دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 2 4G تک سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 2 4G تک سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

Samsung Galaxy Z Fold2 4G 256GB RAM 12GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید ۱۰ 
  • حافظه داخلی : ۲۵۶ گیگابایت
  • مقدار رم : ۱۲ گیگابایت
  • دوربین سه گانه : ۱۲ – ۱۲ – ۱۲  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : ۴G
  • باتری : لیتیوم پلیمر ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 2 4G تک سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

 

بررسی تخصصی

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی Z Fold2 4G

انقلابی که در حوزه تولید گوشی های هوشمند در حال شکل گیری است موجب شده هر روزه با گوشی هایی مواجه شویم که طراحی خارق العاده ای دارند و از حیث سخت افزار نیز به پیشرفت های چشمگیری دست یافتند. این انقلاب تا جایی پیشروی کرده است که با اقتباس از تکنولوژی های گذشته اسمارتفون هایی طراحی شوند که گرچه با نسل پیشین بسیار متفاوت هستند اما به لحاظ ظاهر تداعی کننده آن ها خواهند بود. می توان ادعا کرد که گوشی های تاشوی سامسونگ که با ورود خود شکاف عمیقی در میدان رقابتی ایجاد کرده اند از نوادگان گوشی های تاشویی هستند که در ده های گذشته شاهد حضور آن ها در بازار گوشی های هوشمند بوده ایم. این اسمارتفون های جذاب با داشتن امکانات هیجان انگیز هر کاربری را برای تصاحب آن ها ترغیب خواهد کرد. گلکسی فولد ۲ که از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می کند یکی از نمونه های جدید گوشی های تاشوی سامسونگ است که به تازگی از آن رونمایی شده.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G

 بد نیست بدانید که سامسونگ برای نام گذاری این محصول خلاقیت به خرج داده و نام آن را تلفیقی از دو مدل گذشته این نسل قرار داده است. گلکسی Z فولد ۲ می تواند یادآور نام گلکسی  Z فیلیپ و همچنین گلکسی فولد باشد. از این رو می توان ادعا کرد که این اسمارتفون با اصلاح نقاط ضعف مدل های قبلی خود پا به میدان گذاشته است. البته ناگفته نماند که تولید گوشی های هوشمند تنها مختص به کمپانی سامسونگ نیست. در حال حاضر کمپانی هایی مانند هوآوی و ال جی نیز در این زمینه فعالیت دارند، چه بسا که خبر هایی از کمپانی اپل نیز به گوش می رسد که قصد تولید یک گوشی تاشو از خانواده خود را دارد.

در زمان نگارش این مقاله هنوز رونمای از این محصول به شکل رسمی اتفاق نیفتاده است و سامسونگ تنها با انتشار برخی مشخصات گلکسی Z فولد ۲ را معرفی کرده است. به وعده این کمپانی گوشی مذکور در تاریخ ۱۸ سپتامبر عرضه می شود. در ادامه مشخصات این اسمارتفون جذاب را خواهیدکرد.

Galaxy Z Fold2 5G

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G: طراحی و کیفیت در ساخت

اگر این گوشی را در حالت بسته بنگرید قاب پشتی آن تداعی کننده گوشی نوت ۲۰ اولترا و یا حتی نوت ۲۰ است. از این جهت می توان گفت نمای ظاهری آن به مانند برادران ناتنی خود چشم نوازی فوق العاده ای دارد. قاب روی دستگاه از نمایشگر وسیع تری نسبت به گلکسی فولد برخوردار است که موجب شده این نمایشگر تمامی قاب روی را بپوشاند. سامسونگ این صفحه را به یک دوربین سلفی مجهز کرده که در یک ناچ قطره ای بسیار ظریف تعبیه شده است.

