دیجیزا/ اخیرا یک پتنت شرکت اپل مورد تایید قرار گرفته که مربوط به نسل آینده تاچ آیدی می‌شود و به استفاده از فناوری اینفرارد در زیر صفحه نمایش اشاره می‌کند.

شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ درخواست ثبت این پتنت را ارسال کرده و حالا اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) آن را مورد تایید قرار داده است. در این پتنت یک سنسور تصویربرداری جدید به چشم می‌خورد که زیر نمایشگر قرار می‌گیرد.

با توجه به پتنت، قطعه اصلی آن یک سیستم تصویربرداری اپتیکال است که می‌تواند نور اینفرارد با موج کوتاه را از طریق نمایشگر ساطع ‌کند و یک بخش  حساس به نور برای دریافت بازتاب از سطح رابط برای نقشه‌برداری از انگشت کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به بیان دیگر، با سنسور اثر انگشت زیرنمایشگر از سوی اپل روبه‌رو هستیم و در پتنت اخیر آن توجه ویژه‌ای به نور اینفرارد با موج کوتاه شده که به نظر می‌رسد جزو حیاتی از نسل آینده سیستم تاچ آیدی محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید، تمام پتنت‌ها وارد دنیای تجاری نمی‌شوند و این احتمال وجود دارد که پتنت اخیر اپل نیز در دنیای واقعی مورد استفاده قرار نگیرد. از چندین سال پیش این غول دنیای فناوری سنسور اثر انگشت یا تاچ آیدی را از محصولات خود حذف کرده است.

در حالی که سازندگان محصولات اندرویدی سنسور اثر انگشت محصولات خود را به زیر نمایشگر منتقل کرده‌اند و از فناوری اپتیکال یا اولتراسونیک استفاده می‌کنند، اپل با حذف تاچ آیدی به سراغ فیس آیدی رفته که از چهره کاربران برای آنلاک دستگاه بهره می‌برد و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که اپل در آینده در نسل جدید آیفون SE که دارای تاچ آیدی در بخش پایینی صفحه نمایش است، از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند، البته در حال حاضر نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر قطعی کرد.