گوشی موبایل موتورولا مدل Moto X4 XT1900-7 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت

Motorola Moto X4 XT1900-7 Dual SIM 64GB Mobile Phone

  • برند :
    موتورولا
  • دسته‌بندی :
    گوشی موبایل

  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G
  • سیستم عامل: Android
  • مقدار RAM: 4 گیگابایت
  • نسخه سیستم عامل: Nougat 7.1
  • فناوری: LTPS IPS
  • ویژگی‌های خاص: مقاوم در برابر آب
    مناسب عکاسی
    فبلت
    مجهز به حس‌گر اثرانگشت
    مناسب عکاسی سلفی
  • اندازه: 5.2
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #7777*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Motorola Moto X4 XT1900-7 Dual SIM 64GB Mobile Phone

گوشی موبایل «Moto X4» یکی دیگر از محصولات شرکت مطرح «موتورولا» (Motorola) است که با بدنه‌ای از جنس فلزو شیشه، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دو دوربین 12 و 8 مگاپیکسلی عرضه شده است. مجموعه سخت‌افزاری موتو ایکس 4 از تراشه‌ی اسنپدراگون 630 و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل شده که وظیفه‌ی پردازش اطلاعات بر عهده آن‌هاست. در کنار این مجموعه 4 گیگابایت حافظه رم قرار دارد که به روان‌ترشدن عملکرد گوشی موبایل شما کمک شایانی خواهد کرد. موتو ایکس چهار دارای صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع LCD است که در ساخت آن از فناوری LTPS استفاده شده است. رزولوشن این نمایشگر 1920×1080 است که وضوح و شفافیت نسبتاً بالایی را برای این محصول به ارمغان آورده است. با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش این محصول، می‌توانید تراکم پیکسلی 424 پیکسل بر هر اینچ را در این صفحه‌نمایش تجربه کنید. اگر شما از علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی موبایل هستید باید بدانید که موتورولا در این محصول دو سنسور 12و 8 مگاپیکسلی را برای دوربین‌های اصلی به خدمت گرفته است. دوربین‌های پشتی این محصول با داشتن فلاش Dual LED و امکاناتی از قبیل قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (TouchFocus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) و قابلیت عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری باکیفیت را فراهم می‌کند. دوربین سلفی Moto X4 هم با سنسور 16 مگاپیکسلی خود این محصول را به دستگاهی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است. درنهایت باید اشاره کنیم باتری موتو ایکس چهار از نوع لیتیوم‌یون است و 3000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. امکان مقاومت در برابر آب بر ارزش خرید این محصول افزوده است و باعث شده است که کاربران علاقه‌مند به گردش و عکاسی تجربه بهینه از کار با یک گوشی اندرویدی را داشته باشند. گفتنی است این محصول در رنگ‌های متنوعی روانه بازار شده است که رنگ آبی آن چیزی بین رنگ نقره‌ای و آبی است.

  • کیفیت ساخت
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • نوآوری
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • طراحی و ظاهر
نقاط قوت

  • مقاوم در برابر آب
  • باتری بسیار قوی
  • عملکرد مطلوب
  • رابط کاربری روان
نقاط ضعف

  • وزن زیاد
  • دوربین متوسط

نقد و بررسی تخصصی

پس از ادغام کمپانی موتورولا با شرکت لنوو هنوز هم موتورولا همان کار خوب همیشگی خودش را دنبال می‌کند و گوشی‌هایی با طراحی زیبا و سخت‌افزار قوی به بازار عرضه می‌کند. این شرکت با گوشه‌های سری E و G خود، پرقدرت‌تر از همیشه به بازار گوشی‌های همراه میان‌رده وارد شده است تا بتواند رنج مشتریانش را گسترش دهد. گوشی‌های سری Z این شرکت هم در سال‌های اخیر بسیار خوب ظاهر شده‌اند و توانسته‌اند در میان گوشی‌های بالا رده جایی برای خود دست‌وپا کنند. اما طرفداران موتورولا همیشه سری گوشی‌های Moto X را به یاد خواهند داشت. این سری از گوشی‌های موتورولا با داشتن طراحی بسیار زیبا و برخورداری از سیستم‌عامل اندروید در زمان ارائه شدن اولیه خود به بازار، شهرت زیادی را کسب کردند. خانواده گوشی های X گوشی‌های بالارده شرکت موتورولا هستند. این بار موتورولا گوشی «موتو ایکس نسل چهارم» (Motorola Moto X4) را با یکی از بهترین سخت‌افزارها در کنار طراحی قوی به بازار عرضه کرده است تا بازار گوشی‌های بالارده را هدف قرار دهد.

طراحی و ساخت، بالارده‌ای ضدآب

گوشی موبایل Motorola Moto X4 بسیار زیباست. شاید این اولین جمله‌ای است که در نگاه اول به گوشی به ذهنتان خطور خواهد کرد. با در دست گرفتن این گوشی کاملاً متوجه خواهید شد که چه گوشی با چه کیفیت را در دستتان گرفته‌اید. اندازه این گوشی تقریباً با Moto G5 برابر است. البته ضخامت 8 میلی‌متری این محصول آن را در جایگاه بهتری قرار داده است. در عوض این گوشی نسبت به Moto G5 حدود 20 گرم سنگین‌تر است و درنهایت در رنج قیمتی گوشی Moto Z2 Play قرار می‌گیرد. اما چیزی که این گوشی را از سایر محصولات موتورولا متمایز می‌کند، قاب پشتی شیشه‌ای در کنار فریم فلزی است. قاب جلویی گوشی ساده طراحی‌شده؛ اسپیکر‌های استریو، حسگر‌‌های نزدیکی و اثرانگشت و نمایشگر تمام چیزی هستند که روی قاب جلویی دیده می‌شود. هیچ مورد اضافی یا خاصی روی قاب جلویی وجود ندارد تا بتوان از آن به‌عنوان وجه تمایزی در مقایسه با گوشی‌های مختلف یاد کرد. در سال‌های اخیر استفاده از این ترکیب در گوشی‌های بالا رده بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه رواج زیادی داشته است. در زیبایی چنین قابی هیچ شکی وجود ندارند اما اگر نخواهید از کاور برای گوشی‌تان استفاده کنید، باید دستمالی میکرو فایبری را همراه داشته باشید تا اثرانگشت را از روی قاب شیشه‌ای گوشی پاک کنید.

یکی از دلایلی که گوشی‌های آیفون X و Galaxy S8 سامسونگ قاب پشتی شیشه‌ای دارند این است که بتوان از فناوری شارژ بی‌سیم در آن‌ها استفاده کرد اما متأسفانه در این گوشی شرکت موتورولا خبری از فناوری شارژ بی‌سیم نیست. گوشی Moto X4 استاندارد IP68 است و به همین دلیل در برابر آب مقاوم است؛ بنابراین، می‌توانید این گوشی را تا عمق 1.5 متری در آب فرو ببرید و تا نیم ساعت گوشی را در این عمق نگه دارید. برخلاف اکثر گوشی‌های سری Z، جک 3.5 میلی‌متری هم در گوشی Moto X4 وجود دارد. تنها اسپیکر این گوشی هم در قسمت جلویی قاب آن واقع شده است و به همین دلیل در زمان تماشا کردن ویدئو برای شنیدن صدای گوشی با مشکلی مواجه نخواهید بود. حسگر اثرانگشت این گوشی در قاب جلویی و در زیر صفحه‌نمایش آن جای گرفته است. این حسگر در حالت کاربرد کلید Home را ندارد اما با استفاده از اپلیکیشن Moto می‌توانید این قابلیت را به گوشی اضافه کنید.

تنها چیزی که گوشی‌های موتو سری X را از سری Z متمایز می‌کند، پشتیبانی گوشی‌های Moto Z از ماژول‌های متنوع است.

صفحه‌نمایش، خبری از امولد نیست!

پنل LCD که برای موتو ایکس در نظر گرفته‌شده چیزی در حدود 5.2 اینچ اندازه دارد. حیف است که از پنل کاربردی امولد در این گوشی خبری نیست. اما در عمل، این پنل هم به‌خوبی عمل می‌کند؛ به‌قدری خوب که به‌ندرت بتوانید پیکسل‌های نمایشگر موتو ایکس را ببینید و رنگ‌ها هم غنی و بالانس هستند. اندازه این صفحه‌نمایش 5.2 است و به همین به‌راحتی می‌توانید با استفاده از یکی از دستانتان در میان اپلیکیشن ها اسکرول کنید یا به تایپ کردن بپردازید.

سخت‌افزار و کارایی؛ همه چیز تحت کنترل است

نمی‌توانید از گوشی Moto X4 انتظار داشته باشید که عملکردی بهتر از OnePlus 5 داشته باشد. بااین‌حال، می‌توانید از پردازنده اسنپ‌دراگون این گوشی انتظار داشته باشید که کارایی مطلوبی را به نمایش بگذارد. پردازنده اسنپ‌دراگون 630 که در این محصول به کار گرفته شده است درواقع نمونه قوی‌تر اسنپ‌دراگون 626  است که گوشی Moto Z2 Play به‌کار گرفته شده بود. این پردازنده که با رم 4 گیگابایتی همراه شده است می‌تواند عملکرد عالی را به نمایش بگذارد. شاید سرعت عملکرد این گوشی به‌اندازه گوشی‌هایی که پردازنده Snapdragon 835 دارند نباشد اما همچنان می‌توانید عملکرد رضایت بخشی را از این گوشی در اجرای بازی‌های سنگین مشاهده کنید.

نرم‌افزار و رابط کاربری همیشه یکی از بهترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند بوده است. این نرم‌افزار و رابط کاربری روی Moto X4 هم به‌خوبی جواب داده است. رابط کاربری این محصول به رابط کاربری گوشی‌های  Pixelشرکت گوگل شباهت زیادی دارد. موتورولا از شرکت‌های معدودی است که احساس نیازی برای اضافه کردن اپلیکیشن های اضافی در کنار اپلیکیشن های بسیار خوب گوگل ندارد. مثلاً، در این گوشی Google Play Music و Google Photos نرم‌افزارهای معمول کار با صدا و تصویر هستند. البته برخی نرم‌افزارهای خاص هم در این گوشی جای دارند؛ برای مثال، Outlook نرم‌افزار پیش‌فرض برای دسترسی به ایمیل است. البته ازآنجایی‌که امروزه Outlook نرم‌افزاری همه‌جانبه و پرکاربرد است و می‌توانید آن را به تقویم و سرویس‌های ابری متصل کنید، به نظر می‌رسد که انتخاب Outlook در برابر Gmail چندان به دور از منطق نیست. اما استفاده از دستیار صوتی آمازون (Alexa) انتخابی عجیب است. البته دستیار صوتی گوگل همچنان در این گوشی قابل‌استفاده است و باوجود پیشرفت چشمگیر این دستیار صوتی، Alexa حداقل چندان به مذاق کاربران سازگار نیست. این گوشی قابلیت نمایش دادن نوتیفیکیشن ها را در زمانی که صفحه گوشی خاموش است دارد. البته ازآنجاکه صفحه‌نمایش گوشی امولد نیست، پیکسل‌ها در زمان خاموش بودن صفحه‌نمایش به‌صورت واحد عمل نمی‌کنند اما بازهم این قابلیت بسیار کاربردی است.

قابلیت‌های Moto Actions به کاربر اجازه می‌دهند، با تکان دادن گوشی، حالت‌هایی مثل چراغ‌قوه یا دوربین را فعال کند.

باتری به‌کاررفته در Moto X4 مشابه باتری گوشی Moto Z2 Play است. در بررسی گوشی Moto Z2 Play به‌اندازه کافی از باتری این محصول تعریف و تمجید کردیم؛ حالا تصور کنید که این باتری قرار است گوشی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر  و پردازنده بهینه‌تری را تغذیه کند! باید اعتراف کنیم باتری به کار گرفته شده در Moto X4 از بیشتر گوشی‌های بالا رده موجود در بازار عملکرد بهتری دارد. علاوه براین، فناوری Turbo Charging شرکت موتورولا، امکان شارژ سریع گوشی را هم فراهم کرده است؛ با استفاده از این امکان می‌توانید فقط با 15 دقیقه شارژ کردن گوشی تا انرژی 6 ساعت کار گوشی را فراهم کنید. زمانی که می‌خواهید به‌جایی بروید یا عجله دارید، این امکان بیشتر و بیشتر توجهتان را به خود جلب می‌کند.

دوربین؛ انتظاراتتان را پایین بیاورید

موتورولا در مورد دوربین گوشی Moto X4 در تبلیغات خود حرف‌های بسیار زیادی است. در عمل دوربین این محصول دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی است اما نقاط ضعف خود را هم دارد. در این گوشی از دوربین‌های دوگانه‌ای استفاده شده است که پیش‌ازاین درگوشی‌های وان‌پلاس و اپل نظیرش را دیده بودیم. بیشتر این تولیدکنندگان از یک عدسی عادی در کنار یک لنز تلفوتو استفاده می‌کنند اما موتورولا رویه دیگری را پیش گرفته است. سنسور اصلی دوربین این گوشی که از نوع 12 مگاپیکسلی است با یک سنسور 8 مگاپیکسلی زاویه باز 120 درجه ترکیب شده است. داشتن این قابلیت به این معنی است که بدون استفاده از حالت پانوراما می‌توانید عکس‌های با زاویه باز بگیرید. درعمل عکس‌های این دوربین به شکلی Wide اما تیره‌تر از حالت معمول گرفته می‌شوند. با استفاده از این دوربین‌ها قادر خواهید از افکت بوکه استفاده کنید و تصویر پس‌زمینه را از تصویر بیرونی متمایز کنید. مانند عکس‌های Moto Z Force، عکس‌های این گوشی هم بوکه را به‌طور کامل اجرا نمی‌کنند و شاهد خواهید بود که لبه عکس مرکزی هم گاهی اوقات به شکل محو در آمده است. اگر از این موضوع بگذریم، کیفیت کلی عکس‌هایی که با استفاده از دوربین‌های دوگانه گوشی Moto X4 گرفته می‌شوند، مطلوب است. البته سرعت اپلیکیشن عکاسی این محصول در فوکوس کردن کمی پایین است اما نمی‌توان ایراد خاصی را به آن وارد دانست. در عوض دوربین سلفی که در این گوشی به کار گرفته شده است دارای سنسور 16 مگاپیکسلی بسیار پرقدرتی است که می‌تواند عکس‌های رضایت بخشی را به کاربر هدیه دهد؛ البته باید در هنگام عکاسی در نور مناسب بایستید و اگر این کار را انجام دهید با عکس‌های فوق‌العاده باکیفیت و با جزئیاتی روبرو خواهید شد که  قرار دادن آن‌ها در صفحات مجازی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خواهد بود.

جمع‌بندی

نسل چهارم گوشی موتو ایکس در کنار سخت‌افزار مطلوب بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دارگون 630 ایجاد شده است و مشخصه‌هایی مانند مقاومت در برابر آب و قابی از جنس فلز و شیشه دارد. اگر ایرادات دوربین این گوشی را در نظر نگیریم، به‌سختی می‌توانیم نقطه‌ضعفی در این محصول ببینیم. البته امروزه تقریباً صفحه‌نمایش تمام گوشی‌های بالا رده تمام صفحه است و این می‌تواند برای برخی‌ها نکته‌ای تعیین کننده در خرید گوشی باشد. کیفیت ساخت بالایی در موتو ایکس 4 وجود دارد و ویژگی‌هایی مانند رابط کاربری روان و عمر بسیار مطلوب باتری بر ارزش خرید آن افزوده‌اند. بنابراین اگر از آن دسته از کاربران هستید که می‌خواهید گوشی روان و باکیفیتی داشته باشید و دوربین گوشی اولویتی برایتان ندارد، می‌توانید به خرید یکی از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار فکر کنید.

مشخصات فنی Motorola Moto X4 XT1900-7 Dual SIM 64GB Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد

    8 × 73.4 × 148.4 میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت

    سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

  • وزن

    163 گرم
  • ساختار بدنه

    فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس 3 روی قاب پشتی + فریم آلومینیومی)


  • کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی
  • ویژگی‌های خاص

    مقاوم در برابر آب
    ,

    مناسب عکاسی
    ,

    فبلت
    ,

    مجهز به حس‌گر اثرانگشت
    ,

    مناسب عکاسی سلفی

  • تعداد سیم کارت

    دو سیم کارت

پردازنده

  • تراشه

    Qualcomm SDM630 Snapdragon 630 Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی

    Octa-Core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده

    64 بیت

  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    2.2 گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی

    Adreno 508 GPU

حافظه

  • حافظه داخلی

    64 گیگابایت

  • مقدار RAM

    4 گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    256 مگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • فناوری

    LTPS IPS

  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

    5.0 تا 5.5 اینچ

  • اندازه

    5.2 اینچ

  • رزولوشن

    1080 × 1920 | FullHD
  • تراکم پیکسلی

    424 پیکسل بر هر اینچ
  • محافظت

    Corning Gorilla Glass 3

  • تعداد رنگ

    16 میلیون رنگ

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی

    2G
    ,

    3G
    ,

    4G

  • شبکه 2G

    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3G

    HSDPA / 850 / 900 / 1800 / 1900


  • HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
  • شبکه 4G

    LTE band 1|2100, 3|1800, 4|700/2100, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800, 28|700, 38|2600, 40|2300


  • LTE از نوع Cat12 با سرعت دانلود 603 مگابیت بر ثانیه و آپلود 102مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    NFC

  • Wi-Fi

    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n


  • Dual-band, WiFi Direct, Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی

    A-GPS
    ,

    GLONASS
    ,

    GALILEO

  • بلوتوث

    نسخه 4.2


  • A2DP, EDR, LE, aptX
  • درگاه ارتباطی

    USB Type-C 1.0

دوربین

  • دوربین

    بله

  • فلش

    Dual LED

  • قابلیت‌های دوربین

    دارای دو دوربین در پشت گوشی | دو دوربین 12 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل  (Duo Camera)


  • دوربین اول با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.4 میکرومتر (1.4µm Pixel Size) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک دوگانه Dual Pixel PDAF

  • دوربین دوم با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size)

  • قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)

  • قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)

  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)

  • قابلیت عکاسی HDR
  • فیلمبرداری

    رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)


  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)

  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

  • رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

  • رزولوشن 480 × 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (480p@30FPS)

  • دارای قابلیت Face Filter
  • دوربین سلفی

    دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.0


  • ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر (1.0µm Pixel Size)

  • دارای فلش از نوع LED

  • دارای سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل

  • قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

صدا

  • بلندگو

    دارد

  • خروجی صدا

    جک 3.5 میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    Android
  • نسخه سیستم عامل

    Nougat 7.1

  • پشتیبانی از زبان فارسی

    بله

  • منوی فارسی

    دارد

  • قابلیت‌های نرم‌افزاری

    MMS
    ,

    مرورگر HTML
    ,

    مرورگر HTML5
    ,

    قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
    ,

    قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF
    ,

    برنامه ویرایش عکس
    ,

    سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
    ,

    قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

  • موسیقی

    MP3
    ,

    WAV
    ,

    Flac

  • ویدیو

    MP4
    ,

    H.264

  • ضبط صدا

    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها

    قطب‌نما (Compass)
    ,

    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ,

    مجاورت (Proximity)
    ,

    ژیروسکوپ (Gyro)
    ,

    اثرانگشت روی قاب جلویی (FingerPrint|Front-Mounted)

  • باتری قابل تعویض

    خیر

  • مشخصات باتری

    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت شارژ سریع باتری (Fast Charging)


  • قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

  • رادیو FM به همراه RDS

  • دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب
  • اقلام همراه گوشی

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    شارژر
    ,

    هندزفری

منبع: دیجیزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *