دیجیزا/ گوگل بهینه سازی‌های زیادی را در گوشی‌های Pixel خود انجام می‌دهد. با این حال، حتی با وجود بهینه سازی و انجام کارهای مختلف برای ساخت یک گوشی بدون مشکل، همچنان اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ می‌دهند. پیکسل ۵a، جدیدترین گوشی هوشمند گوگل است. هنوز یک هفته از عرضه این گوشی نگذشته است. اما شاهد وقوع مشکل داغ شدن گوشی Pixel 5a هستیم!

گوگل چندی پیش از Pixel 5a خود رونمایی کرد. این گوشی، آخرین گوشی هوشمند گوگل با شارژر درون جعبه است. باتری این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های سری Pixel نیز بیشترین ظرفیت را دارد.

هم اکنون در اواسط تابستان هستیم. به دلیل گرمای شدید این فصل، گوشی‌ها از مشکل داغی در امان نیستند. بر اساس گفته‌های Gizmochina، گوگل به تازگی گوشی جدید خود را رونمایی کرده است. این گوشی، جانشین Pixel 4a است که سال گذشته با امکانات جذابی رونمایی شده بود. هرچند که شاهد تحولات زیادی نیستیم. اما این گوشی، مجهز به تراشه Snapdragon 765G است. ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم نیز در این گوشی موجود است. اما یک مشکل نسبتاً بزرگ در این گوشی دارد. این موضوع، در مورد مشکل داغی Pixel 5a است. زیرا جدیدترین گوشی گوگل، در حین فیلم برداری داغ می‌شود.

طبق آخرین گزارشات، پیکسل ۵a در حین فیلم برداری ۴K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه، بیش از حد گرم می‌شود. در همین حین، گوشی از کاربران درخواست می‌کند تا از اپ دوربین خارج شوند تا دمای گوشی به سطح معقولی برسد. در یک توییت، حساب کاربری با نام Tech Odyssey، از این مشکل شکایت داشته است. او می‌گوید که تنها چند دقیقه پس از شروع به فیلم برداری، گوشی به شدت داغ شد. او در نهایت با پیام “دستگاه خیلی داغ است. دوربین را ببندید تا گوشی خنک شود.” مواجه شده بود.

اما مشکل داغی Pixel 5a، تنها در حالت ۴K 60FPS رخ نمی‌دهد. بلکه گفته شده است حتی با کاهش کیفیت و فریم ریت به ۱۰۸۰p 30FPS، دستگاه مجدداً بیش از حد داغ می‌شود. یکی دیگر از کاربران توییتر نیز ادعا کرده است که Pixel 5a او با همین مشکل مواجه است. تنها دو دقیقه پس از شروع فیلم برداری ۴K 60FPS، دستگاه به شدت گرم می‌شود. اما ظاهراً این آنها گوشی گوگل نیست که با مشکل داغی دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس دیگر گزارشات، پیکسل ۵ نیز دارای چنین مشکلی است. اما متأسفانه گوگل همچنان این مشکل را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن سخنی به میان نیاورده است. بنابراین، بهتر است امیدوار باشیم تا هرچه سریع‌تر گوگل اقدامی را برای رفع مشکل مورد اشاره انجام دهد.

پیکسل ۵a، در کل دارای مشخصاتی مناسب است. به طور مثال، این گوشی از نمایشگر ۶.٣۴ اینچی OLED با وضوح +Full HD استفاده می‌کند. هر چند که رفرش ریت ۶٠ هرتزی این گوشی، یک نقطه ضعف بزرگ است. دوربین اصلی دوگانه ١۶+١٢.٢ مگاپیکسلی در این گوشی نیز موجود می‌باشد. در نهایت، باتری این گوشی ظرفیت ۴,۶٨٠ میلی آمپر ساعتی دارد. این میزان، بیشتر از نسل قبلی است.

نظر شما در مورد مشکل داغی Pixel 5a چیست؟ فکر می‌کنید که گوگل بتواند با یک به روزرسانی، آن را حل کند؟ نظری در مورد استفاده از Snapdragon 765G دارید؟