یک نابغه ریاضی چینی مسئله‌ای را تنها در یک شب حل کرد که تیمی متشکل از شش دکترای ریاضی به مدت چهار ماه مشغول آن بودند.
طبق گزارش‌ها، ظاهرا چندین ریاضیدان چند ماه برای ساخت یک مدل ریاضی تلاش کردند و در نهایت از «وی دونگی»، استادیار ۳۰ ساله ریاضیات دانشگاه پکن درخواست کمک کردند. آن‌ها پس از تنظیم آزمایش‌های خود بر اساس معادلات مطرح شده توسط دونگی، متوجه شدند که میزان موفقیت مدل جدید بیش از ۹۶ درصد است که این امر موفقیت‌آمیز بودن آن را نشان می‌دهد.

دانشمندان پس از حل مشکل خود، به دونگی پیشنهاد کردند تا به عنوان قدردانی، مبلغی را به او پرداخت کنند، اما این پیشنهاد توسط نابغه چینی رد شد و او گفت: «پرداخت پاداش برای چنین مسئله آسانی، غیرضروری است.»
وی در چین به دلیل موفقیت‌هایش در زمینه ریاضی و همچنین سبک زندگی ساده‌اش، شناخته می‌شود. از مهارت‌های حل ریاضی او، به دلیل توانایی منحصر‌به‌فردش در حل سریع مسائل، تحت عنوان «روش وی» یاد می‌شود.

به گزارش یکی از نشریات خبری چین، «چن دایو»، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه پکن در رابطه با نابغه ریاضی چینی می‌گوید:
«برای ما چیز نادر یا عجیبی نیست که Wei بتواند معماهایی را حل کند که دیگران نمی‌توانند، زیرا او باهوش است و بیش از حد روی مسائل ریاضی تمرکز دارد.»
در ادامه گزارش نشریه چینی همچنین ادعا شده که وی پیشنهاد دانشگاه هاروارد برای تحصیل به عنوان کاندیدای دکترا را رد کرده است. نابغه چینی در آن زمان گفته بود: «فرآیند درخواست بسیار پیچیده است و زبان انگلیسی من خیلی خوب نیست.»
او همچنین در طول سال‌های تحصیلی خود، دو مدال طلای متوالی را در المپیاد بین‌المللی ریاضی کسب کرده و به دلیل استعداد استثنایی خود در زمینه ریاضیات، بدون شرکت در آزمون ورودی کالج که در کشور چین با نام gaokao شناخته می‌شود، در دانشگاه پکن پذیرفته شد.