می دانیم Pixel 6a میان رده گوگل با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED به رفرش‌ریت ۶۰ هرتز است. خبر خوب اما این است که روشی برای باز کردن حالت ۹۰ هرتز وجود دارد. بله، نمایشگر پیکسل ۶a می تواند ۹۰ هرتز باشد، اگر شما بخواهید!

یک کاربر علاقه‌مند در توییتر TheLunarixus یک مود برای باز کردن قفل حالت ۹۰ هرتز در پیکسل ۶a ایجاد کرده است و در حال کار بر روی یک رام سفارشی بوده تا برای هر کاربر Pixel 6a امکان باز کردن رفرش‌ریت بهبود یافته را داشته باشد.

شان هالیستر، ویرایشگر ارشد Verge این مود را روی پیکسل ۶a خودش آزمایش کرده و کارکرد آن را تایید کرده است. چیزی که ما نمی دانیم این است که آیا پنل نمایشگر واقعا ۹۰ هرتز را پشتیبانی می کند یا این که به طور مؤثری آن را برای رسیدن به رفرش‌ریت سریعتر اورکلاک می کند. با گوگل ارتباط گرفته شده تا پاسخ این پرسش را بگیرند اما فعلا پاسخی دریافت نکرده اند.

چطور شد که این مود پیکسل ۶a پیدا شد؟!
بسیاری از کاربران توجه کردند که نمایشگر سامسونگ در پیکسل ۶a شباهت هایی به نمایشگر بزرگتر پیکسل ۶ دارد و کنجکاوی اصلی اینجا به وجود آمد. گوگل ۹۰ هرتز را در پنل ۶.۴ اینچی پیکسل ۶ خود ارایه می کند اما در پیکسل ۶a خیر.

در حال حاضر مود مذکور کاملا کارا نیست اما باید توسعه داده شود. برای اینکه قفل ۹۰ هرتز در Pixel 6a باز شود، باید حالت اشکال زدایی و باز کردن قفل OEM را در تنظیمات فعال کنید (که ممکن است نتوانید این کار را در یک گوشی شرکت مخابراتی قفل شده انجام دهید)، و سپس بوت لودر را باز کنید، نسخه بتا اندروید ۱۳ را به صورت دستی فلش کنید. با غیرفعال کردن برخی گزینه ها، و فلش زدن یک رام vendor_boot تغییر یافته به نتیجه برسید.

البته احتمالاً بهتر است منتظر یک کاستوم رام باشید. در نتیجه همه این کارها قفل گزینه Smooth Display و توانایی مجبور کردن حداکثر رفرش‌ریت در تنظیمات توسعه دهنده به ۹۰ هرتز را باز می کند.

نود هرتز کردن نمایشگر Pixel 6a

همچنین نگرانی هایی در مورد اثرات بلندمدت روی نمایشگر پیکسل ۶a وجود دارد. توسعه دهنده Kuba Wojciechowski هشدار می دهد که سامسونگ ممکن است صفحه نمایش پیکسل ۶a را برای استفاده ۹۰ هرتز تیید نکند و این احتمالا فقط اورکلاک شده است. TheLunarixus می گوید تا زمانی که این مد روی بیش از ۱۰۰ گوشی اجرا نشود، به طور کامل نمی دانیم عواقبش چیست.

توسعه دهنده می‌گوید:

«ما از لحاظ قدرت بیشتر به پنل فشار نمی‌آوریم، تمام این مد شامل افزودن یک حالت فرکانس جدید به درایور با زمان‌بندی درایور s6e3fc3 پیکسل ۶ با مقادیر ارتفاع و عرض اصلاح‌شده است. هیچ ولتاژ و غیره در اینجا اصلاح نشده است، ما از جدول گامای خودمان استفاده می کنیم.”
در هر صورت، TheLunarixus به The Verge گفت که در حال کار بر روی یک رام سفارشی با تغییرات لازم هستند تا این رام کاملاً پایدار و آماده برای عموم باشد.

نظر شما چیست؟ اهل مودهای مختلف یا کاستوم رام هستید؟