دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل فلای مدل Thunder 3 IQ4415 دو سیم کارت

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل فلای مدل Thunder 3 IQ4415 دو سیم کارت

Fly Thunder 3 IQ4415 Dual SIM Mobile Phone

  • برند :
    فلای
  • دسته‌بندی :
    گوشی موبایل

  • حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: ۲G، ۳G
  • دوربین: ۱ ماژول دوربین
  • سیستم عامل: Android
  • توضیحات سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • مقدار RAM: ۵۱۲ مگابایت
  • رزولوشن عکس: ۵ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Andriod KitKat 4.4
  • فناوری صفحه‌نمایش: IPS
  • اندازه: ۴.۵
  • تعداد سیم کارت: دو
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Fly Thunder 3 IQ4415 Dual SIM Mobile Phone

گوشی‌های شرکت «فلای» (Fly) از تازه‌واردین در بازار گوشی‌های همراه کشور هستند. دفتر مرکزی این شرکت در انگلیس و محصولاتش به منظور عرضه به کشورهای آسیایی طراحی و ساخته می‌شوند. گوشی «فلای تاندر۳» (Fly Thunder 3) یکی از گوشی‌های پایین‌رده‌ی این شرکت مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و نزدیک به ۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۲۴ گرم وزن دارد. نمایش‌گری ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در۸۵۴ پیکسل و تراکم ۲۱۸ پیکسل بر هر اینچ برای فلای تاندر۳ در نظر گرفته شده است. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند از شبکه‌ی ۳G به عنوان شبکه‌ی ارتباطی استفاده کند. از دیگر فن‌آوری‌های ارتباطی در تاندر۳ می‌توان به Wi-Fi، GPS، بلوتوث و رادیوی FM اشاره کرد. سخت‌افزار فلای تاندر۳ را تراشه‌ی مدیاتک مدل MT6582M که شامل پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با قدرت پردازش ۱.۳ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی مالی ۴۰۰ می‌شود، به همراه ۵۱۲ مگابایت رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی تشکیل داده‌اند. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۵ مگاپیکسل ثبت کند. همچنین می‌توانید از دوربینی با کیفیت VGA برای عکاسی سلفی بهره ببرید. این گوشی به سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ مجهز شده است. یک باتری ۱۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای تاندر۳ در نظر گرفته شده که قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد.

  • کیفیت ساخت
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • نوآوری
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • طراحی و ظاهر
نقاط قوت

  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۳G
  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی
  • مجهز به سخت‌افزاری مناسب
نقاط ضعف

  • مقدار کم رم
  • دوربین‌های نه چندان باکیفیت

نقد و بررسی تخصصی

بازه‌ی قیمت گوشی‌های میان‌رده، آن‌قدر بزرگ‌شده که انتخاب از بین این گوشی‌ها با توجه به امکاناتی که به آن‌ نیاز داریم و مبلغی که برای خرید‌شان کنار گذاشته‌ایم، دشوار به نظر می‌رسد. البته این بازه‌ی گسترده‌ی قیمتی به خاطر تنوع بسیار زیاد میان‌رده‌ها در بازار است. این گوشی‌ها آن‌قدر زیاد هستند که انتخاب درست یک میان‌رده بسته به نیاز‌های‌مان، مشکل‌تر از انتخاب گوشی‌های پرچم‌دار است.

شرکت‌هایی هم هستند که تبحر خاصی در تولید میان‌رده‌‌ها دارند و افرادی که از آن‌ها خرید می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این شرکت‌ها برای هر طیفی از افراد گوشی‌ می‌سازند. گوشی‌های شرکت فلای که برندی انگلیسی دارد؛ برای هر کاربری گوشی مناسبی ارائه کرده که با توجه به نیاز‌های‌شان، دست‌چینی از بهترین‌ امکانات را با مناسب‌ترین قیمت عرضه کرده است. سری گوشی‌های لمسی فلای با قیمت مناسب، طراحی چشم‌نواز و گارانتی معتبر، گزینه‌های مطلوبی را برای انتخاب شدن‌شان پیش روی شما قرار می‌دهند.

Fly Horizon 3 Dual SIM – IQ434

گاهی وقت‌ها، به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت برای رفع نیاز‌های روزمره‌مان هستیم و انتظار چندانی هم از چیزی که می‌خریم، نداریم. گوشی «فلای هاریزون ۳ دو سیم‌کارت» (Fly Horizon 3 Dual SIM – IQ434) گزینه‌ی مناسبی برای انجام کار‌های روزمره به‌حساب می‌آید. می‌توانید به کمک سخت‌افزار نسبتا مناسب این گوشی که ۵۱۲ مگابایت رم هم همراهش شده، بازی‌های نه‌چندان سنگین را مثل Crossy Road یا Subway Surfers را اجرا کنید یا برای نصب تلگرام یا اینستاگرام از آن کمک بگیرید.

نمایشگر ۳.۵ اینچی این گوشی از فناوری TFT استفاده و تنها تا دو لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. البته همین تعداد لمس هم برای انجام هر عملیاتی که از Horizon3 انتظار دارید، کافی به نظر می‌رسند. نمایشگری که در هر اینچ‌اش تنها ۱۶۵ پیکسل را جای داده می‌تواند کمی بی‌کیفیت باشد؛ اما این مقدار پیکسل، با توجه به‌اندازه‌ی گوشی و بازه‌ی قیمتی‌اش مناسب است. یکی دیگر از مواردی که شاید در ارزان‌ترین گوشی لمسی فلای کمی ناامید‌کننده باشد، عدم پشتیبانی این گوشی از اینترنت نسل سوم و چهارم باشد. در مقابل پشتیبانی از دو سیم‌کارت، اتصال به اینترنت پرسرعت از طریق Wi-Fi، گوش دادن به رادیو، انتقال فایل از طریق بلوتوث را می‌توان در لیست نقاط قوت این گوشی قرار داد.

دوربین اصلی ۱.۳ مگاپیکسلی این گوشی تنها برای ثبت تصاویری که امکان به اشتراک‌گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی را دارند، مفید به نظر می‌رسد. تصاویر این دوربین آن‌چنان باکیفیت نیستند. باید بدانید که خبری هم از دوربین سلفی در Horizon3 نیست. استفاده از اندروید جیلی‌بین نسخه‌ی ۴.۲ که دیگر قدیمی شده برای Horizon3 که از پلاستیک ساخته‌شده و فقط ۹۹ گرم وزن دارد، عجیب به نظر می‌رسد. همچنین یک باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که فقط از ۴ ساعت مکالمه پشتیبانی می‌کند؛ در این گوشی آن‌چنان جالب نیست.

در مجموع خرید این گوشی به کسانی توصیه می‌شود که تنها می‌خواهند از آن برای امور روزانه‌ی خود مثل تماس تلفنی و ارسال پیامک استفاده کنند. همچنین Horizon3 برای نصب برنامه‌های شبکه‌ی اجتماعی هم مناسب به نظر می‌رسد؛ البته در نظر داشته به خاطر نسخه‌ی پایین اندروید، امکان نصب بسیاری از برنامه‌ها در این گوشی‌ وجود ندارد.

Fly Iris 2 Dual SIM – IQ4490i

 

اگر به نمایشگر بهتر در مقایسه با چیزی که گوشی Horizon3 است، احتیاج دارید؛ گوشی «فلای آیریس ۲ دو سیم‌کارت» (Fly Iris 2 Dual SIM – IQ4490i) با نمایشگری بزرگ‌تر که رزولوشن بهتری هم دارد، پاسخی مناسب برای نیاز شماست. صفحه‌نمایش ۴.۰ اینچی آیریس۲ رزولوشن ۲۳۳ پیکسل بر اینچ دارد و از ۵ لمس هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

با این گوشی دیگر مشکل اتصال به اینترنت نسل سوم هم وجود ندارد و می‌توانید با این گوشی به اینترنت پرسرعت سیم‌کارت متصل شوید. همچنین امکانات ارتباطی دیگر مثل بلوتوث، رادیو و Wi-Fi هم در این گوشی وجود دارند. از طرفی دیگر مشکل حافظه‌ی داخلی کم هم با در نظر گرفتن چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی از بین رفته و در آیریس۲، امکان نصب تعداد بیشتری برنامه وجود دارد. در نظر داشته باشید که آیریس۲ به اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ مجهز شده و طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها روی آن نصب می‌شوند.

با آیریس۲ امکان مکالمه‌ی ویدیویی با استفاده از دوربین سلفی وجود دارد. دوربین سلفی که سنسوری با رزولوشن VGA دارد، تنها می‌تواند برای همین مورد مناسب باشد و نمی‌توان روی تصاویر آن حساب باز کرد. دوربین اصلی آیریس۲ سنسوری ۳.۲ مگاپیکسلی دارد و به فلشی از نوع LED مجهز شده تا در شرایط بد نوری هم بتواند، تصاویر نسبتا مطلوبی ثبت کند. البته تصاویر این دوربین هم فقط برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مفیدند و فاقد نور، شفافیت و کیفیت مناسب هستند.

برخلاف گوشی Horizon3، تراشه‌ی این گوشی، پردازنده‌ی مرکزی تک‌هسته‌ای همراه با ۵۱۲ مگابایت دارد. این پردازنده و رم نمی‌توانند از پس اجرای بسیاری از برنامه‌ها برآیند که می‌تواند برای آیریس۲ که یک پایین‌رده‌ی مناسب به‌حساب می‌آید، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف است. با توجه به نمایشگر بزرگی که آیریس۲ دارد، نمی‌توان از باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی انتظار زیادی داشت تا بازده خوبی داشته باشد.  آیریس۲ که از پلاستیک ساخته‌شده با باتری چیزی در حدود ۱۱۵ گرم وزن دارد.

Fly Thunder 3 Dual SIM – IQ4415

 

 

به‌ندرت بتوان در این بازه‌ی قیمتی نمایشگر IPS در گوشی‌ها پیدا کرد؛ اما «فلای تاندر ۳ دو سیم‌کارت» (Fly Thunder 3 Dual SIM) نمایشگر ۴.۵ اینچی با فناوری IPS دارد تا خیال‌تان را بابت دیدن محتویات‌اش از زاویه‌های مختلف راحت کند. این نمایشگر در هر اینچ‌اش چیزی در حدود ۲۱۸ پیکسل را جا داده و از پنج لمس هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

خبر خوب اینکه برای این گوشی تراشه‌ای در نظر گرفته که پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای دارد؛ اما مقدار رم همان ۵۱۲ مگابایت باقی‌مانده است. در عوض حافظه‌ی جانبی چهار گیگابایت شده و می‌توانید با خیال راحت تعداد زیادی برنامه و بازی روی این گوشی نصب کنید. البته امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۳۲ گیگابایت هم برای شما وجود دارد. این کارت حافظه امکان ذخیره‌ی حدود ۴۰۰۰ آهنگ یا ۲۱۳۰۰ تصویر با رزولوشن ۵ مگاپیکسل را برای‌تان فراهم می‌سازد. دوربین اصلی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و در مجموع تصویر مطلوبی ثبت می‌کند. فلای برای دوربین تاندر۳ فلشی از نوع LED در نظر گرفته، گرچه این فلش نور زیادی ندارد، اما بودنش از عدم حضورش بهتر است. برای این دوربین قابلیت‌هایی مثل عکاسی HDR و پاناروما هم در نظر گرفته‌شده که اتفاقا با در نظر داشتن بازه‌ی قیمتی‌اش، کارآمد هم هستند.  

باید فلای، با بزرگ کردن نمایشگر گوشی‌هایش، باتری با ظرفیت بیشتری هم در آن‌ها استفاده می‌کرد، اما برای تاندر ۳ هم باتری با ظرفیت ۱۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته‌شده که فقط یک روز استفاده‌ی ترکیبی را تاب می‌آورد. علاوه بر باتری، اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ هم قدیمی شده؛ اما همچنان می‌توان برنامه‌های بسیاری را روی آن نصب کرد. از دیگر مزیت‌های تاندر۳ می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، قابلیت اتصال به اینترنت نسل سوم، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو اشاره کرد.

Fly Dune 3 Dual SIM – IQ4507

اگر ظاهر گوشی برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید گوشی «فلای دان۳ دو سیم‌کارت» (Fly Dune 3 IQ4507) را با توجه به مشخصات تقریبا مشابه‌اش با تاندر۳ انتخاب کنید. ظاهر این گوشی با توجه به بازه‌ی قیمتی‌اش مناسب به نظر می‌رسد و با ظاهر زیبایی که دارد، انتظارات حداقلی شما را هم برآورده خواهد کرد.از طرفی فلای از باتری بهتری در این گوشی استفاده کرده تا نقص کمبود باتری را هم حل کرده باشد. این گوشی با ظاهر جذاب و باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی‌اش چیزی در حدود ۱۵۵ گرم وزن دارد. البته ضخامت در حدود یک سانتی‌متری‌اش می‌تواند این گوشی را کمی ضخیم جلوه دهد.

پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌‌ای به همراه ۵۱۲ مگابایت رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای دان۳ در نظر گرفته‌شده که خیال‌تان را از نصب تعداد زیادی برنامه راحت می‌کند. علاوه بر این، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۳۲ گیگابایت هم وجود دارد که با ظرفیت مناسبش، مکان مناسبی برای ذخیره‌ی تصاویر و آهنگ‌های شما است. همچنین نمایشگر دان۳ هم در مقایسه با تاندر۳ کمی بزرگ‌تر شده، در مقابل تراکم آن کاهش پیداکرده و این باعث می‌شود، کیفیت‌اش آن‌چنان‌که فکر می‌کنید، مطلوب نباشد. دان ۳ نمایشگر ۵.۰ اینچی با تراکم ۱۹۶ پیکسل بر اینچ دارد که از فناوری TFT استفاده می‌کند. این نمایشگر مصرف بالایی دارد و فقط تا دو لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

باوجوداینکه دان۳ از سایر گوشی‌های فلای یک نسل جدیدتر است، باز هم از اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ استفاده می‌کند، خبر خوب اینکه منوی فارسی دارد و از زبان فارسی هم به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها هم همان ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش LED برای دوربین اصلی و سنسوری با رزولوشن VGA برای دوربین سلفی است. مجموعه‌ی دوربین اصلی نمی‌تواند تصاویر HDR ثبت کند، اما تنظیماتی برای ثبت تصاویر پاناروما وجود دارد. در مجموع کیفیت تصاویر برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی قابل‌قبول هستند.

مثل بقیه‌ی گوشی‌ها، دان ۳ هم از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به اینترنت نسل سوم متصل می‌شود. همچنین امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و رادیو را برای کاربرانش فراهم کرده است.

Fly Dune Dual SIM – IQ4503

گوشی «فلای دان دو سیم‌کارت» را می‌توان دان۳‌ای دانست که در بعضی قسمت‌ها بهبود‌هایی دارد. درست است که این گوشی قدیمی‌تر از دان۳ است، اما مشخصات فنی‌اش در مقایسه با دان۳ کمی بهتر است. البته بازه‌ی قیمت بالاتری هم دارد.

ظاهر این گوشی بسیار به گوشی نکسوس ۵ شباهت دارد؛ تا جایی که شاید تشخیص این دو گوشی در نگاه اول دشوار باشد. علاوه بر ظاهر که زیبا طراحی‌شده، امکان استفاده از قابلیت OTG هم، فلای دان را از سایر گوشی‌های این شرکت متمایز می‌کند. علاوه بر ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۳۲ گیگابایت، فناوری OTG به شما امکان می‌دهد تا فلش یا هارد اکسترنال‌تان را هم به گوشی متصل کنید و از فایل‌های صوتی‌و‌تصویری آن‌ها، روی گوشی استفاده کنید. تفاوت دیگر این گوشی بادان۳، نمایشگر ۵.۰ اینچی با فناوری IPS است که باعث می‌شود تراکم پایین نمایشگر آن‌قدر به چشم‌تان نیاید. اما بااین‌حال عدد ۱۹۶ برای تراکم پیکسلی این گوشی پایین است و با نمایشگر بزرگ‌اش می‌تواند، آزاردهنده باشد.وجود سنسور سنجش نور محیط هم برای این گوشی برتری مناسبی محسوب و باعث می‌شود، نمایشگر بتواند خود را به‌راحتی با نور محیط هماهنگ کند.  

دوربین اصلی فای دان سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و به فلشی از نوع LED دو رنگ مجهز شده که این مورد می‌تواند هنگام عکاسی در تاریکی و برای تنظیم تراز سفیدی مفید باشد. فلش دو رنگ تا حد زیادی روی کیفیت تصاویر تاثیر می‌گذارد و کیفیت آن‌ها را بالا می‌برد. دوربین سلفی سنسوری با کیفیت VGA دارد که نمی‌تواند تصاویر مطلوبی ثبت کند؛ در مقابل برای مکالمه‌ی تصویری مناسب است.

