آی تی رسان/ همان‌طور که احتمالا به‌خاطر دارید؛ پیش‌تر و در اواسط ماه دسامبر شاهد انتشار تصاویر زنده از اسمارت‌فون وان‌پلاس ۹ بودیم. اکنون دوباره شاهد این انتشار این تصاویر هستیم و طراحی این هندست ظاهرا دستخوش تغییر شده است. میشال رحمان از انجمن XDA و وبسایت Android Police گزارش می‌دهد که یکی از کاربران فروشگاه eBay با شناسه Shamete1 نمونه اولیه گوشی را در لیست حراج قرار داده و آن‌را با قیمت ۶۰۰۰ دلار به فروش رسانده است.

تصاویر فروشگاه eBay نیز مربوط به همان دستگاه وان‌پلاس ۹ است که بدون لوگوهای تبلیغاتی از طریق وبسایت Phonearena منتشر شد. آن‌ها به یک ترفند نسبتا محافظه‌کارانه نسبت به وان‌پلاس ۸T اشاره می‌کند. ماژول دوربین برجسته مجهز به ۳ لنز و مارک “Ultrashot” (احتمالا الهام گرفته شده از لوگوی Ultra Steady شرکت اوپو) است. شایعات پیشین از به‌کارگیری دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر فوق‌عریض و همچنین یک سنسور کوچک سوم حکایت دارد.

فروشنده همچنین به‌طور خلاصه تصاویری از وان‌پلاس ۹ با آخرین نسخه از رابط کاربری OxygenOS مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را منتشر کرد؛ اگرچه   از آن زمان به بعد این عکس‌ها احتمالا به‌دلیل برخورداری از شناسه‌های دستگاه از فهرست eBay حذف شده‌اند.

صحت تصاویر دستگاه رویت شده در فروشگاه eBay هنوز قطعی نیست. ممکن است شخصی عکس‌های لو رفته ویرایش نشده‌ای را در اختیار داشته و از آن‌ها صرفا با هدف کلاه‌برداری از خریداران احتمالی وان‌پلاس ۹ در وبسایت eBay استفاده نموده باشد. حتی در صورت واقعی بودن این هندست نیز چنین خریدی بسیار پرمخاطره بوده است. اگرچه Shamete1 در این زمینه هشدار داده است؛ اما وان‌پلاس نیز می‌تواند مطابق میل خود عمل نماید. کمپانی می‌تواند این هندست را از راه دور غیرفعال نموده یا فرمان منع قانونی علیه شخص خریدار را صادر نماید.

اگرچه این سخت‌افزار ظاهرا واقعی به‌نظر می‌رسد؛ اما به احتمال فراوان برای تائید موضوع کماکان بایستی صبر کرد. شایعات از عرضه این اسمارت‌فون در اواسط ماه مارس حکایت دارند. همچنین بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها در طراحی هندست هیچ‌گونه تغییری ایجاد نمی‌شود. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون چند ماه پیش از عرضه محصولات خود طراحی آن‌ها را نهایی می‌کنند؛ اما اعمال برخی اصلاحات در لحظات آخر نیز کماکان سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد.