پورشه و پیکسار با همکاری هم یک ۹۱۱ تک ساخت ویژه را با الهام از شخصیت سالی در انیمیشن ماشین‌ها معرفی کرده‌اند. سالی در این انیمیشن یک ۹۱۱ کوپه نسل ۹۹۶ آبی‌رنگ مدل ۲۰۰۲ بود و حالا این نسخهٔ ویژه هم سالی اسپشیال نام گرفته است. پورشه برای ساخت این خودرو از اعضای تیم انیمیشن ماشین‌ها کمک گرفته است. هدف از این کار اعمال ویژگی‌های ظاهری شخصیت سالی روی یک ۹۱۱ مدرن و جاده‌ای بوده است. این ۹۱۱ ویژه چند روز دیگر در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش عمومی درآمده و برای امور خیریه به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش پدال، سالی اسپشیال بر اساس یک ۹۱۱ کاررا GTS با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ساخته شده و با یک سری اصلاحات و تغییرات، بسیار شبیه نمونهٔ حاضر در انیمیشن مذکور شده است. به گفتهٔ پورشه، این پروژه در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز و طی ۱۰ ماه، یک ۹۱۱ GTS به سالی تبدیل شده است. اصلی‌ترین ویژگی این خودرو رنگ منحصربه‌فرد آن بنام آبی متالیک سالی است که به‌طور خاص برای این پروژه ساخته شده و آن‌قدر به رنگ اصلی نزدیک است که گویی سالی را به دنیای واقعی آورده است.

اما غیر از این رنگ منحصربه‌فرد، تغییرات دیگری هم در جزئیات ۹۱۱ GTS صورت گرفته است مثل خال‌کوبی سالی در عقب خودرو که فقط زمانی که اسپویلر بالا باشد قابل‌مشاهده است. علاوه بر این، پورشه رینگ‌های پنج پرهٔ ویژه‌ای را هم برای این خودرو طراحی کرده که دقیقاً شبیه رینگ‌های ۱۸ اینچی ۹۱۱ توربوی نسل ۹۹۶ سالی هستند اما اندازهٔ آن‌ها در اینجا در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی است.

در داخل خودرو نیز رنگ آبی متالیک در قسمت‌های مختلفی مثل داشبورد، کنسول میانی، رو دری‌ها و دوخت فرمان دیده می‌شود. پورشه همچنین تودوزی پارچه‌ای ویژه با طرح چهارخانه و تریم آبی‌رنگ را هم برای این ماشین در نظر گرفته که در روکش صندلی‌ها و روی درها به کار رفته و با چرم گچی رنگ کنتراست جذابی ایجاد کرده است. در همین حال، نوشتهٔ Sally Special 001/001 نزدیک دریچهٔ تهویهٔ سمت شاگرد نشان می‌دهد که از این خودرو فقط یک دستگاه ساخته شده است درحالی‌که روی پارکابی‌ها نیز نوشتهٔ سالی اسپشیال نقش بسته است.

علاوه بر این، لوگوی انیمیشن ماشین‌ها در داخل روی پانل درها و در بیرون روی ستون‌های C و والف تایرها به چشم می‌خورد. یکی دیگر از اشاره‌ها به این انیمیشن را هم می‌توان زیر درب پیشرانه دید. در اینجا گرافیکی با نوشتهٔ GTS powered کار شده که یادآور طرح‌های فلش روی درهای ستارهٔ اصلی انیمیشن یعنی لایتنینگ مک‌کوئین است. در اینجا همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی استاندارد کاررا GTS قرار گرفته است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این ۹۱۱ سالی اسپشیال کنترلر دوار زیر غربیلک فرمان است که حالا بجای Drive Mode روی آن عبارت Kachow! Mode نقش بسته است. این اشاره‌ای به عبارت جذابی است که توسط مک‌کوئین در ماشین‌ها بیان می‌شد. قیمت یک ۹۱۱ کاررا GTS معمولی از ۱۴۲,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود اما پورشه امیدوار است این نسخهٔ سالی اسپشیال در حراج خیریه با قیمت بسیار گران‌تری فروخته شود. خریدار خوش‌شانس این خودرو از یک ساعت مچی ویژه، چادر خودرو و یک دست رینگ اضافی برای استفاده در پیست هم برخوردار خواهد شد.