اما بقیه موارد در این بازه‌ی قیمت همچنان یکسان باقی‌مانده‌اند. پردازنده‌ی اصلی چهار هسته‌ای و ۵۱۲ مگابایت رم که امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌های معمولی را به شما می‌دهند، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که در نهایت یک روز استفاده‌ی ترکیبی را دوام می‌آورد، امکان استفاده از دو سیم‌کارت و اتصال به اینترنت نسل سوم، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو از سایر مشخصات فلای دان هستند. سیستم‌عامل هم همان کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ با منوی فارسی است.

Fly Dune 4 Dual SIM – IQ4508

 

گوشی «فلای دان ۴ دو سیم‌کارت» (Fly Dune 4 Dual SIM – IQ4508) در مقایسه با محصولات قبلی پیشرفت خوبی در مقدار رم و عدد مگاپیکسل دارد. پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای دارد که در این گوشی با یک گیگابایت رم همراه شده، این مقدار رم باعث می‌شود تا بتوانید تعداد زیادی برنامه و بازی را در کنار هم باز نگه‌دارید و از سرعت و روانی حرکت در منو‌ها لذت ببرید. همچنین حافظه‌ی داخلی هم دو برابر شده و به هشت گیگابایت رسیده تا خیال راحتی در مورد تعداد برنامه نصب‌شده هم داشته باشید. از این مقدار حافظه‌ی داخلی می‌توانید برای نصب برنامه استفاده کنید و کارت حافظه‌ی جانبی را هم برای فایل‌های صوتی و تصویری‌تان کنار بگذارید. ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به شما اجازه می‌دهد تا حدود ۴۰۰۰ آهنگ را با خود همراه کنید.

دوربین اصلی در مقایسه بادان۳ به‌جای ۵ مگاپیکسل، سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و به فلش LED از نوع دو رنگ مجهز شده است. این مجموعه به همراه هم می‌توانند تصاویر مطلوبی ثبت کنند؛ اما بااین‌وجود، باز هم نویز در تصاویری که شرایط نوری مناسب نداشته‌اند، دیده می‌شود. اگر تصاویر را کنار بگذاریم؛ با این دوربین می‌توانید ویدیو‌هایی با رزولوشن fullHD را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید که برای این بازه‌ی قیمت بسیار مطلوب هستند. دوربین سلفی نه‌تنها برای مکالمه‌ی تصویری مفید است؛ بلکه تصاویری ثبت می‌کند که حرف‌هایی برای گفتن دارند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

مورد دیگری که برتری دان۴ را در مقایسه با سایر گوشی‌های فلای نشان می‌دهد، طراحی زیبا و کم‌نظیر آن است. قاب پشتی در نگاه اول فلزی به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که جنس مرغوبی دارد و از پلاستیک ساخته‌شده است. این گوشی با باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نزدیک به ۱۲۰ گرم وزن دارد. جدا از طراحی زیبا و وزن مناسب، ضخامت ۷.۶ میلی‌متری هم برای دان۴ مزیت محسوب می‌شود.

در عوض نمایشگر از فناوری IPS استفاده نمی‌کند و این می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای دان۴ در مقایسه بادان با این بازه‌ی قیمتی‌ باشد. نمایشگر دان۴ اندازه‌ا‌ی ۵.۰ اینچی دارد با رزولوشن ۱۹۶ پیکسل بر اینچ دارد، از فناوری TFT استفاده می‌کند و تا ۵ لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. متاسفانه خبری هم از حسگر سنجش روشنایی محیط نیست و این می‌تواند هنگام استفاده از نمایشگر در محیط‌های خیلی روشن یا خیلی تاریک آزاردهنده باشد. اندروید هم همان کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ است.

مثل تمام گوشی‌های فلای، امکاناتی مثل استفاده از دو سیم‌کارت، اتصال به اینترنت نسل سوم، بلوتوث، Wi-Fi و رادیو هم در این گوشی فراهم‌شده است.

Fly Eclipse 3 Dual SIM – IQ4514

در این بازه‌ی قیمتی کمتر نمایشگری با رزولوشن HD پیدا می‌شود؛ اما گوشی «فلای اکلیپس۳ دو سیم‌کارت» (Fly Eclipse 3 Dual SIM) با نمایشگری ۵.۰ اینچی، تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ دارد که برای این اندازه کاملا مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این تراکم مناسب، نمایشگر اکلیپس۳ به حسگر سنجش نور محیط مجهز شده و از فناوری IPS استفاده می‌کند؛ با این حساب نباید نگرانی خاصی بابت دیدن محتویات از زوایا یا تنظیم میزان روشنایی نمایشگر در محیط‌های نوری مختلف وجود داشته باشد.

