آی تی رسان/ اسمارت‌فون پایین‌رده نوکیا G10 بار دیگر در انظار ظاهر شده و اکنون برخی ابهامات پیشین در خصوص ویژگی‌های این هندست از بین رفته است. پیش از این صرفا از به‌کارگیری یک تراشه مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای صحبت به میان آمده بود. اما اکنون به لطف انتشار فهرست جدید گیک‌بنچ مشخص شده که توان پردازشی نوکیا G10 از طریق تراشه هلیو P22 ساخت شرکت مدیاتک تامین خواهد شد. همچنین بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست، این گوشی مجهز به حافظه رم ۳ گیگابایتی خواهد بود. اگرچه بر اساس برخی گزارشات مدل دارای رم ۴ گیگابایتی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوکیا G10 مجهز به یک نمایشگر ۶.۳۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین چهارگانه خواهد بود. پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی گوشی مستقر خواهد شد.

رویداد آینده نوکیا در روز ۸ آوریل (۱۹ فروردین ماه) برگزار خواهد شد. کمپانی فنلاندی در جریان این مراسم از اسمارت‌فون‌های نوکیا G10، نوکیا X10 و نوکیا X20 رونمایی خواهد کرد. ۲ هندست سری X مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۴۸۰ بوده و در واقع مدل‌های ۵G اقتصادی کمپانی به‌شمار می‌روند.