اکثر شرکا، مالکین و مدیران ارشد کمپانی‌های خودروسازی جهت آسودگی، رفاه، ایمنی و همین‌طور صرفه‌جویی در وقت با هواپیماهای شخصی خود مسافرت می‌کنند. ولی حتی جت‌های خصوصی هم شامل مزایا و سطوح مختلف لوکس بودن می‌شوند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به جت خصوصی ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا، اشاره کرد.

به گزارش دیجیزا، از بین هواپیماهای متعلق به ماسک، گلف استریم G650ER توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند، چون یکی از قابل‌اطمینان‌ترین جت‌های تجاری در جهان به حساب می‌آید.

گلف استریم در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و در اختیار ایلان ماسک قرار گرفت. این هواپیما رکورد سریع‌ترین پرواز در تاریخ هوانوردی اجرایی را داشته و از لحاظ طراحی، خلاقیت و فضای داخلی حرف اول را می‌زند.

کابین ۱۴ متری گلف استریم G650ER می‌تواند حداکثر ۱۳ سرنشین را با رفاه کامل در خود جای دهد. این کابین به چهار بخش کاری، غذاخوری، سرگرمی و استراحت تقسیم می‌شود. از دیگر ویژگی‌های خاص کابین می‌توان به وجود ۱۶ پنجره پانوراما اشاره کرد، که بزرگ‌ترین پنجره‌های ساخته‌شده در بین جت‌های دیگر هستند.

قسمت نشیمن دارای چهار صندلی است که هر یک پنجره خود را دارند. هر پنجره تنها با یک دکمه حالت مات به خود می‌گیرد. قسمت غذاخوری نیز به لطف برخورداری از میزی که در وسط قرار می‌گیرد، گاهی تبدیل به ناحیه مناسب جهت برگزاری کنفرانس و جلسات می‌شود.

قسمت آخر جت نیز جنبه خصوصی داشته و می‌تواند پنج مسافر اضافی را در خود جای دهد.

این جت دارای امکانات متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اتصال وای فای حین پرواز، نمایشگر ۱۲ اینچی برای هر صندلی به همراه ریز برق، یک نمایشگر ۳۲ اینچی و همین‌طور دو نمایشگر ۱۶ اینچی دیگر اشاره کرد که در جاهای مختلف کابین جاسازی شده‌اند.

هر صندلی می‌تواند به طور کامل باز شده و به یک محل مناسب برای خوابیدن تبدیل شود. دو حمام با سینک‌های گرانیتی و یک آشپزخانه فضای بی‌نظیر درون کابین را کامل می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص گلف استریم G650ER این است که نمی‌تواند از ارتفاع ۱۵ هزار متری فراتر رود. در نتیجه مسافران قادر به تنفس هوای تازه هستند.

حداکثر برد این هواپیما حدود ۱۳۹۸۰ کیلومتر است و سرعت آن به ۰.۹ ماخ می‌رسد. جت انحصاری ایلان ماسک تنها به ۱۹۲۰ متر برای تیک آف (بلند شدن) احتیاج دارد. بد نیست بدانید که قیمت این وسیله نقلیه لوکس حدود ۶۶.۵ میلیون دلار (تقریبا ۱۷۰۰ میلیارد تومان!) است.