دیجیزا/ سازمان فناوریهای اطلاعات و ارتباطات ترکیه تحت قانون جدید شبکه اجتماعی، ممنوعیت تبلیغات در توییتر، پریسکوپ و پینترست را اعلام کرد.

قانون جدید شبکه اجتماعی در ترکیه شرکتهای رسانه اجتماعی را که روزانه بیش از یک میلیون بار بازدید دارند، ملزم می کند نمایندگان محلی در ترکیه تعیین کنند. شرکتهایی که هنوز نماینده ای در ترکیه منصوب نکرده اند، اجازه تبلیغات ندارند. فیس بوک روز دوشنبه به شرکتهایی پیوست که تاکنون اعلام کرده اند در حال انتصاب چنین نماینده ای هستند. یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است هم یک ماه پیش اعلام کرد تصمیم گرفته است نماینده ای در این کشور منصوب کند.

تصمیم درباره ممنوعیت تبلیغات در توییتر، اپلیکیشن پخش لایو پریسکوپ و اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس پینترست که از طریق نشریه رسمی اعلام شد، از روز سه شنبه اجرایی می شود.

این قانون به مقامات ترکیه اجازه می دهد به جای بلاک کردن محتوا که در گذشته انجام می داند، محتوا را از این پلتفرمها حذف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک، یوتیوب و توییتر ماههای پیش در ترکیه به دلیل عدم رعایت قانون جریمه شده بودند. شرکتهایی که این قانون را رعایت نکنند، پس از روبرو شدن با جریمه و ممنوعیت تبلیغات، در مرحله آخر پهنای باندشان به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و در واقع دسترسی به آنها قطع می شود.