حتما خاطرتان هست که تا همین یک ماه پیش خبری از مازراتی GranTurismo Folgore الکتریکی نبود و همه منتظر انتشار کوچک‌ترین خبری درباره‌ی آن بودند! پس از آن بود که مازراتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال الکتریکی کردن ماشین‌های خود تا سال ۲۰۳۰ است و حالا ظاهرا شرکت مازراتی به دور از چشم خبرنگاران و بدون اعلام قبلی اقدام به تست درون شهری این خودرو کرده است که با عکس‌های منتشر شده‌ی این شرکت می‌توان دلبری کردن این خودروی جذاب در خیابان‌های رم را دید.

جزئیات تست درون شهری مازراتی GranTurismo Folgore الکتریکی
به گزارش سخت افزار مگ، مازراتی اصرار دارد که به مشتریان خود در تمام دنیا این موضوع را اثبات کند که برقی شدن ماشین‌های این شرکت به معنای از دست رفتن برخی از کلمات کلیشه‌ای ایتالیایی برای ماشین‌های این شرکت نیست! کلماتی مانند اشتیاق، زیبایی، لطف و میراث. حقیقتش را هم بخواهد این کلمات کلیشه‌ای برای ماشین‌های اسپورت ایتالیایی بسیار اهمیت دارند و دقیقاً همین موضوع سبب شده که این برند به جدیدترین خودرو، Maserati GranTurismo Folgore بسیار حساس است و تمام تلاش خود برای مورد قبول واقع شدن در دیدگان مردم دنیا را به کار خواهد بست. طبیعی است که هر چه قدر خودرو در میان مردم بیشتر به چشم بی‌آید، فروش آن نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال به اولین نمایش عمومی Folgore نگاه کنید!

پیش از هر چیز بسیار مهم است که این موضوع را مد نظر داشته باشید که این خودرو هنوز یک نمونه اولیه از پیش تولید است. مدیرعامل Stellantis، کارلوس تاوارس، نمونه اولیه را به مسابقه فرمول E در رم رساند، تا اولین نگاه دنیا به خودروی جدیدش را برجسته کند. البته، از آنجایی که این خودرو هنوز در مراحل پیش تولید قرار دارد می‌توان انتظار داشت که برخی از چیزها (از نظر زیبایی شناختی و مکانیکی) از هم اکنون تا معرفی رسمی این خودرو تغییر کنند. با این اوصاف، با انتشار عکس‌های جدید این خودرو در خیابان‌های رم برخی نشانه‌های بصری این خودرو مشخص شد و اکنون می‌توانیم Maserati GranTurismo تمام الکتریکی را در روشنایی روز ببینیم!

جلوپنجره Folgore بسیار کامل‌تر از آنچه در جدیدترین عکس‌های جاسوسی خبرنگاران دیده شده بود، به نظر می‌رسد. در وهله‌ی اول می‌توان تشخیص داد این خودرو که در مقایسه با خودروی بنزینی مازراتی کمی پر شده است. یک هود کمی صیقلی شده نیز برای اولین بار برای آن در نظر گرفته شده است. در مورد چرخ‌ها، به نظر می‌رسد که چرخ‌ها همان چرخ‌هایی هستند که در Grecale Folgore سفید زیر می‌بینید، اما همین المان هم ممکن است تغییر کند.

اگر نظر شخصی من را بخواهید می‌گویم که شرکت مازراتی می‌خواهد یک چرخ متفاوت برای خودروهای اسپورت الکتریکی جدید خود داشته باشد. در مجموع، ما انتظار داریم که Folgore موارد بسیار زیادی را با دوقلوهای گازسوز خود به اشتراک بگذارد و اولین نگاه ما به خودروی جدید نیز این را تایید می‌کند. واضح است که مازراتی می‌خواهد ظاهر خودروهای خود را بسیار شبیه به هم نگه دارد و به پیشرانه‌های مربوطه خود اجازه دهد تا وجه تمایز آن‌ها با یکدیگر باشند. به این ترتیب، حداقل، دیگر نیازی به اضافه کردن کلمات کلیدی خودروهای اسپورت ایتالیایی به فرهنگ لغت نداریم! GranTurismo Folgore در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.