قاب پشتی دستگاه نیز به یک ماژول مستطیل شکل مجهز شده که جایگاه دوربین های این دستگاه است. این گوشی در حالت تاشده دارای ابعاد ۱۵۹.۲ در ۶۸ در ۱۶.۸ است، اما در هنگام باز شدن ابعادی معادل ۱۵۹.۲ در ۱۲۸.۲ در ۶.۹ میلی متر دارد. وزن ۲۸۲ گرمی این محصول خود از کیفیت بالا و قرار داشتن یک باتری قدرتمند خبر می دهد. البته که ابعاد این اسمارتفون با دو نمایشگر وسیع مزید بر علت خواهد شد. گفتنی است که نمایشگر روی قاب از جنس پلاستیک، قاب پشتی و نمایشگر داخلی نیز از جنس شیشه است.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G: نمایشگر

همانطور که از تصاویر پیداست این اسمارتفون از دو نمایشگر بهره مند است که یکی از آن روی بدنه و دیگری در داخل قرار دارد. جنس نمایشگر خارجی از پلاستیک است اما نمایشگر خارجی از جنس شیشه ساخته شده است. گفتنی است که فریم اطراف بدنه نیز از جنس آلمینیوم است. اندازه نمایشگر خارجی که از نوع سوپر آمولد است به ۶.۲۳ اینچ می رسد که رزولوشنی معادل ۸۱۶ در ۲۲۶۰ پیکسل دارد. این در حالی است که نماشگر خارجی از اندازه ۷.۶ اینچی برخوردار است و از رزولوشنی به کیفیت ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ بهره برده. ناگفته نماند که نرخ تازه سازی نمایشگر داخلی به ۱۲۰ هرتز می رسد که بهترین گزینه در گوشی های هوشمند فعلی است. نمایشگر داخلی حدود ۸۸.۶ درصد از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده از این جهت حاشیه ها تا جای ممکن به نفع گستردگی صفحه نمایش کاهش پیدا کره است. استفاده از رفرش دیت ۱۲۰ هرتز و استاندارد HDR10+ موجب شده محتوای بصری این اسمارتفون به شکل باورنکردنی ای جذاب و چشم نواز باشد. اگر جنس نمایشگر خارجی شما را نا امیدکرده است بهتر است بدانید گرچه این نمایشگر جنسی پلاستیکی دارد، اما از محافظ شیشه ای UTG بهره برده که موجب شده مقاومت بالایی داشته شد. همانطور که پیش تر اشاره شد روی نمایشگر خارجی یک ناچ قطره ای برای تعبیه دوربین سلفی قرار گرفته است. آرایش دوربین سلفی برای نماشگر داخلی بسیار متفاوت ازمدل قبلی (گلکسی فولد) است. این دوربین در یک ناچ قطره ای قرار گرفته تا نمایشگری تمام صفحه ایجاد کند. بی شک این طراحی به نسبت مدل پیشین طرفداران بیشتری دارد.

Galaxy Z Fold2 5G

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G: سخت افزار و نرم افزار

با توجه به مشخصات منتشر شده از این مدل تازه نفس سامسونگ، تراشه مرکزی آن را یک چیپست از نوع کوآلکام اسنپدراگون ۸۶۵+ تشکیل داده که تراشه ای ۷ نانومتری با ۸ هسته است. این تراشه ترکیبی از  یک هسته ۳.۰۹ گیگاهرتز، ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز است. وجود رم ۱۲ گیگابابتی در این اسمارتفون موجب شده فضای پردازش و تجزیه و تحلیل داده بسیار افزیش یابد از این جهت می توان ادعا کرد که گلکسی Z فولد ۲ یکی از بهترین گوشی های هوشمند در زمینه سخت افزار است. بی شک قدرت پردازش اطلاعات در این گوشی سهولت اجرای برنامه ها و نصب فایل های سنگین مانند بازی هایی چون پابجی موبایل و دیگر برنامه ها امکان پذیر باشد. البته تا کنون آزمایشی از چگونگی عملکرد این اسمارتفون به عمل نیامده چراکه هنوز تا تاریخ عرضه آن مدت زمانی باقی مانده است. اطلاعات پرداخته شده تنها از مشخصاتی به نگارش درآمده که این کمپانی چندی پیش انتشار داده است. یادآوری کنیم که این گوشی تازه وارد بدون شیار کارت حافظه جانبی عرضه خواهد شد. البته که وجود حافظی داخلی در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت کاربران را از فضای بیشتر بی نیاز خواهد کرد. گفتنی است که دیگر برادران پیشکسوت این مدل از گوشی سامسونگ نیز بدون این قابلیت عرضه شده اند.

پر واضح است که سامسونگ از آخرین آپدیت اندروید برای پرچمدار خود استفاده کرده باشد. اندروید ۱۰ نصب شده بر روی این گوشی بر پایه رابط کاربری One UI 2.5 بوده که هنوز از امکاناتی که برای کاربران فراهم خواهد کرد اطلاعاتی در دست نیست.

Galaxy Z Fold2 5G

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G: دوربین اصلی و دوربین سلفی

در بالا نیز اشاره شد که قاب پشتی این دستگاه که میزبان دوربین ها است بسیار به گلکسی نوت ۲۰ شباهت دارد. این قاب در رنگ های مختلفی عرضه شده که رنگ برنزی آن بیشتر از دیگر رنگ ها توجه کاربران را به خود جلب کرده است. روی این قاب ماژولی مستطیل شکل دیده می شود که میزبانی سه دوربین را بر عهده دارد. اما کیفیت این دوربین ها به پای دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا نمی رسد. بی شک بهره مندی این اسمارتفون از قابلیت تاشونده بودن موجب شده کمی از کیفیت دوربین ها برای کنترل قیمت نهایی کاسته شود. دوربین های موجود در این ماژول از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم F/1.8، اولترا واید با گشودگی دیافراگم F/2.4 و تله فوتو با گشودگی دیافراگم  F/2.2تشکیل شده که ترکیب آن ها کیفیت بالای عکس برداری را تضمین می کند. لازم به ذکر است که این دوربین قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K 60 فیریم در ثانیه را دارا است.

لنز در نظر گرفته شده برای دوربین های سلفی یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی از نوع واید بوده که دارای  گشودگی دیافراگم F/2.2 است. این دوربین ها نیز قادر به فیلمبرداری با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه هستند.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۴G: باتری و شارژدهی

وجود یک باتری حجیم به قدرت ۴۵۰۰ میلی آمپر بی شک یکی از دلایل افزایش وزن این اسمارتفون بوده است. این در حالی است که دو مدل پیشین از نسل گوشی های تاشوی سامسونگ با باتری کم حجم تری روانه بازار شده اند.

سیستم انرژی رسانی این محصول دارای امکاناتی نظیر شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ بی سیم سریع ۱۱ وات و هچنین شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات است. این امکانات در حال حاضر در اکثر پرچمداران این برند مشاهده می شود و گلکسی Z فولد ۲ نیز از آن مستثنی نیست.

Galaxy Z Fold2 5G

مشاوره در خرید گلکسی Z فولد ۲

شاید واژه مشاوره در خرید برای این محصول یک شوخی به نظر رسد، چراکه پرچمداران کمپانی سامسونگ بدون کمترین نقصی عرضه می شوند تا نمایانگر آخرین تکنولوژی در حوزه گوشی های هوشمند باشند. بنابراین نمی توان نقطه ضعفی بر آن ها مشاهده کرد. شاید برخی ویژگی ها مانند عدم وجود شیار کارت حافظه، نبود جک ۳.۵ میلی متری هدفون و یا حتی وزن بالای این محصول در لحظه اول خریداران را دچار تردید کند، اما به یاد داشته باشید اگر قرا بود تمامی این امکانات در این محصول وجود داشته باشد قیمت آن باورنکردنی تر می شد. به عبارت دیگر این گوشی را تنها می توانستید در ویترین های فروشگاه ها مشاهده کنید.

دوربین این محصول نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که ممکن است کاربران را به سمت خرید سری نوت سامسونگ سوق دهد. اما وجود دو نمایشگر با وسعت بسیار و چشم نوازی فوق العاده و قابلیت تاشو بودن آن این نقصان را جبران خواهد کرد.

