دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

نظر فضانورد سیاه پوست ناسا درباره رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی

نظر فضانورد سیاه پوست ناسا درباره رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی

دیجیزا/ فضانوردان مأموریت کرو-۱ اسپیس ایکس ناسا به نام‌های “شنون واکر”، “ویکتور گلاور” ، “مایک هاپکینز” از ناسا و “سوئیچی نوگوچی” از آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن اخیراً پس از انجام طولانی‌ترین پرواز فضایی به زمین بازگشتند.

 به نقل از بیزینس اینسایدر، ماموریت “کرو-۱” که به دست شرکت “اسپیس‌ایکس” و با نظارت ناسا انجام شد، چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد و پس از ۱۶۰ روز به سلامت به زمین بازگرداند. این ماموریت رکورد ماندگاری در فضا را شکست و حتی ماموریت “کرو-۲” نیز ممکن است به آن نرسد.

ناسا تأیید کرده است که “کرو-۱” رکورد طولانی‌ترین مدت مأموریت برای یک فضاپیمای سرنشین‌دار آمریکایی را شکسته است، چرا که کپسول “کرو دراگون”(Crew Dragon) توانست قبل از فرود در سواحل فلوریدا ۱۶۸ روز را در مدار زمین بگذراند.

اخیرا در یک رویداد مجازی که اوایل این هفته به میزبانی ناسا برگزار شد، فضانوردان به سوالات مربوط به ماموریت تاریخی خود در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) پاسخ دادند. این رویداد اولین رویداد رسمی فضانوردان از زمان بازگشت آنها بود.

در طول پرسش و پاسخ زنده، از گلاور که خلبان سفینه فضایی کرو دراگون و دومین فرمانده برای انجام این مأموریت بود، خواسته شد تا دیدگاه خود را به عنوان اولین فضانورد سیاه پوست که در این پرواز فضایی طولانی مدت حضور داشته است را بگوید.

گلاور گفت: من ایمیل‌ها و پیام‌های زیادی از طرف افراد دریافت کردم. آنها می‌گفتند سلام، فرزند من تو را دید. آنها بسیار هیجان زده بودند و این بسیار عالی است که فرزند آنها می‌تواند به پخش زنده تلویزیون ناسا نگاه کند و شخصی را که از نظر ظاهری(رنگ پوست) همانند اوست را ببیند. به نظرم این نکته بسیار مهمی است.

وی افزود: من فکر می‌کنم همه ما باید بتوانیم در همه رنگ‌ها خواب ببینیم.

ناسا به طور مکرر رویدادها و مراسم‌هایی را برای گرامیداشت چنین موضوعاتی برگزار می‌کند. برای مثال چندی پیش رویدادی برگزار کرد و طی آن کمک‌های کارمندان آسیایی آمریکایی و آمریکایی اقیانوسیه‌ای‌ خود را نشان داد.

اگرچه تنوع نژادی فضانوردان ناسا در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است اما هنوز هم کارهای بیشتری برای بهتر کردن این شرایط وجود دارد. گزارش داده‌های نیروی کار ۲۰۲۰ که توسط ناسا منتشر شده نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از کارمندان ناسا سفیدپوست یا قفقازی، ۱۲ درصد سیاه پوست یا آمریکایی آفریقایی تبار، هشت درصد آمریکایی آسیایی یا آمریکایی اقیانوسیه‌ای‌ ، هفت درصد اسپانیایی تبار یا لاتین، یک درصد سرخ پوستان بومیان آمریکایی یا بومی آلاسکا و کمتر از یک درصد نیز افراد چند نژادی هستند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، گلاور تنها پانزدهمین فضانورد سیاه پوست آمریکایی است که از مجموع بیش از ۳۰۰ فضانورد ناسا، به فضا سفر کرده است.

گلاور درباره سفر خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی گفت: من خوشحالم که در این موقعیت بوده‌ام.

ناسا برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ آمریکایی‌های سیاهپوست را در برنامه فضانوردان شرکت داد و  “اد وایت” خلبان آزمایش نیروی هوایی به عنوان فضانورد کاندید انتخاب شد. اما او هرگز به فضا نرفت. در عوض “گویون بلوفورد” اولین سیاهپوست آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۳ با شاتل فضایی چلنجر به فضا سفر کرد. از آن زمان تعداد بیشتری از فضانوردان آمریکایی آفریقایی تبار به فضا رفته‌اند اما تعداد آنها زیاد نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *