سخت افزار/انجمن فناوری مصرف‌کنندگان(برگزارکننده‌ی نمایشگاه CES) برگزیدگان جوایز نوآوری های CES 2021 را معرفی کرد. سخت‌افزارها، پلتفرم‌های نرم‌افزاری و تکنولوژی‌هایی از ۲۸ دسته‌بندی که برای طراحی و مهندسی برتر در حوزه‌ی محصولات فناورانه از آنها تقدیر شده است.

در دسته‌‌ی موبایل ۹ گوشی هوشمند جایزه دریافت کردند. یک گوشی گیمینگ، یک گوشی با نمایشگر چرخان، دو گوشی تاشو و گوشی‌های متداولی که به خاطر ارزش خرید بالا جزء برترینها شناخته شدند.

گوشی‌های دریافت کننده‌ی جایزه‌ نوآوری از CES 2021

Asus ROG Phone 3 و گیم‌پد Asus ROG Kunai 3
LG Wing
LG Velvet 5G
TCL 10 5G UW
Samsung Galaxy Z Flip 5G
Samsung Galaxy Note20 5G / Note20 Ultra 5G
Samsung Galaxy A51 5G
OnePlus 8 Pro
Royole FlexPai 2

در پنل ویژه‌ی متخصصان این صنعت که شامل ۸۹ نفر بود، گوشی Galaxy A51 5G به خاطر “ارزش خرید عالی” ستایش شد. همزمان از OnePlus 8 Pro هم به عنوان “پیشتاز” نامبرده شد.

گوشی ASUS ROG Phone 3 برای سیستم خنک‌کننده‌ و صدای برتر و همچنین “طراحی آینده‌نگرانه ولی‌ ساده” برگزیده شد. گیم‌پد ROG 3 Kunai هم به خاطر حذف مرز تفاوت بازی با کنسول و تلفن‌های همراه برگزیده شد.

گوشی “TCL 10 5G UW” به خاطر طراحی جدید دوربین و همه کاره بودن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی NXTVISION آن که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و همچنین ویژگی‌های خاص در قسمت‌های مختلف برگزیده شده است. صفحه‌نمایش “Full HD+ NXTVISION” و اشتراک صدای Super Bluetooth (قابلیت ‌اشتراک‌گذاری همزمان صدای این گوشی با چهار دستگاه از طریق بلوتوث) از ویژگی‌های خاص این گوشی محسوب می‌شوند.

گوشی‌های Galaxy Z Flip 5G و Royole FlexPai 2 هم طبیعتاً به خاطر تاشوبودن و تشویق سازندگان به ادامه‌ی ساخت گوشی‌های تاشو در آینده، از دریافت‌کنندگان جایزه نوآوری های CES 2021 بودند.