همانطور که می دانید این سری از گوشی های هوشمند سامسونگ برای تمامی کاربران خریدنی نیست. قیمت این محصول می تواند بسیاری از کاربران را مایوس کند. با این وجود امکانات بی نظیر که در این گوشی قرار داده شده ارزش خرید آن را خواهد داشت. البته در خرید این محصول باید نیاز خود را در نظر گیرید.

مطالب ارائه شده از اخبار منتشر شده سامسونگ درباره این محصول جمع آوری شده است، بنابراین ممکن است در مراسمی دیگر اطلاعت بیشتری از آن دریافت کنیم.

 

جزئیات فنی
تاریخ میلادی September 2020
تاریخ شمسی شهریور ۱۳۹۹
طول و عرض تا شده : ۱۵۹.۲×۶۸ میلی متر تا نشده : ۱۵۹.۲×۱۲۸.۲ میلی متر
ضخامت تا شده : ۱۶.۸ میلی متر تا نشده : ۶.۹ میلی متر
وزن ۲۸۲ گرم
تعداد سیم کارت تک سیم کارت
تراشه (Qualcomm SM8250 Snapdragon 865+ (7 nm+
پردازنده ‌مرکزی هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی ۱×۳.۰۹ GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.8 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
مقدار RAM ۱۲ گیگابایت
صفحه نمایش رنگی دارد
صفحه نمایش لمسی دارد
نوع صفحه نمایش Foldable Dynamic AMOLED 2X
اندازه صفحه نمایش ۷.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۷۶۸×۲۲۰۸ پیکسل
تراکم پیکسلی ۳۷۲~
تعداد رنگ ۱۶ میلیون رنگ
نوع سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی ۴G -3G -2G
شبکه ۲G دارد
مشخصات شبکه ۲G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه ۳G دارد
مشخصات شبکه ۳G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه ۴G دارد
مشخصات شبکه ۴G LTE
فناوری‌ های ارتباطی Wi-Fi Bluetooth GPS NFC
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi ) دارد
بلوتوث دارد
نوع بلوتوث نسخه ۵.۰
فناوری مکان‌یابی ( GPS ) دارد
اتصال از طریق NFC دارد
درگاه اتصال کابلی USB Type C
دوربین سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول ۱۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول از نوع wide دریچه دیافراگم f/1.8 سایز سنسور ۱/۱.۷۶ اینچ فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۸ میکرومتر فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم از نوع telephoto دریچه دیافراگم f/2.4 سایز سنسور ۱/۳.۶ اینچ فاصله کانونی لنز ۵۲ میلی‌متر ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر لیزر AF لرزشگیر OIS زوم اپتیکال ۲x
رزولوشن عکس دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم از نوع ultrawide دریچه دیافراگم f/2.2 سایز سنسور ۱/۳.۱ اینچ فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر
فلش LED
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی از نوع wide دریچه دیافراگم f/2.2 سایز سنسور ۱/۳ اینچ فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۲۲ میکرومتر
دوربین سلفی دوم ۱۰ مگاپیکسل (دوربین کاور)
مشخصات دوربین سلفی دوم از نوع wide دریچه دیافراگم f/2.2 سایز سنسور ۱/۳ اینچ فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۲۲ میکرومتر
بلندگو دارد
ورودی جک ۳.۵ میلیمتری صدا ندارد
سیستم عامل Android
نسخه سیستم عامل Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی دارد
قابلیت‌های نرم‌افزاری MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5
باتری قابل تعویض توسط کاربر خیر
امکان شارژ سریع شارژ سریع ۲۵ واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم شارژ سریع بی سیم ۱۱ واتی معکوس شارژ بی سیم ۴.۵ واتی
نوع باتری لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass) دارد
حسگر مجاورت ( Proximity ) دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint) دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer ) دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope) دارد
سایر قابلیت‌های دوربین HDR, panorama
فیلم برداری ۴K@60fps, 1080p@60/240fps (gyro-EIS), 720p@960fps (gyro-EIS), HDR10
سایر قابلیت های دوربین سلفی HDR 4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS
منوی فارسی دارد
دفترچه تلفن با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
ضبط صدا دارد
سایر حسگرها ANT+ Bixby Samsung DeX

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *