سخت افزار/ سخه مشکی رنگ Radeon RX 6800 XT مشاهده شد. به نظر می‌رسد که AMD یا تولید کنندگان مشغول آماده سازی چنین کارت گرافیکی هستند. یک تصویر جالب در پلتفرم اجتماعی چینی منتشر شده که یک کارت گرافیک نیمه سفارشی Radeon RX 6800 XT را در طراحی تماما مشکی نشان می‌دهد.

این مدل Radeon RX 6800 XT می‌باشد که به راحتی از طریق ضخامت راهکار خنک سازی مشخص است. این کارت استیکرهای از پیش نصب شده روی فن‌ها در اختیار دارد (برخی تولید کنندگان آنها را با لوگو خود جایگزین خواهند کرد، مانند Biostar). این کارت با این حال از طراحی کاملا مشابه مرجع بهره می‌برد و تنها تفاوت آن رنگ و لبه تیغه فن‌هاست که نقره‌ای می‌باشد.

گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT
کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT همانطور که گفته شد از چیپ Navi 21 XT که نسخه‌ای تقلیل یافته است بهره می‌برد. ۷۲ واحد محاسباتی یا ۴۶۰۸ پردازنده جریانی برای این مدل در نظر گرفته شده. این کارت ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و گذرگاه ۲۵۶ بیت خواهد داشت تا پهنای باند ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه‌ای را شاهد باشیم. فرکانس پایه این مدل ۲۰۱۵ مگاهرتز و فرکانس بوست نیز ۲۲۵۰ مگاهرتز ذکر شده است. این کارت از توان حرارتی ۳۰۰ وات برخوردار شده که در مدل‌های سفارشی می‌تواند به ۳۵۰ وات افزایش یابد.

از نظر کارایی AMD Radeon RX 6800 XT در مقابل GeForce RTX 3080 قرار گرفته در حالی که ۲۰ وات مصرف کمتری داشته و در عناوین مختلف (نه همه آنها) عملکرد بهتری را با استفاده از بهتری API ممکن (Vulkan / DirectX 12) ارائه می‌دهد. AMD همچنین حالت Rage خود را که یک ابزار اتوماتیک اورکلاک می‌باشد به Radeon Software بازگردانده تا کارایی حتی بهتری را شاهد باشیم و البته ویژگی جدیدی با نام Smart Access را نیز معرفی نموده. برتری گرافیک تیم سرخ حتی تا ۱۳ درصد نیز افزایش می‌یابد که می‌توانید در اسلاید زیر مشاهده کنید.

AMD به شکل رسمی دو کارت گرافیک Radeon RX 6800 و Radeon RX 6800 XT را در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) منتشر خواهد کرد. مدل اول ۵۷۹ دلار و مدل دوم نیز ۶۴۹ دلار قیمت گذاری شده‌اند. در زمان عرضه با توجه به صحبت‌های یکی از نمایندگان ایسوس شاهد موجودی پایینی خواهیم بود. نمونه‌های سفارشی کمی بعد عرضه می‌شوند اما ما زمان عرضه نمونه‌های سفارشی گیگابایت را به شکل اختصاصی با شما عزیزان به اشتراک گذاشته‌ایم. مشخص نیست که مدل مشکی رنگ Radeon RX 6800 XT یک نمونه سفارشی در نظر گرفته خواهد شد یا خیر.