دیجیزا/ نسخه‌ی جدید گوگل کروم اندروید به‌صورت محدود میزبان قابلیت پایش قیمت شده است. کروم با فعال بودن این قابلیت می‌تواند قیمت محصولات را در تب‌های باز به‌صورت مداوم رهگیری کند.
   
جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن اندروید کروم (Google Chrome) به‌تازگی میزبان قابلیت پایش قیمت شده است تا در صورت افت قیمت محصولات، به شما اطلاع بدهد. آن‌طور که ورج می‌نویسد، شماری از کاربران به‌تازگی در کروم ۹۰ اندروید قابلیت جدید را دریافت کرده‌اند که ظاهرا به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است.

با فعال کردن قابلیت، گوگل کروم برای پیدا کردن هر نوع افت قیمت بر تب‌های باز شما نظارت می‌کند و در صورتی که قیمت افت کرد، نوتیفیکیشنی نشان می‌دهد. قابلیت پایش قیمت می‌تواند برای شماری از کاربران اندروید سودمند باشد. نسخه‌ی اندروید گوگل کروم با افزونه‌هایی نظیر Keepa که کارکرد مشابهی در کلاینت دسکتاپ کروم دارند سازگار نیست.

پیش‌نیاز اصلی قابلیت جدید کروم یعنی باز نگه داشتن تب‌ها شاید به مذاق همه‌ی کاربران خوش نیاید. امیدواریم گوگل پیش از انتشار عمومی پایش قیمت،‌ راهکار بهتری برای این قابلیت پیدا کند.

اگر در کروم اندروید قابلیت جدید را دریافت کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به منوی سه‌نقطه در بخش بالایی صفحه‌ی انتخاب تب‌ها و سپس ضربه زدن روی گزینه‌ی Track Prices، آن را فعال کنید. اندروید پلیس می‌گوید در صورتی که قابلیت برای شما فعال نشده است، می‌توانید از طریق فلگ chrome://flags/#enable-tab-grid-layout اقدام کنید.

پس از وارد کردن این فلگ در نوار آدرس وارد منوی کشویی شوید و در نهایت گزینه‌ی Enabled Price Notifications را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید. ظاهرا این تکنیک برای همه‌ی کاربران کار نمی‌کند.

اخبار مربوط به قابلیت پایش قیمت کروم در حالی منتشر می‌شود که چند ماه پیش مایکروسافت اج میزبان قابلیت مقایسه‌ی قیمت شده بود. مدتی بعد، این قابلیت مایکروسافت اج به کدهای تبلیغاتی نیز گسترش پیدا کرد.

فایرفاکس در سال ۲۰۱۸ قابلیت پایش قیمت Price Wise را آزمایش کرد؛ اما هرگز شاهد اضافه شدن آن به نسخه‌ی نهایی مرورگر نبودیم.