دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل هوآوی مدل P9 Lite VNS-L21 دو سیم کارت – ظرفیت 16 گیگابایت

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل هوآوی مدل P9 Lite VNS-L21 دو سیم کارت – ظرفیت 16 گیگابایت

Huawei P9 Lite VNS-L21 Dual SIM Mobile Phone – 16GB

  • برند :
    هوآوی
  • دسته‌بندی :
    گوشی موبایل

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: ۲G، ۳G، ۴G
  • سیستم عامل: Android
  • مقدار RAM: ۲ گیگابایت
  • رزولوشن عکس: ۱۳ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Marshmallow 6.0
  • فناوری: IPS
  • ویژگی‌های خاص: مجهز به حس‌گر اثرانگشت
  • اندازه: ۵.۲
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Huawei P9 Lite VNS-L21 Dual SIM Mobile Phone – 16GB

چند سالی است که نسخه‌ای ضعیف‌ترشده از پرچم‌داران شرکت‌ها، با نامی مشابه همراه با پیشوند یا پسوند اما با سخت‌افزار و طراحی متفاوت روانه‌ی بازار می‌شود. این نسخه‌ها مخصوص کسانی ساخته می‌شوند که قصد دارند علاوه‌بر داشتن نسخه‌ای به‌روز، مبلغ کمتری را هم برای خرید گوشی خرج کنند. گوشی «هوآوی پی۹ لایت» (Huawei P9 Lite Dual SIM) هم با سخت‌افزاری ضعیف‌تر در مقایسه با گوشی هوآوی P9 روانه‌ی بازار شده است. این گوشی علاوه‌بر داشتن نمایشگری مناسب برای بازی و امور روزانه، به دوربین‌هایی که می‌توانند تصاویر باکیفیت ثبت کنند، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم و همچنین امنیتی به کمک حسگر اثرانگشت هم مجهز شده‌ است تا بتواند گوشی مناسبی برای کاربران باشد. هوآوی، گوشی P9لایت را به تراشه‌ی جدید و اختصاصی های‌سیلیکون ۶۵۰ مجهز کرده تا در حد یک گوشی‌ بالارده قرار گیرد. هوآوی P9 لایت برای انجام بازی‌های سنگین و البته انجام کارهای روزانه مناسب به نظر می‌رسد؛ دو گیگابایت رم سرعت و روانی خاصی را به این گوشی بخشیده است. ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، بلوتوث و Wi-Fi از دیگر امکانات سخت‌افزاری در P9لایت هستند. برای P9لایت نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن fullHD که می‌تواند، تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد، در نظر گرفته‌ شده است. این نمایشگر از پنل‌های LCD ساخته‌ شده و از فناوری IPS استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی در کنار سخت‌افزار مناسب و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، می‌تواند در کنار مطالعه و مشاهده‌ی فیلم و تصویر، پاسخ مناسبی برای بازی‌کردن و وب‌گردی هم باشد. دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی P9لایت انتخاب‌شده‌اند. در این گوشی برخلاف P9 از وجود دو دوربین در پشت‌گوشی خبری نیست و تنها یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر را به عهده دارد. این دوربین به فلشی از نوع LED هم مجهز شده است. برای دوربین سلفی، سنسور ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌ شده است. این گوشی به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، حسگر اثرانگشت برای تامین امنیت کاربرانش و اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶.۰ با پشتیبانی از زبان فارسی مجهز است. گوشی هوآوی P9لایت با سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی های‌سیلیکون ۶۵۰ به همراه دو گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G، درگاه ارتباطی microUSB v2.0، نمایشگر ۵.۲ اینچی با تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ و حسگر اثرانگشت تمامی معیار‌های محبوب را در کنار قیمتی مناسب برای تبدیل‌شدن به گوشی شما دارد.

  • کیفیت ساخت
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • نوآوری
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • طراحی و ظاهر
نقاط قوت

  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G
  • مجهز به سخت‌افزاری مناسب + مقدار رم کافی
  • نمایشگر بزرگ با تراکم پیکسلی عالی
  • مجهز به حسگر اثرانگشت
نقاط ضعف

  • دوربین‌ اصلی نه چندان باکیفیت

نقد و بررسی تخصصی

فروش فراتر از انتظار، برای شروع، ادامه یا تغییر دادن سیاست‌های یک ‌شرکت‌ کافی به نظر می‌رسد. شاید هوآوی هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که گوشی P8لایتش بتواند فروش بیشتری در مقایسه با پرچم‌دار سال گذشته P8 داشته باشد. همین استقبال زیاد و فروش مناسب، این شرکت را مجاب کرد تا برای P9 هم نسخه‌ای لایت بسازد. جادادن سخت‌افزار، دوربین و باتری ضعیف‌تر در مقایسه با چیزی که در P9 شاهدش بودیم، در قابی که شباهت حداکثری به P9 دارد، محصولی به نام «هوآوی P9لایت» (Huawei P9 Lite) را نتیجه داد. نتیجه‌ای که هوآوی می‌خواهد با سرمایه‌گذاری روی آن، یک‌بار دیگر بازار گوشی‌های میان‌رده را به سلطه‌ی خود درآورد. گوشی P9لایت را می‌توان، پادشاه میان‌رده‌های هوآوی لقب داد. ظاهری زیبا و طراحی یکپارچه در کنار قابلیت‌هایی که در نگاهی سطحی هیچ‌چیز از P9 کمتر ندارند، از این گوشی یک میان‌رده‌ی کارآمد و تمام‌عیار ساخته‌اند.

طراحی و ساخت

گوشی‌های کمی پیدا می‌شوند که با این بازه‌ی قیمتی، قاب اصلی فلزی داشته باشند. علاوه‌براین قاب فلزی، طراحی P9لایت در نگاه اول کاملا یکپارچه به نظر می‌رسد و هیچ‌چیز از P9 کم ندارد. برش‌های ماهرانه‌‌ی قاب اصلی که با نوار‌های پلاستیکی آنتن‌دهی، اصالت فلزی خود را به رخ می‌کشند، قاب پشتی پلاستیکی که با برش‌هایش، شباهت حداکثری با فلز دارد و ازطرفی آن‌قدر بادقت طراحی ‌شده است که مانع سرخوردن گوشی از دستتان می‌شود، برتری‌های ملموس این گوشی در مقایسه با P8لایت را نشان می‌دهند. البته نباید از قاب جلویی به‌راحتی گذشت که در عین سادگی، حس لوکس‌بودن را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از این سطح طراحی در یک گوشی با این بازه‌ی قیمتی، تنها از شرکتی مثل هوآوی برمی‌آید.

هوآوی P9لایت، با وجود نمایشگری ۵.۲اینچی، ابعاد جمع‌و‌جوری دارد و می‌توان به‌راحتی آن را با یک دست کنترل کرد. کلید‌هایی که روی لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند، مکان مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها در حالت عادی و حتی هنگام مکالمه ساده است. متاسفانه طبق معمول گوشی‌هایی که در این چند سال اخیر تولید شده‌اند، شیار سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی یکی هستند.

ضخامت ۷.۵میلی‌متری باعث نشده تا P9لایت مثل بسیاری از گوشی‌های امروزی برآمدگی قابل‌توجهی روی قاب پشتی‌اش داشته باشد. مثل P9 دوربین به همراه فلشش روی تکه‌ای پلاستیک براق در انتهای بالایی قاب پشتی قرار گرفته‌اند. با اینکه از نظر ما، قاب پشتی محل مناسبی برای قراردادن حسگر اثرانگشت نیست، در این گوشی هم طبق روال گوشی‌های قبلی هوآوی، این حسگر روی قاب پشتی قرار دارد.

تنها ایرادی که می‌توان از طراحی P9لایت گرفت، قرارگرفتن پورت ارتباطی و خروجی صدا در دو لبه‌ی متفاوت گوشی است که هنگام استفاده‌ی هم‌زمان از هر دو، شما را کمی به دردسر خواهد انداخت. هوآوی سعی کرده تا در طراحی P9لایت تمام نواقص نسخه‌ی قبلی را تا جای ممکن رفع کند. برای مثال LED اعلان‌ها در P8لایت کاملا آزاردهنده بود و در تاریکی مطلق حتما باعث می‌شد که فکر کنید یک گوشی بی‌کیفیت خریده‌اید؛ اما این ایراد و بسیاری ایراد‌های دیگر در اوج خلاقیت و حوصله رفع شده‌اند.

طراحی P9لایت، نشان می‌دهد که هوآوی چقدر به‌ظاهر گوشی‌هایش حتی ‌میان‌رده‌ها، اهمیت می‌دهد. قراردادن برچسب قیمت وسوسه‌کننده در کنار این طراحی، همه را برای خرید این گوشی جادو می‌کند.

صفحه‌نمایش

مهم است که نمایشگر گوشی تا چه حدی انتظارات شما را برآورده ‌‌کند. اینکه نمایش محتویات در آن واضح باشند، روشنایی مطلوب داشته باشد و استفاده‌ی بلندمدت از آن آزارتان ندهد، انتظاراتی هستند که معمولا کاربران از نمایشگر گوشی‌شان دارند. نمایشگر ۵.۲اینچی P9لایت با امکان نمایش تعداد ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ و روشنایی کافی، می‌تواند حداقل انتظارات شما را از نمایشگرش برآورده کند. برخلاف P8لایت که نمایشگری با رزولوشن HD داشت، P9لایت علاوه‌بر رزولوشن مناسبش، به فناوری IPS هم مجهز شده است؛ همچنین محافظی برای جلوگیری از تاثیر خط و خش‌های احتمالی هم برای آن در نظر گرفته ‌شده است. موردی که باید به آن اشاره کرد، سرعت و دقت زیاد صفحه‌ی لمسی P9لایت است که از فرمان‌های شما در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین دقت ممکن پیروی می‌کند.

نمایشگر P9لایت حتما می‌تواند، نظر شما را جلب کند. فرقی ندارد قصد انجام چه عملیاتی با P9لایت دارید؛ مطالعه، بازی، وب‌گردی یا فیلم‌دیدن مهم نیست، نمایشگر این گوشی پاسخی مناسب برای تمام انتظارات شماست است.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

گفتن از نام یا اینکه تراشه‌ی P9لایت به‌صورت تخصصی توسط هوآوی ساخته می‌شود، تکراری به نظر می‌رسد. درعوض باید گفت، تراشه‌ی استفاده‌شده در این گوشی چیزی در حدود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ قدرت و کارایی دارد. برای P9لایت دو پردازنده‌ی مرکزی چهارهسته‌ای در نظر گرفته ‌شده که در کنار دو/سه‌ گیگابایت رم (بسته به مدل و محل عرضه‌ی گوشی) می‌توانند تمام امور را به بهترین شکل ممکن مدیریت ‌کنند. در کنار این پردازنده‌ها و مقدار رم، استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی که فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز دارد، در نوع خود برای یک میان‌رده عالی به نظر می‌رسد. اجرای بدون مکث و روان بازی‌های HD نتیجه‌ی قدرتی است که با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری برای P9لایت فراهم می‌شود. نه‌تنها این سری از بازی‌ها، بلکه اجرای برنامه‌های سنگین، استفاده‌ی راحت از رابط کاربری دوربین، روانی قابل‌لمس هنگام کار با رابط کاربری ایموشن و برنامه‌های پیش‌فرض، اهمیت استفاده از تراشه‌ی کایرین ۶۵۰ را پررنگ‌تر می‌کنند.

همچنین این تراشه امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، استفاده از دو سیم‌کارت، گوش‌دادن به رادیو، اتصال به شبکه‌های پرسرعت Wi-Fi، استفاده از بلوتوث برای اتصال به هدست یا انتقال فایل را در کنار امکان استفاده از فناوری NFC را فراهم می‌کند. اگر احساس می‌کنید ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برایتان کافی نیست، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی چیزی در حدود ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم به حافظه‌ی این گوشی اضافه کنید.

هوآوی دو ویژگی عالی دیگر را هم به این گوشی آورده که در نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی پرچم‌دار سال گذشته، خبری از آن‌ها نبود.

 

یکی حسگر اثرانگشت دقیق و سریعی است که روی قاب پشتی قرارگرفته و امنیت بالایی را برای این گوشی فراهم کرده است. این حسگر تا ۵ انگشت شما را شناسایی می‌کند؛ البته با توجه به مکان قرارگیری آن روی قاب پشتی، راحتی استفاده از آن را فقط می‌توانید با انگشتان اشاره درک کنید. استفاده از بقیه انگشتان، حتی عملیات شناسایی آن‌ها هم با استفاده از این حسگر کمی مشکل به نظر می‌رسد. باید به مشکل قرارگرفتن حسگر روی قاب پشتی اشاره کرد که وقتی قاب پشتی گوشی روی سطحی قرار گرفته باشد، نمی‌توانید با استفاده از حسگر، گوشی را آن‌لاک کنید. به هر صورت وجود این حسگر، دقت و سرعتش و البته کارایی‌ آن برای هوآوی P9لایت یک مزیت بسیار بزرگ به ‌حساب می‌آید. ویژگی عالی دیگر، استفاده از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این میان‌رده خوش‌قیمت است که با ظرفیت باتری P9 برابری می‌کند. با این مقدار برابر باتری و تراشه‌‌ای کم‌مصرف‌تر، هوآوی P9لایت می‌تواند زمان بیشتری را در مقایسه با P9 روشن بماند. با یک‌بار شارژ کامل باتری می‌توانید ۱۰ ساعت با Wi-Fi گوشی به گشت‌و‌گذار در اینترنت بپردازید، ۹ ساعت فیلم با رزولوشن fullHD ببینید یا ۴ ساعت با نهایت روشنایی نمایشگر به انجام یک بازی نسبتا سنگین بپردازید.

