چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی، شاسی بلند پلاگین هیبرید و کامپکت جدید چینی‌ها است که با پیشرانه قوی‌تر، ظاهری مدرن و چند سورپرایز باور نکردنی، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. پس پیش به سوی Tiggo 7 PLUS new energy!

در ادامه‌ی اخبار نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۲ چین، امروز به سراغ یکی از مهم‌ترین مهمان‌های این رویداد یعنی چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی می‌رویم که جزو خودروهای پرچمدار چینی و کلاس NEV دسته بندی می‌شود. پس اگر شما هم به مشخصات فنی و تغییرات این نسخه نسبت به چری تیگو ۷ معمولی علاقه دارید و دوست دارید بدانید که این شاسی بلند جذاب و اقتصادی آیا به کشور ما هم خواهد آمد یا خیر، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اما پیش از شروع کار، از شما دعوت می‌کنیم تا با ویدیو معرفی این محصول جذاب در نمایشگاه چنگدو چین همراه باشید و سپس ادامه مطلب را دنبال کنید.

معرفی چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی
جلو پنجره جدید با ستون‌های عمودی و موازی در کنا فلاپ‌های جدید در هواکش‌های گلگیر و لیپ سپر، مهم‌ترین تغییرات ظاهری چری تیگو ۷ پلاس new energy هستند اما این شاسی بلند سگمنت C از نظر ابعاد، سعی داشته تا به پیشینیان خود وفادار بماند و ابعاد چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی شامل ۴۵۰۰ میلی متر طول، ۱۸۴۲ میلی متر عرض و ۱۷۰۵ میلی متر ارتفاع می‌شود. از اگزوزهای استیل دو گانه و تزئینات کرومی رد می‌شویم تا چیزهای مهم‌تری را مرور کنیم.

اتفاقات مهم دقیقا در زیر کاپوت در جریان هستند یعنی جایی که دقیقا همان سیستم محرک شاسی بلند چری اکسید LX ET-i و چری تیگو ۸ پلاس e+ را می‌بینیم. این سیستم از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ ۱.۵ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی آهنربای دائمی سنکرون (PMSM) تشکیل شده است که به صورت مجموع می‌توانند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه دهند و در کمتر از ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به علاوه گیربکس DHT سه سرعته هم همراه شما خواهد بود.

مهم‌تر از همه، چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی اولین خودرو این شرکت است که از «معماری هیبرید هوشمند DP-i» بهره می‌برد که می‌تواند تجربه رانندگی بهتری از رانندگی را در کنار مدیریت بهتر باتری‌ها ارائه کند. این معماری از سه سیستم اصلی یعنی i-HEC، i-BMS و i-DHT که به ترتیب شامل سیستم‌های مدیریت بازده سامانه هیبریدی، باتری و گیربکس خودروهای هیبریدی می‌شود. همچنین نسبت تراکم پیشرانه در این معماری می‌تواند به عدد ۱۶:۱ هم برسد و بازده حرارتی آن تا ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است. باز هم چیزی برای پیشرفت باقی می‌ماند؟ اگر خلاصه بگوییم، چری تیگو ۷ پلاس new energy تمام رقبای فعلی و محصولات قبلی این شرکت را زمین خواهد زد!

چری تیگو ۷ پلاس new energy یک خودرو پلاگین هیبرید است و نمی‌توان روی رانندگی با آن در حالت تمام برقی حساب کرد اما به طور غیر قابل باوری، باتری‌های آن در مورد تمام برقی تا ۱۵۰ کیلومتر دوام می‌آورند و این عدد در ترکیب با پیشرانه یا بهتر بگوییم ژنراتور بنزینی، به ۱۳۰۰ کیلومتر جهش می‌کند.

زمانی که به مصرف بنزین پیشرانه می‌رسیم، با عدد ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر مواجه می‌شویم که مغز ما را منفجر می‌کند. به هر حال نگران مصرف سوخت نباشید چرا که باتری‌های چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی با شارژر سریع DC با توان ۳۶ کیلو وات، می‌توانند در عرض ۲۵ دقیقه به ۸۰ درصد ظرفیت خود برسند. همچنین شارژر AC یا همان شهری با توان ۶.۶ کیلو وات هم روی خودرو وجود دارد که کار شارژ کردن باتری‌ها را در ۲.۵ ساعت انجام می‌دهد.

در داخل کابین چری تیگو ۷ پلاس نیو انرژی هم با یک نمایشگر خمیده‌ی دوال اسکرین ۲۴.۶ اینچی طرف هستیم که تقریبا تمام داشبورد را به زیر سلطه درآورده است. همچنین سیستم مولتی مدیا به هوش مصنوعی Lion 5.0 و پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۱۵۵ هم مجهز شده تا در برابر بهترین خودروهای برقی جهان هم سربلند باشد. این مجموعه می‌تواند اجرای فرامین صوتی، هوشمندسازی نورپردازی کابین (در ۶۴ رنگ مختلف) با ریتم آهنگ و تشخیص چهره راننده را انجام دهد. خلاصه فکر کنید که یک منشی اختصاصی را استخدام کرده‌اید!

تریم سفید و آبی کابین به همراه منتقل شدن اهرم دنده به بخش وسطی کنسول در کنار تریم کرومی کنسول وسطی و جالیوانی‌های هوشمند و شارژر وایرلس هم از دیگر نکاتی هستند که در این تصاویر به چشم می‌آیند.

آیا چری تیگو ۷ PLUS new energy به ایران می‌آید؟
در نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران با تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید همراه بودیم و این خودرو قرار است با برند فونیکس در کنار آریزو ۵ تمام برقی، به زودی وارد خیابان‌های ایران شود. پس تقریبا می‌توان گفت که راه ورود ماشین‌های برقی و هیبریدی چینی به کشور باز شده است و چرا چری تیگو ۷ پلاس new energy جزو این دسته نباشد؟