ب‌ام‌و M3 CS مدلی تولید محدود با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۴ کیلوگرم وزن سبک‌تر است که قیمت آن از نزدیک ۱۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.
 
ب‌ام‌و پس از اینکه نسخهٔ CSL را برای کوپهٔ M4 ارائه کرد، حالا سراغ برادر سدان آن یعنی M3 رفته و نسخهٔ CS این ماشین را با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی کرده است. مهندسان بخش M ب‌ام‌و پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 را تقویت کرده و قدرت آن را به ۵۵۰ اسب بخار رسانده که با M4 CSL برابر است درحالی‌که گشتاور تغییری نداشته و مثل M3 کامپتیشن همچنان همان ۶۵۰ نیوتن متر است.

هرچند M3 CS با M4 CSL اشتراکات زیادی دارد اما درحالی‌که کوپهٔ تولید محدود ب‌ام‌و به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود، برادر سدان فقط به‌صورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد اما می‌توان آن را در حالت محرک عقب هم قرار داد. انتقال نیرو هم صرفاً از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و خبری از گیربکس دستی نخواهد بود. بااین‌حال، M3 CS علاوه بر برخورداری از ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر، به لطف استفاده از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک، حدود ۳۴ کیلوگرم هم سبک‌تر شده است.

ب‌ام‌و کاپوت، سقف، اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوا، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب M3 CS را از این مادهٔ سبک‌وزن ساخته است. در داخل نیز پدال‌های تعویض دنده و پوستهٔ صندلی‌های جلو از همین فیبر کربن ساخته شده‌اند و این ماده به شکل تزئینی روی کنسول مرکزی هم کار شده است. یکی دیگر از اقداماتی که برای کاهش وزن در این ماشین صورت گرفته تجهیز به منبع اگزوز تیتانیومی است. البته ب‌ام‌و در M4 CSL با حذف صندلی‌های عقب پا را از این هم فراتر گذاشته بود اما انجام این کار در یک خودروی چهاردر چندان منطقی نبوده است هرچند که قبلاً در خودروهایی مثل جگوار XE SV Project 8 و آلفارومئو جولیا GTAm شاهد حذف صندلی‌های عقب بودیم.

M3 CS به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از M3 کامپتیشن xDrive سریع‌تر است. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد از پکیج رانندهٔ M هم بهره می‌برد که حداکثر سرعت را به ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. دی‌لایت‌های زردرنگ مشابه M4 CSL و M5 CS، خطوط قرمزرنگ در جلوپنجره و خطوط مشکی‌رنگ روی کاپوت هم ازجمله ویژگی‌های ظاهری این سوپرسدان جدید آلمانی هستند.

علاوه بر رنگ سبزی سیگنال که در تصاویر می‌بیند، ب‌ام‌و برای این ماشین رنگ‌های مشکی سافایر، خاکستری بروکلین و سفید فروزن را هم ارائه می‌کند. در داخل M3 CS شاهد صندلی‌های جلوی اسپرتی با تنظیم برقی، گرم‌کن، روکش چرم مرینو با تریم قرمز و نشان چراغ‌دار CS هستیم. پارکابی‌ها با نشان M3 CS، روکش آلکانترای غربیلک فرمان و رنگ منحصربه‌فرد کمربندهای ایمنی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند.

M3 CS به‌صورت استاندارد با ترمزهای معمولی عرضه می‌شود اما نمونه‌های کربن سرامیکی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. لاستیک‌ها از نوع میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با سایز ۲۷۵ در جلو و ۲۸۵ در عقب هستند و برای رینگ‌ها رنگ‌های مشکی مات یا برنزی طلایی قابل انتخاب خواهد بود. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این ماشین هم مثل M4 CSL، تولید محدود خواهد بود اما تعداد ساخت آن اعلام نشده است. تولید M3 CSL در ماه مارس در کارخانهٔ مونیخ آغاز می‌شود و با قیمت پایهٔ ۱۱۸,۷۰۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.