رابط کاربری اختصاصی هوآوی که به «ایموشن» (Emotion) معروف است، در مقایسه با نسخه‌ی قبلی‌اش تفاوت‌های چشمگیری به خود ندیده است. درعوض هوآوی سعی کرده تا جایی که امکان دارد، این رابط کاربری را سبک کند. این سبکی و روانی هنگام کار با گوشی کاملا احساس می‌شود. البته ایموشن، P9لایت را تا جای ممکن از اندروید پیش‌فرض دور کرده و دیگر هیچ نشانه‌ای از این سیستم‌عامل در گوشی دیده نمی‌شود. ایموشن، در نسخه‌های قبلی‌اش؛ شباهت‌های زیادی به رابط کاربری آیفون داشت؛ اما در نسخه‌ی فعلی، این شباهت‌ها به حداقل رسیده و هوآوی برای هر قسمتی از گرافیک‌ها، آیکون‌ها و ایده‌های منحصربه‌فردش استفاده کرده است.

دوربین

با اینکه این دوربین با مهندسی شرکت لایکا ساخته ‌شده است؛ اما به‌تنهایی می‌تواند تاثیر بدی در فروش P9لایت داشته باشد. البته این سنسور ساخت شرکت سونی است، پیکسل‌هایی به‌اندازه‌ی ۱.۱۲ میکرون‌متر دارد و از همه مهم‌تر می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل ثبت کند. سنسوری از نوع CMOS که دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد و با فلشی از نوع LED همراه شده، مجموعه‌ی دوربین اصلی در هوآوی P9لایت را تشکیل داده‌اند.

شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید، سنسوری که تقریبا ۲ سال قبل برای هوآوی P7 انتخاب‌شده بود، حالا برای P9لایت هم در نظر گرفته‌ شده است.

فرقی ندارد از چه صحنه‌ای عکاسی می‌کنید یا سوژه در چه شرایط نوری قرارگرفته، در هر حالی نویز‌های موجود در تصاویر ثبت‌شده، آزارتان خواهند داد. فقط منطقه‌ای که فوکوس روی آن به‌درستی انجام می‌گیرد، بدون نویز ثبت می‌شود. این نویز‌ها می‌توانند به خاطر دریچه‌ی دیافراگم باشند که نور زیادی جذب نمی‌کند یا حسگری باشد که حالا دیگر قدیمی شده و دو سال از عمرش می‌گذرد. درهرصورت باید به هوآوی بابت دوربین اصلی P9لایت خرده گرفت. این شرکت می‌توانست از سنسور استفاده‌شده در P8 یا حداقل P8لایت در P9لایت استفاده کند تا تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی این گوشی تا این حد ناامیدکننده نباشند.

برخلاف رابط کاربری دوربین در نسخه‌ی قبلی ایموشن، این رابط کاربری برای P9لایت از ابتدا طراحی ‌شده و دیگر شباهتی به رابط کاربری دوربین آیفون ندارد. رابط کاربری دوربین بیش‌ازپیش تکمیل‌شده و حالت‌های فیلم‌برداری و عکاسی جدیدی به آن اضافه ‌شده‌اند که همگی کارآمد هستند و می‌توانید روی دقت تک‌تک آن‌ها حساب کنید. تمام حالت‌هایی که قبلا روی گوشی‌های رده‌بالای هوآوی دیده بودیم، حالا در رابط کاربری دوربین P9لایت هم دیده می‌شوند. عکاسی از غذا، عکاسی پاناروما، عکاسی HDR، عکاسی با حالت فوکوس روی سوژه‌های مختلف، اسکن از کتاب یا عکس و فیلم‌برداری با سرعت بالا/پایین ازجمله حالت‌هایی هستند که در رابط کاربری دوربین P9لایت دیده می‌شوند.

درعوض دوربین سلفی P9لایت به سنسوری ۸مگاپیکسلی مجهز شده که دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد. این دوربین تصاویر نسبتا عریضی در مقایسه با دوربین اصلی ثبت می‌کند. کیفیت تصاویر دوربین سلفی P9لایت مثال‌زدنی نیستند، اما برای چنین بازه‌ی قیمتی کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

هر دو دوربین می‌توانند ویدیو‌هایی با رزولوشن full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط کنند.

