میتسوبیشی پاجرو یکی از آفرودرهای مطرح ژاپنی است که در کشورمان نیز طرفداران بسیاری دارد و حتی در بازه کوتاهی شاهد مونتاژ این خودرو در ایران بودیم. تولید میتسوبیشی پاجرو مدتی پیش برای همیشه متوقف شد و اکنون خط تولید این خودرو در آستانه فروش به کسب و کاری دیگر قرار گرفته است.

مطابق اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های ژاپنی، میتسوبیشی با فروش کارخانه خود در ژاپن به شرکت تولیدکننده دستمال کاغذی موافقت کرده است. بنابراین کارخانه مرکزی میتسوبیشی در ژاپن به قیمت ۴ میلیارد ین (۳۴ میلیون دلار) به دایو پیپر فروخته خواهد شد. این خط تولید پیش از این به تولید پاجرو مشغول بود و در آینده به مرکز تولید دستمال توالت برند Daio تبدیل خواهد شد. این خط تولید از سال ۲۰۲۰ به طور کامل تعطیل شده بود.

خط تولید میتسوبیشی در دوران اوج خود ۱۷۰۰۰۰ خودرو در سال تولید می کرد اما به علت کاهش فروش طی سالیان اخیر، تولید این کارخانه نیز کاهش یافته بود برای مثال در سال ۲۰۱۹، این سایت تنها ۶۳۰۰۰ وسیله نقلیه تولید کرد.

به طور کلی، تولید میتسوبیشی طی سالیان اخیر کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۱، این خودروساز تنها ۴۰۰۰۰۰ خودرو در ژاپن تولید کرد که حدود ۳۰ درصد کمتر از سال قبل بود. فروش این کارخانه نیز بخشی از استراتژی میتسوبیشی در راستای کاهش هزینه‌های ثابت است. این اقدامات شامل بستن برخی دفاتر، بازنشستگی زودتر از موعد و فروش خطوط تولید مازاد می‌شوند. پیش از این و در زمان تصدی کارلوس گون بر هلدینگ رنو – نیسان – میتسوبیشی، استراتژی تهاجمی توسط او در پیش گرفته شده بود که هزینه‌های بسیاری را برای سه شرکت فرانسوی و ژاپنی به همراه داشت.