دیجیزا/ناسا و اسپیس ایکس پس از تلاشی چندین ساله، سرانجام قرار است در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه، نخستین پرواز عملیاتی کپسول کرو و دومین ماموریت همراه با سرنشین را به وسیله راکت فالکن ۹ به انجام برسانند. ناسا تاییدیه این ماموریت را صادر کرده است. در صورت مساعد بودن شرایط جوی، کپسول کرو دراگون برای نخستین بار به فضا پرتاب می‌شود.

براساس اعلام ناسا چهار فضانورد به وسیله کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس، ۲۴ آبان‌ماه به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می‌شوند. ماموریت آنها «Crew-1» نام دارد و در واقع نخستین ماموریت عملیاتی کپسول کرو دراگون و دومین ماموریت همراه با سرنشین به شمار می‌رود.

ناسا پیش از انجام این ماموریت رسما کارایی فالکون ۹ و کپسول کرو دراگون را برای انجام پروازهای فضایی منظم تایید کرده است. بدین ترتیب اسپیس اکس به نخستین شرکت تجاری تبدیل شد که این تاییدیه را دریافت می‌کند . همچنین ناسا برای اولین پس از ۴ دهه چنین تاییدیه‌ای را صادر کرده است.


خرداد ماه امسال، برای نخستین بار و بعد از یک دهه تلاش، دو فضانورد ناسا به نام‌های‌ «باب بهنکن» و «داگ هارلی» توسط راکت اسپیس ایکس روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شدند و پس از نزدیک به دو ماه (‌۶۲ روز ) با موفقیت به زمین بازگشتند.

ابتدا قرار بود نخستین پرواز عملیاتی در تاریخ ۹ شهریور به انجام برسد که به تعویق افتاد. مجددا زمان دیگری برای این پرواز تعیین شد و گفته شده بود نخستین پرواز عملیاتی در تاریخ دوم آبان ماه انجام می‌شود؛ اما ناسا تصمیم گرفت تاریخ را به تعویق بیندازد تا زمان کافی برای بررسی مشکلات وجود داشته باشد.

«مایکل هاپکینز»، «ویکتور گلاور» و «شنون واکر» فضانوردان ناسا به همراه «سوئیچی ناگوچی» فضانورد آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) در نخستین پرواز عملیاتی برای ماموریت Crew-1 انتخاب شده‌اند. آنها قرار است پس از گذراندن ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی، مجددا به زمین باز گردند.