اگرچه طراحی قاب جلویی گوشی زیباتر شده، اما همچنان از پلاستیک برای ساختن گوشی استفاده‌شده و از همه بدتر ضخامتی در حدود ۹ میلی‌متر است که با همان باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، چیزی در حدود ۱۵۴ گرم وزن دارد. در عوض فاصله‌ی نمایشگر تا لبه‌های گوشی کمتر شده و این به کم شدن ابعاد اکلیپس۳ کمک کرده است. مورد دیگری که می‌تواند روی اعصاب باشد، استعداد بالای بدنه‌ی این گوشی در جذب خط‌و‌خش و اثرانگشت است.

اکلیپس۳ به تراشه‌ی شرکت نام آشنای مدیاتک مجهز شده؛ روی این تراشه، پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای به همراه یک گیگابایت رم وجود دارند. در این گوشی هم مثل گوشی‌های دیگر فلای امکان اجرای بازی‌هایی با گرافیک متوسط و برنامه‌هایی که برای انجام عملیات روزمره مفید هستند، وجود دارد. مثل بقیه‌ی گوشی‌ها حافظه‌ی داخلی همان ۸ گیگابایت است که امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی هم برای کاربران فراهم‌شده تا بتوانند از تمام فضای حافظه‌ی داخلی برای نصب برنامه استفاده کنند. اما دوربین در مقایسه بادان۴ تغییری در عدد مگاپیکسل ندارد و سنسور دوربین اصلی همان ۸ مگاپیکسلی است، اما دیگر خبری از فلش LED از نوع دو رنگ نیست و فلای، برای این گوشی به فلشی از نوع LED بسنده کرده است. با این گوشی دیگر نمی‌توانید ویدیو‌های fullHD ضبط کنید. چیزی که باید در مورد دوربین سلفی هم در نظر داشته باشید، مجهز شدن این دوربین به سنسوری دو مگاپیکسلی است. تصاویر دوربین سلفی و اصلی تنها در محیط‌هایی با نور مناسب، مطلوب هستند و در محیط‌هایی با نور نه‌چندان مناسب، بافت نویز زیادی در آن‌ها دیده می‌شود.

موارد معمولی که در سایر گوشی‌های فلای دیده می‌شدند، مثل پشتیبانی از دو سیم‌کارت، امکان اتصال به اینترنت نسل سوم، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو در این گوشی هم وجود دارند.

Fly Epic Dual SIM – IQ4602

 

اگر به دنبال فبلتی با قیمت مناسب هستید، «فلای اپیک دو سیم‌کارت» (Fly Epic Dual SIM) می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. نمایشگر اپیک با اندازه‌ی ۶.۰ اینچی‌اش، تراکمی در حدود ۲۴۵ پیکسل بر اینچ دارد و از فناوری IPS استفاده می‌کند. همچنین رزولوشن HD دارد و تا ۵ لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. با این اندازه‌ی بزرگ، اپیک می‌تواند برای کسانی که عادت به فیلم دیدن و مطالعه در گوشی دارند، انتخاب خوبی باشد. از طرفی نمایشگر اپیک به حسگر سنجش نور محیط مجهز شده تا بتواند خود را برای استفاده در محیط‌هایی با نور‌های متفاوت، تطبیق دهد.

در مقابل، باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای یک فبلت با نمایشگری بزرگ، بسیار کم است. با یک‌بار شارژ کامل، این باتری کمتر از یک روز استفاده‌ی ترکیبی دوام می‌آورد. البته در مکالمه‌های طولانی اگر باتری گوشی هم تمام نشود، حتما دست‌تان خسته خواهد شد و ادامه‌ی مکالمه را به زمان دیگری موکول می‌کنید. اپیک چیزی در حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد که حتما این وزن در زمان استفاده طولانی روی اعصاب‌تان می‌رود. مورد دیگری که در لیست معایب گوشی قرار می‌گیرد، استفاده از پلاستیکی بی‌کیفیت برای ساخت اپیک است که بسیار ناامید‌کننده است. اگر قصد خرید این گوشی دارید، باید این موارد را در نظر داشته باشید. با این ابعاد بسیار بزرگ، ضخامت گوشی هم زیاد است و در دست گرفتن گوشی با یک‌دست سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

سخت‌افزار گوشی تفاوتی با اکلیپس۳ ندارد، پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای، رم یک گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی که تا ۳۲ گیگابایت دیگر امکان افزایش دارد؛ جز به جز برای اپیک هم انتخاب‌شده‌اند. این سخت‌افزار خیال‌تان را بابت اجرای بازی‌های میان‌رده و برنامه‌هایی که به‌طور روزمره با آن‌ها سرو‌کار دارید، راحت می‌کند. دقت داشته باشید انتظار نداشته باشید با این سخت‌افزار و فقط به خاطر نمایشگر بزرگ، بتوانید از بازی‌های HD روی این گوشی لذت ببرید.

دوربین ۸ مگاپیکسلی اپیک، فوکوس اتوماتیک دارد و به فلشی از نوع LED مجهز شده است. در تنظیمات دوربین اصلی این گوشی هم امکاناتی برای ثبت تصاویر پاناروما و HDR در نظر گرفته‌شده است. تصاویر این دوربین هم بستگی صددرصد به میزان نور محیط دارند. در محیط‌هایی با نور کم نتیجه‌ی عکاسی، تصاویری با نویز بالا هستند. تصاویر ۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم شرایط مشابهی دارند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

مثل بقیه گوشی‌های فلای، فناوری‌های ارتباطی هم تغییر ویژه‌ای ندارد و همان امکان استفاده از دو سیم‌کارت، امکان اتصال به اینترنت نسل سوم، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هستند.

Fly Tornado Dual SIM – IQ4511

گوشی «فلای تورنادو دو سیم‌کارت» (Fly Tornado Dual SIM) بعد از «فلای بلید» (Fly Blade)، بهترین گوشی شرکت فلای به‌حساب می‌آید. این گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های شرکت فلای نه‌تنها در مشخصات سخت‌افزاری؛ بلکه در ظاهر هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. البته بازه‌ی قیمتی آن‌هم بالاتر از سایر گوشی‌های شرکت فلای است.

اگر بلید را کنار بگذاریم، تورنادو تنها گوشی فلای است که برای محافظت از قاب پشت و جلویی‌اش از شیشه‌های ضدضربه استفاده‌شده است. نسخه‌ی سوم از محافظ‌های گوریلا گلس علاوه بر مقاومت بالایی که برای این گوشی به ارمغان می‌آورند، باعث می‌شوند تا این گوشی زیبا‌تر از سایر گوشی‌های شرکت فلای باشد. البته این محافظ‌ها، علاوه بر مزیت‌هایی که دارند، وزن بالایی برای تورنادو دارند و باعث می‌شوند این گوشی ۵.۰ اینچی، چیزی در حدود ۱۵۵ گرم وزن داشته باشد. این وزن با در نظر گرفتن باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کمی بالاست و این اضافه‌وزن حتما در استفاده‌های طولانی‌مدت آزارتان خواهد داد.

دو بخشی که در این گوشی پیشرفت قابل‌توجهی داشتند، دوربین، و سخت‌افزار هستند. استفاده از تراشه‌ی شرکت مدیاتک که پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای دارد به همراه دو گیگابایت رم به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بازی‌های HD را روی این گوشی اجرا کنید و از دیدن فیلم‌های HD لذت ببرید. همچنین کمتر بازی یا برنامه‌ای پیدا می‌شود که نتوانید با این سخت‌افزار اجرا کنید. در نظر داشته باشید که حافظه‌ای ۱۶ گیگابایتی که چیزی در حدود ۱۱ گیگابایت آن در اختیارتان قرار دارد به شما امکان می‌دهد تا بتوانید روی تورنادو، برنامه‌های بیشتری در مقایسه با سایر گوشی‌های فلای نصب کنید. البته نگران آهنگ‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های‌تان نباشید، کارت حافظه‌ی جانبی ۳۲ گیگابایت به میزان کافی فضا برای این‌گونه فایل‌های‌تان دارد.

 دوربین اصلی تورنادو، سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد که فلشی از نوع LED آن را همراهی می‌کند. تصاویر این دوربین مثال‌زدنی نیستند؛ اما بهتر از سایر گوشی‌های شرکت فلای هستند. همچنین امکان ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن HD، ثبت تصاویر پاناروما و HDR هم با دوربین اصلی تورنادو وجود دارد. باید گفت دوربین سلفی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و تصاویر آن مطلوب به نظر می‌رسند. این دوربین می‌تواند در شرایط نوری نامناسب هم، تصاویر سلفی نسبتا مطلوبی ثبت کند.

نمایشگر تورنادو، ۵.۰ اینچی است و رزولوشن HD دارد و می‌تواند تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد. این اندازه و رزولوشن برای تورنادو کافی به نظر می‌رسند و به شما امکان می‌دهند تا بتوانید با این نمایشگر علاوه بر امور معمولی روزمره، به‌راحتی بازی کنید، فیلم ببینید یا مطالعه کنید. برخلاف تمام گوشی‌های فلای برای محافظت از نمایشگر تورنادو از شیشه‌های نشکن گوریلا گلس استفاده‌شده است. متاسفانه بقیه موارد باز هم همان‌هایی هستند که در گوشی‌های قبلی شاهدشان بودیم. اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴ با منوی فارسی، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، Wi-Fi، بلوتوث، رادیو و امکان استفاده از دو سیم‌کارت در شبکه‌های ۳G در این گوشی هم تکرار شده‌اند.

مشخصات فنی Fly Thunder 3 IQ4415 Dual SIM Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد

    ۸.۳ × ۶۵.۹ × ۱۳۱.۰ میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت

    سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)

  • وزن

    ۱۲۴ گرم
  • ساختار بدنه

    پلاستیک
  • تعداد سیم کارت

    دو سیم کارت

پردازنده

  • تراشه

    MediaTek MT6582M Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی

    Quad-Core CPU
  • نوع پردازنده

    ۳۲ بیت

  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۱.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی

    Mali 400 MP

حافظه

  • حافظه داخلی

    ۴ گیگابایت

  • مقدار RAM

    ۵۱۲ مگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۳۲ گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • فناوری صفحه‌نمایش

    IPS

  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

    ۴.۰ تا ۴.۵ اینچ

  • اندازه

    ۴.۵ اینچ

  • رزولوشن

    ۸۵۴ × ۴۸۰
  • تراکم پیکسلی

    ۲۱۸ پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ

    ۱۶ میلیون رنگ

  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت دریافت تا ۵ لمس همزمان

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی

    ۲G
    ,

    ۳G

  • شبکه ۲G

    GSM 850/900/1800/1900
  • شبکه ۳G

    HSDPA 900/2100
  • فن‌آوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    رادیو

  • رادیو

    رادیو FM
  • Wi-Fi

    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n


  • Wi-Fi Direct, Wi-Fi Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی

    دارد

  • بلوتوث

    نسخه‌ ۴.۰


  • A2DP
  • درگاه ارتباطی

    microUSB v2.0

دوربین

  • دوربین

    ۱ ماژول دوربین

  • رزولوشن عکس

    ۵ مگاپیکسل

  • فناوری فوکوس

    AutoFocus

  • فلش

    LED

  • قابلیت‌های دوربین

    قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)


  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)

  • قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)

  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)

  • قابلیت عکاسی HDR
  • فیلمبرداری

    قابلیت فیلمبرداری دارد.
  • دوربین سلفی

    دارای سنسور با رزولوشن VGA

صدا

  • بلندگو

    دارد

  • خروجی صدا

    جک ۳.۵ میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    Android
  • نسخه سیستم عامل

    Andriod KitKat 4.4

  • پشتیبانی از زبان فارسی

    بله

  • منوی فارسی

    دارد

  • قابلیت‌های نرم‌افزاری

    MMS
    ,

    ایمیل
    ,

    مرورگر HTML5
    ,

    قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
    ,

    قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF
    ,

    برنامه ویرایش عکس
    ,

    سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
    ,

    قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

  • دفترچه تلفن

    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی

    MP3
    ,

    WAV
    ,

    ACC

  • ویدیو

    MP4
    ,

    ۳gp

  • ضبط صدا

    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها

    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ,

    مجاورت (Proximity)
    ,

    روشنایی (Light)

  • باتری قابل تعویض

    خیر

  • مشخصات باتری

    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت
  • میزان شارژ آماده به کار

    ۱۵۰ ساعت
  • میزان شارژ مکالمه

    ۶ ساعت
  • اقلام همراه گوشی

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    شارژر
    ,

    هندزفری

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *