با نزدیک‌ شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۱، نشریه‌ی تایم طبق رسم دیرینه‌ی خود شخصیت‌های تأثیرگذار سال به انتخاب تیم تحریریه‌اش را منتشر کرده که در صدر آن‌ها، نام «ایلان ماسک» به چشم‌ می‌خورد.

تایم دلیل انتخاب ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ را تلاش‌های وی در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های فضایی، در کنار سایر فعالیت‌های مهمش از جمله توسعه خودروهای الکتریکی تسلا، تلاش‌های اسپیس اکس برای سفر انسان به مریخ و تأثیرات انکارناپذیرش بر دنیای رمزارزها توصیف کرده است.

نشریه‌ی تایم دلیل انتخاب خود را به طور خلاصه، در یک جمله این‌گونه شرح داده است: «به خاطر خلق راهکارهایی برای بحران‌های موجود، به خاطر تجسم بخشیدن به احتمالات و خطرات پیش رو در عصر غول‌های تکنولوژی و به خاطر هدایت جامعه در جسورانه‌ترین و در‌هم گسیخته‌ترین تحولات، ایلان ماسک شخصیت سال ۲۰۲۱ نشریه‌ی ماست.»

تایم همچنین در پروفایلی که به طور اختصاصی برای آقای ماسک طراحی کرده، اذعان داشته که ایلان ماسک دولت‌ها و صنایع بزرگ را مجبور به کرنش در راستای امیال و جاه‌طلبی‌های خودش می‌کند و به همین علت از او تمجید کرده است.

بد نیست بدانید که نشریه‌ی تایم از ۹۴ سال پیش تا به امروز، هر سال فهرستی از تأثیرگذارترین اشخاص بر تحولات دنیا را منتشر می‌کند. آخرین برندگان لقب «شخصیت سال» در این نشریه گرتا تونبرگ (فعال نوجوان محیط زیست)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، نخستین معاون اول رئیس جمهور زن تاریخ ایالات متحده‌ آمریکا بوده‌اند.

با مراجعه‌ به این لینک، ضمن مطالعه یادداشت کامل تایم برای این انتخاب می‌توانید ویدیوی مرتبط با همین موضوع را هم تماشا کنید.