جمع‌بندی

دیجیزا، امسال مدلی ضعیف‌شده از هوآوی P9 را عرضه می‌کند که امکانات آن به‌طور حتم  برای طیف وسیعی از کاربران راضی‌کننده است. هوآوی P9لایت با نمایشگری ۵.۲اینچی که رزولوشن full HD دارد، حسگر اثرانگشت، NFC، قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت و اتصال به شبکه‌های ۴G و از همه مهم‌تر تراشه‌ی اختصاصی ها‌ی‌سیلیکون ۶۵۰، یکی از بهترین انتخاب‌ها در این بازه‌ی قیمتی است.‌ علاوه‌براین مشخصات وجود دوربینی ۱۳مگاپیکسلی و اندروید ۶.۰، گوشی هوآوی P9لایت را به یک میان‌رده‌ی خوش‌قیمت و خواستنی تبدیل کرده است.

مشخصات فنی Huawei P9 Lite VNS-L21 Dual SIM Mobile Phone – 16GB

مشخصات کلی

  • ابعاد

    ۷.۵ × ۷۲.۶ × ۱۴۶.۸ میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت

    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)

  • وزن

    ۱۴۷ گرم
  • ساختار بدنه

    شاسی اصلی فلزی همراه با قاب پشتی پلاستیکی


  • کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی

  • مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
  • ویژگی‌های خاص

    مجهز به حس‌گر اثرانگشت

  • تعداد سیم کارت

    دو سیم کارت

پردازنده

  • تراشه

    HiSilicon Kirin 650 Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی

    Quad-Core Cortex-A53 + Quad-Core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده

    ۶۴ بیت

  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۲.۰ و ۱.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی

    Mali T830MP2

حافظه

  • حافظه داخلی

    ۱۶ گیگابایت

  • مقدار RAM

    ۲ گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۱۲۸ گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • فناوری

    IPS

  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

    ۵.۰ تا ۵.۵ اینچ

  • اندازه

    ۵.۲ اینچ

  • رزولوشن

    ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ | FullHD
  • تراکم پیکسلی

    ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • محافظت

    Scratch-proof Glass

  • تعداد رنگ

    ۱۶ میلیون رنگ

  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی

    ۲G
    ,

    ۳G
    ,

    ۴G

  • شبکه ۲G

    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900


  • هر دو سیم کارت
  • شبکه ۳G

    HSDPA 900 / 1900 / 2100


  • HSPA با سرعت دانلود ۴۲.۲ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵.۷۶ مگابیت بر ثانیه
  • شبکه ۴G

    LTE band 1|2100, 3|1800, 7|2600, 8|900, 20|800


  • LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    NFC
    ,

    رادیو

  • رادیو

    رادیو FM
  • Wi-Fi

    Wi-Fi 802.11 b/g/n


  • WiFi Direct, Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی

    A-GPS
    ,

    GLONASS
    ,

    Beidou|BDS

  • بلوتوث

    نسخه ۴.۱


  • A2DP, LE
  • درگاه ارتباطی

    microUSB v2.0

دوربین

  • دوربین

    بله

  • رزولوشن عکس

    ۱۳ مگاپیکسل

  • فناوری فوکوس

    AutoFocus

  • فلش

    LED

  • قابلیت‌های دوربین

    سایز سنسور ۱/۲.۶ اینچ (”Sensor Size 1/3)


  • ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۵ میکرومتر (۱.۱۲µm Pixel Size)

  • قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)

  • قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face Detection)

  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)

  • قابلیت عکاسی HDR
  • فیلمبرداری

    رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS)
  • دوربین سلفی

    دارای سنسور با رزولوشن ۸ مگاپیکسل


  • دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.0

صدا

  • بلندگو

    دارد

  • خروجی صدا

    جک ۳.۵ میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    Android
  • نسخه سیستم عامل

    Marshmallow 6.0

  • پشتیبانی از زبان فارسی

    بله

  • منوی فارسی

    دارد

  • قابلیت‌های نرم‌افزاری

    MMS
    ,

    ایمیل
    ,

    مرورگر HTML5
    ,

    قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
    ,

    قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF
    ,

    برنامه ویرایش عکس
    ,

    سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
    ,

    قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

  • دفترچه تلفن

    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی

    MP3
    ,

    eAAC
    ,

    WAV
    ,

    Flac

  • ویدیو

    MP4
    ,

    H.264

  • ضبط صدا

    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها

    قطب‌نما (Compass)
    ,

    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ,

    مجاورت (Proximity)
    ,

    اثرانگشت روی قاب جلویی (FingerPrint|Front-Mounted)

  • باتری قابل تعویض

    خیر

  • مشخصات باتری

    باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)


  • مجهز به رابط کاربری Emotion UI 4.1
  • اقلام همراه گوشی

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    شارژر
    ,

    هندزفری

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *