سخت افزار/ در این مطلب ویدئوی مقایسه سرعت تخلیه باتری آیفون SE 2020 با وان‌پلاس نورد را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؟ به نظر شما کدام یک عملکرد بهتری خواهند داشت؟ با ما همراه باشید با این ویدئوی جالب.

چندی پیش ویدئویی از مقایسه سرعت دو گوشی آیفون SE جدید و وان‌پلاس نورد را با شما به اشتراک گذاشتیم. در این ویدئو دیدیم که به لطف پردازنده قدرتمندتر، گوشی اپل عملکرد بسیار بهتری در سرعت بازشدن برنامه‌ها داشت. با این حال، حافظه رم بیشتر در باز شدن دوباره برنامه از کش، به داد گوشی وان‌پلاس رسید. در نهایت اما این آیفون SE 2020 اپل بود که برنده رقابت شد. اما در تست باتری وضعیت به چه صورت است؟

برای آنکه ببینیم از میان این دو گوشی، کدامیک شارژردهی بهتری دارند و آرام‌تر باتری را تخلیه می‌کنند، به سراغ کانال یوتیوب PhoneBuff رفتیم. او به سبک همیشگی ویدئوهای خود، با استفاده از یک دست روباتیک، این مقایسه را انجام می‌دهد.  این روبات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که عملیات مشابهی را بر روی هر دو گوشی اجرا می‌کند، برنامه‌ها را همزمان باز کرده و دستورات یکسانی اجرا می‌کند.

این شامل برقرای تماس به مدت چندین ساعت، ارسال پیام، باز کردن برنامه‌هایی مانند ایمیل، وبگردی اینستاگرام و یوتیوب می‌شود. البته در این میان چیزی در حدود ۱۶ ساعت هم نمایشگر گوشی‌ها خاموش خواهد بود، تا تست شباهت بیشتری به استفاده کاربر از گوشی در دنیای واقعی داشته باشد.

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، ظرفیت باتری گوشی وان‌پلاس تقریبا ۲ برابر آیفون است. با این حال، پردازنده آیفون بهینه‌تر به نظر می‌آید و نمایشگر ۹۰ هرتز نورد مصرف بالاتری خواهد داشت. اما آیا این دلایل می‌تواند منجربه عملکرد بهتری باتری بسیار کوچک آیفون SE شود؟