انرژی مصرف می کند.

خودرو طی ۱۱.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۳۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

تک موتور الکتریکی ۸۳ اسب بخاری که با محور جلو در ارتباط است، گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر دارد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۳۶۰۰ میلیمتر در طول، ۱۶۴۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. وزن خالص نیز برابر با ۱۲۹ کیلوگرم است.

براساس اطلاعات موجود و پیش بینی های کارشناسان، همین مشخصات در مدل ۲۰۲۲ نیز تکرار می شود.