دیجیزا/ بر اساس گزارش جدیدی که توسط SVetapple.sk منتشر شده است، رنگ شاسی آلومینیومی برخی مدل های آیفون ۱۲ رفته است. این منبع همچنین تصویری از یک آیفون ۱۲ قرمز رنگ را نیز منتشر کرده است که به شکل واضحی رنگ آن رفته است.  گوشه کناری آیفون ۱۲ که نزدیک دکمه پاور است به نارنجی کم رنگ تبدیل شده است و این نشانگر این است که رنگ قرمز تقریبا محو شده است. این مشکل در رابطه با رنگ بدنه آیفون ۱۱ نیز گزارش شده است. 

رنگ بدنه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ بعد از مدتی از بین می رود !

SVetapple.sk گفته است که این آیفون درون یک قاب شفاف قرار داشته است، بنابراین نمی توان اصطکاک دست را عامل این اتفاق دانست، هرچند مشخص نیست که آیا قاب محافظ سبب این اتفاق شده است یا نه.

گزارش های مشابهی نیز از کاربران آیفون ۱۱ و آیفون SE 2 دریافت شده است که گفته اند رنگ گوشی آنها بعد از مدتی محو شده است. به عنوان مثال یکی از خوانندگان MacRumors به نام t101 تصویری را از آیفون ۱۱ به اشتراک گذاشته است که در آن لبه های گوشی به طرز شدیدی رنگ خود را از دست داده اند. آن مدل آیفون نیز داخل یک قاب شفاف بوده است. اگرچه خیلی از گزارشات مربوط به مدل های آیفون با رنگ قرمز هستند، اما این مسئله با شدت کمتری در سایر رنگ های آیفون ۱۱ هم دیده شده است.

برخی کاربران گفته اند که گمان می کنند این محو شدن رنگ به دلیل این است که قاب شفاف سبب شده آیفون در معرض اشعه فرابنفش قرار بگیرد. هرچند اگر دلیل این اتفاق قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش بود، احتمالا به شکل گسترده تری شاهد این مشکل می بودیم. برخی افراد نیز دلیل این اتفاق را واکنش شیمیایی بدنه با قاب می دانند، هرچند هیچ توضیح دقیقی برای این اتفاق وجود ندارد.

گزارش های محدودی در رابطه با محو شدن رنگ بدنه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ وجود داشته است، اما به نظر می رسد این مشکل چندین سال است که وجود دارد زیرا شکایاتی نیز در رابطه با آیفون XR دریافت شده است. به جز عکس منتشر شده توسط SVetapple.sk ما گزارش مشابهی مربوط به محو شدن رنگ سایر مدل های آیفون ۱۲ دریافت نکرده ایم و ممکن است این اتفاق مربوط به یک نقص در خط تولید باشد که آنچنان گسترده نیست.

احتمالا اپل محو شدن رنگ بدنه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ را یک مسئله مربوط به زیبایی دستگاه تلقی کند و گفته است تاثیری بر کارایی و استفاده از دستگاه ندارد، بنابراین مشخص نیست دستگاه هایی که دچار این مشکل هستند، توسط اپل تعویض شوند یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر کاربر آیفون هستید، تاکنون با چنین مشکلی روبرو شده اید؟