سخت افزار/ با عرضه نسل جدید گرافیک‌های انویدیا و AMD که فوق‎العاده قدرتمند نیز هستند، طبیعتا گیمرهای حرفه‎ای و البته ثروتمند روی به ساخت بیلدهای چشم نواز خواهند آورد. اگر چه یافتن یکی از کارت گرافیک‌های نسل جدید انویدیا و AMD در حال حاضر کار سختی است، اما کاربران خوش شانس خریدار این محصولات مطمئنا تمایلی به استفاده از آنها بر روی نمایشگرهای Full HD با سرعت ۶۰ هرتز ندارند. در واقع با قدرتی که گرافیک‌های جدید دارند، این رزولوشن اجحاف در حق آنهاست و مسلما نیاز به نمایشگرهای باکیفیت‌تر، بزرگتر و البته سریع‌تر است. نمایشگر منحنی ۴۹ اینچی AOC که یک مدل فوق عریض با عنوان Agon AG493UCX می‌باشد یک گزینه جدید و جذاب است.

از نظر مشخصات فنی، شباهت‌های متعددی بین  Agon AG493UCX از AOC و Oddyssey G9 از سامسونگ وجود دارد. همانند نمایشگر ارزشمند کمپانی سامسونگ، نماینده جدید AOC دارای یک پنل فوق عریض ۴۹ اینچی با رزولوشن ۵۱۲۰ * ۱۴۴۰ با نسبت تصویر ۳۲:۹ است که در واقع معادل دو نمایشگر ۲۷ اینچی ۱۴۴۰P در کنار هم، اما بدون حواشی آزار دهنده نمایشگر است. اگر چه رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی Agon AG493UCX در مقابل ۲۴۰ هرتز رقیب کره‎ای پائین تر است، اما با توجه به قیمت بسیار کمتر نمایشگر AOC این موضوع قابل درک است. همچنین مقدار شعاع پنل منحنی این نمایشگر کمتر و برابر با ۱۸۰۰R (شعاع ۱.۸ متری) است.

مشخصات فنی نمایشگر منحنی ۴۹ اینچی AOC
به گفته AOC، پنل VA مانیتور Agon AG493UCX این کمپانی دارای کنتراست ۳۰۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت می‎باشد. این نمایشگر قادر به پوشش دهی ۱۲۱ درصدی استاندارد sRGB، نود درصدی استاندارد Adobe RGB و ۹۰ درصدی DCI-P3 است. همچنین گواهی DisplayHDR400 نیز توسط این محصول دریافت شده که به معنای پشتیبانی از فناوری HDR10 است اما اشاره ای به پشتیبانی از Dolby Vision نشده است. از نظر تنوع پورت، Agon AG493UCX دارای دو پورت DisplayPort 1.4، دو پورت HDMI 2.0 و یک ورودی USB-C با پشتیبانی از شارژ دستگاه‌ها با توان ۶۵ واتی است. همچنین یک هاب با سه پورت USB 3.1 نیز در نظر گرفته شده که از ورودی USB-C استفاده می‎کنند.

علاوه بر برخورداری از ویژگی‎های گیمینگ، نمایشگر منحنی ۴۹ اینچی AOC برای امور بهره‎وری نیز مناسب است. این نمایشگر همانند Dell UltraSharp U3219Q به یک کلید داخلی KVM مجهز است که اجازه اتصال دو PC را به کاربر می‎دهد و می‎توانید از حالت تصویر در تصویر از هر دو سیستم با یک کیبورد و موس استفاده کنید. پایه این نمایشگر قابل تنظیم و همچنین دارای اسپیکرهای استریو ۵ واتی و جک هدفون ۳.۵ میلی‎متری است. نمایشگر AOC Agon AG493UCX از همین ماه در اروپا با قیمت ۸۹۹ یورو به فروش خواهد رسید.