دیجیزا/ گلکسی نوت ١٠ یکی از گوشی‌های سری پرچمدار Galaxy Note 10 است. این خانواده از دو عضو با نام‌های گلکسی نوت ١٠ و گلکسی نوت ١٠ گلاس تشکیل می‌شود. بعدها، گلکسی نوت ١٠ لایت نیز به این خانواده پیوست. اکنون، برخی کاربران با مشکل قطع اتصال قطع اتصال قلم گلکسی Note 10 مواجه هستند. در ادامه نگاهی به جزئیات این مشکل خواهیم داشت.

مشکل قطع اتصال قلم گلکسی Note 10 پس از انجام به‌روزرسانی امنیتی
گلکسی نوت ١٠ در زمان رونمایی خود، عنوان پایه‌ترین و ارزان‌ترین گوشی سری گلکسی نوت ١٠ را به خود اختصاص داده بود. این گوشی، با قلم استایلس همراه و تراشه ٧ نانومتری اگزینوس ٩٨٢۵ معرفی شده بود.

به گزارش Sammobile، برخی از کاربران گلکسی نوت ١٠، از مشکل قطع اتصال قلم S-Pen رنج می‌برند. ظاهراً این مشکل، برای برخی از کاربران این گوشی رخ داده است.

با این‌که مشکل قطع اتصال قلم S-Pen چیز جدیدی نیست، اما برخی از کاربران آن را این بار برای گلکسی نوت ١٠ گزارش کرده‌اند. این مشکل به صورت متدوام و پشت سر هم توصیف شده است.

شاکیان می‌گویند مشکل قطع اتصال قلم گلکسی Note 10، پس از نصب آخرین به‌روزرسانی‌ها رخ داده است. گویا پس از نصب پچ امنیتی مارس یا آوریل ٢٠٢١، این مشکل ایجاد شده است. اما مزید بر علت، مدرک قطعی در باب این موضوع وجود ندارد. اما این احتمال، همچنان به عنوان ایجاد کننده اصلی تلقی می‌شود. بنابراین، سامسونگ باید یک بیانیه رسمی در مورد حل این مشکل ارائه کند. یا حداقل با ارائه یک به‌روزرسانی، این باگ در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود. اگر شما از گوشی‌های سری گلکسی نوت ١٠ استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هیچ به‌روزرسانی جدیدی را نصب نکنید!

به نظر می‌رسد این مشکل برای گلکسی نوت ١٠ پلاس هم ایجاد شده است. بنابراین، اهمیت حل این مشکل زیاد است.

کاربران می‌گویند هنگامی که قلم S-Pen را از جایگاه مخصوص آن جدا می‌کنند، با خطای قطع اتصال مواجه می‌شوند. در صورتی که هیچ مشکلی برای ایجاد این خطا وجود ندارد. با این حال، کاربران می‌توانند از برخی قابلیت‌های قلم در پیمایش بین صفحات استفاده کنند. حتی ویژگی عکاسی با استفاده از دوربین نیز همچنان در دسترس است.

مشکل اصلی در قسمت استفاده از قابلیت Air Actions می‌باشد که با وجود هشدار مذکور، کاربر نمی‌تواند به طور کامل از S-Pen خود بهره‌گیری کند. بنابراین، کاربرانی که از این مشکل رنج می‌برند، مجبور به غیر فعال‌سازی Air Actions شده‌اند. با فعال ماندن Air Actions، دستگاه مرتباً هشدارهای قبلی را تکرار می‌کند.

گفته می‌شود برخی از کاربران از اواسط سال ٢٠٢٠ میلادی در حال دست و پنجه نرم کردن با این مشکل هستند. حتی برخی از مسئولین سامسونگ برای حل این مشکل با برخی کاربران تماس حاصل کرده‌اند. مشخص نیست که این باگ چه زمانی حل می‌شود. اما سامسونگ چاره‌ای ندارد جز این‌که هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کند زیرا قلم S-Pen، یکی از اعضای حیاتی سری گلکسی نوت محسوب می‌شود.

نظرتان در مورد این مشکل چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند این مشکل را با ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل کند؟ اگر صاحب یکی از گوشی‌های سری گلکسی نوت هستید، بگویید تا به حال با چنین مشکلی مواجه شده‌اید یا خیر؟