«مینگ-چی کو» که چند روز پیش گفته بود مک مینی جدید تا سال ۲۰۲۳ معرفی نمی‌شود، حالا مدعی شده که به‌روزرسانی سال آینده میلادی تغییری را در ظاهر و اندازه این دستگاه ایجاد نخواهد کرد. ظاهرا فعلا باید با همین طراحی فعلی سر کنیم.

تحلیلگر مشهور اپل در توییت جدیدی اعلام کرد که نسخه تازه مک مینی احتمالا همان فرم فکتور مدل فعلی را حفظ می‌کند. با این حساب، سال آینده هم دستگاهی با بدنه یکپارچه آلومینیومی خواهیم دید که تقریبا از سال ۲۰۱۰ به بعد در سری مک مینی مشاهده شده است.

پیش‌بینی مینگ-چی کو در تناقض با شایعه‌ای قرار می‌گیرد که از سوی «جان پراسر»، دیگر منبع معتبر دنیای فناوری اعلام شده بود. پراسر مدعی است اپل در حال کار روی مک مینی بعدی با طراحی کاملا جدیدی است که اندازه کوچک‌تری خواهد داشت و بخش بالایی آن پوششی از نوع پلاستیک شفاف دارد.

مک مینی ۲۰۲۳ احتمالا دو مدل خواهد داشت

افزون بر این، مدت‌هاست که شایعاتی درباره تولید نسل بعدی مک مینی شنیده می‌شود. اپل در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ نسخه پایین‌رده این کامپیوتر را به تراشه M1 مجهز کرد، اما مدل بالارده هنوز از پردازنده اینتل بهره می‌برد. پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی مدل بالارده مک مینی هستند، اما حالا به نظر می‌رسد که نسخه جدید مدل پایین‌رده و بالارده به‌صورت همزمان در دست ساخت قرار دارند.

حفظ سبک طراحی مک مینی این دستگاه را هماهنگ با مک استودیو نگه می‌دارد که در حقیقت ظاهر خود را از مک مینی الهام گرفته است. البته با توجه به عرضه مک استودیو حالا این سوال مطرح شده که مک مینی بالارده اصلا چه کاربردی خواهد داشت.

وب‌سایت ۹to5Mac مدعی است که این دستگاه از تراشه M2 استفاده خواهد کرد و حتی مدلی ۱۲ هسته‌ای از M2 پرو خواهد داشت تا با فناوری و قابلیت‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار بگیرد.