دیجیزا/ بدون شک سامسونگ Galaxy A52 یکی از بهترین گوشی های اقتصادی است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. با این حال به نظر می رسد که با جدیدترین آپدیت این گوشی، شاهد یک مشکل خاص هستیم. به گزارش کاربران مشکل روشنایی نمایشگر گلکسی A52 سامسونگ در پخش محتوای HDR وجود دارد.

مشکل روشنایی نمایشگر گلکسی A52
سامسونگ Galaxy A52 از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED به رزلوشن FHD+ بهره می برد. در مدل ۴G ما رفرش ریت ۹۰ هرتز را داریم. همچنین برای داشتن گواهی HDR این نمایشگر حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را دارد. به لطف گواهینامه HDR این گوشی قادر به پخش فیلم های HDR در YouTube است. به هر حال، این دستگاه مانند سایر گوشی های غیرپرچمدار سامسونگ، فاقد گواهی پخش HDR در سرویس های Netflix و Amazon Prime Video است.


با این حال جدیدترین آپدیت پچ امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ پشتیبانی از پخش HDR را حتی در YouTube غیرفعال است. موضوع به نوعی عجیب است. برنامه YouTube گزینه های HDR را نشان می دهد با این حال، نمایشگر گوشی به اندازه کافی روشن نمی شود.

این مشکل به طور تصادفی کشف شده است. هنگام بحث و گفتگو با چندین کاربر دیگر در یک گروه مربوط گلکسی A52 متوجه شدند که این مشکل فقط مربوط به یک دستگاه نیست و چندین کاربر دیگر هم آن مشکل را دارند.

در ابتدا، تصور شده که ممکن است آخرین به روزرسانی سیستم بر تأییدیه DRM تأثیر گذاشته باشد. از این رو با برنامه DRM Info وضعیت را بررسی کردم. همانطور که در این اسکرین شات مشاهده می کنید، این برنامه به وضوح می گوید که صفحه نمایش گوشی نه تنها از HDR10 ، HDR10 + و HLG پشتیبانی می کند بلکه دارای مجوز Widevine L1 است.

یک راه حل برای این موضوع وجود دارد. متاسفانه برای همه مفید نیست اما خوب است که بدانید. اگر روشنایی نمایشگر گلکسی A52 شما در حین پخش محتوای HDR زیاد نمی شود، این مراحل را پیش بروید:

۱- گزینه Developer Option را فعال کنید.
۲- گزینه “Disable HW overlays” را جستجو کنید و این گزینه را فعال کنید.
برای فعال کردن Developer Option مسیر زیر را پیش بروید:

تنظیمات> درباره تلفن> اطلاعات نرم افزار و روی Build number حداقل ۷ بار ضربه بزنید.

این روش باید مشکل روشنایی HDR را در Galaxy A52 یا هر تلفن هوشمند دیگر سامسونگ برطرف کند. با این حال شاید هم این مشکل برطرف نشود. انتظار می رود که سامسونگ بتواند در آپدیت بعدی این مشکل را برطرف کند.

شما با این مشکل روبه رو بودید؟ راه حل ارایه شده برای شما مفید بود؟