دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل دوجی مدلS55 Lite دو سیم کارت

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل دوجی مدلS55 Lite دو سیم کارت

Doogee S55 Lite Dual SIM Mobile Phone

  • برند :
    دوجی
  • دسته‌بندی :
    گوشی موبایل

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: ۲G، ۳G، ۴G
  • سیستم عامل: Android
  • مقدار RAM: ۲ گیگابایت
  • رزولوشن عکس: ۱۳ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Oreo 8.1
  • فناوری: IPS
  • ویژگی‌های خاص: مقاوم در برابر آب
    دارای بدنه مقاوم
    مناسب عکاسی
    مجهز به حس‌گر اثرانگشت
  • اندازه: ۵.۵
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Doogee S55 Lite Dual SIM Mobile Phone

گوشی تلفن همراه مدل «S55 Lite» از سری تولیدات شرکت «دوجی» (DOOGEE) است که به عنوان یک گوشی مقاوم و صنعتی به بازار عرضه شده است. این گوشی دارای در برابر آب مقاوم است و با باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه شده است. قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴G  در کنار صفحه نمایش ۵.۵ با کیفیت HD Plus از دیگر ویژگی‌های این گوشی سخت و مقاوم هستند. این گوشی شرکت دوجی از سیستم عامل اندروید ۸.۱ بهره می‌برد و حافظه داخلی ۱۶ گیگابیتی دارد. میزان رم هم در این محصول ۲ گیگابایت است. دوجی برای دوربین اصلی این گوشی دو سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی و برای دوربین سلفی هم سنسوری ۵ مگاپیکسلی تدارک دیده است. این محصو شرکت دوجی برای آن دسته از کاربران ارزش خرید بالایی دارد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای کم، گوشی کاربردی با ارزش خرید بالا داشته باشند.

نقد و بررسی تخصصی

شرکت اسپانیایی/چینی دوجی در تولید گوشی‌های مقاوم و صنعتی قصد دارد جای خود را در بازار جهانی این سری از محصولات محکم و محکم‌تر کند. گوشی S50 از سری محصولات این شرکت است که به عنوان گوشی مقاوم محبوبیت زیادی در میان کاربران گوشی‌های صنعتی برای خود دست‌وپا کرد. گوشی S55 Lite را می‌توان نمونه مقرون‌به‌صرفه‌تر S50 دانست. این محصول با مشخصات مطلوب و باتری غول‌پیکر به بازار عرضه شده است. در ادامه بیشتر این محصول را موردبررسی قرار می‌دهیم.

طراحی و ساخت

اولین باری که این گوشی را ببینید، احتمالاً تصور خواهید کرد که درون یک قاب محافظ بسیار مستحکم قرار گرفته است. بدنه‌ی Doogee S55 Lite فوق‌العاده ضخیم و البته سنگین است؛ البته این موضوع بی‌دلیل هم نیست. این گوشی برای افرادی ساخته شده است که در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند و به همین دلیل یکی از مقاوم‌ترین گوشی‌های جهان است. دوجی در ساخت این گوشی از ترکیب آلیاژ آلومینیوم، پلاستیک و رابر (Rubber) استفاده کرده است تا کیفیت ساخت مطلوبی از این گوشی را به رخ بکشد. بدنه مقاوم این گوشی همراه باعث شده است که S70 شایسته استاندارد IP68 باشد. استاندارد  IP68 تضمین می‌کند که گوشی قادر است به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. مقاومت در برابر گردوغبار هم برای این گوشی هم اصلاً نیازی به توضیح ندارد. در قاب پشتی گوشی، حسگر تشخیص اثرانگشت زیر دوربین‌های دوگانه گوشی به شکلی منظم جا خوش کرده است. این گوشی ضخامتی حدود ۱۴ میلی‌متر دارد که میزان زیادی برای یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید اما  این ضخامت برای گوشی‌های دارای کاربری صنعتی امری کاملاً طبیعی است.

محافظ صفحه‌نمایشGorilla Glass 3 تا حد زیادی خیال کاربر را از وارد آمدن آسیب به صفحه‌نمایش راحت می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی با داشتن ابعاد ۵.۵ اینچی بزرگ است؛ بنابراین، زمانی که باتری غول‌پیکر ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را به  آن اضافه کنید، با گوشی سنگین با وزن ۲۶۵ گرم روبرو می‌شوید که لازم است برای حمل آن کیف یا جیبی بزرگ داشته باشید. پنل پشتی این گوشی دارای ظاهری چرم‌گونه است اما در اصل این پنل با لایه‌هایی از رابر پوشانده شده است و باعث می‌شود که گوشی در دستتان نلغزد و گریپ رضایت‌بخشی داشته باشد. شیار کارت حافظه و سیم‌کارت هم در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته است و با پوششی لاستیکی محافظت می‌شود. یکی از ایراداتی که می‌توان از طراحی این گوشی داشت، این است که بیرون آوردن و نصب سیم‌کارت و کارت حافظه کمی مشکل است؛ البته شرکت سازنده اهرمی را برای راحتی این کار در بسته‌بندی قرار داده است که بدون آن کار برای تعویض سیم‌کارت مشکل است. در این گوشی پورت microUSB هم در لبه پایینی جا دارد. ازآنجا که این گوشی در رده محصولات مقرون‌به‌صرفه دوجی قرار می‌گیرد، نبود USB-C در آن توجیه‌شدنی است. درگاه ۳.۵ میلی‌متری صدا هم که در لبه فوقانی جای دارد مانند دیگر درگاه‌ها با پوششی از رابر در برابر آب و گردوغبار محافظت می‌شود.

درمجموع S55 Lite با وجود بدنه‌ای ضخیم و سنگین، گوشی خوش‌دستی محسوب می‌شود. البته باید این نکته را بگوییم برای کسانی که گوشی‌های صنعتی را دوست دارند، این گوشی چندان هم بزرگ نیست. این گوشی به نمایشگری ۵.۵ اینچی مجهز شده است که رزولوشن HD Plus دارد. نمایشگر S55 Lite، حداکثر روشنایی و زوایای دید خوبی دارد و با دستکش هم می‌توان از آن استفاده کرد. واضح است که نباید انتظار کیفیت نمایشگر یک گوشی پرچم‌دار را از این محصول داشته باشید اما رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ این گوشی هم درنهایت کیفیت رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد.

عملکرد و نرم‌افزار

گوشی S55 Lite به تراشه‌ی MT6739V مدیاتک مجهز شده است که جزو تراشه‌های رده‌میانی محسوب می‌شود؛ بنابراین ازلحاظ عملکرد کلی دستگاه، نصب تعداد بسیار زیادی از برنامه و بازی‌های سنگین را روی گوشی باعث کندی و مکث در اجرای برنامه‌ها خواهد شد. گوشی S55 Lite  دارای ۲ گیگابایت رم  و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است. مجموع سخت‌افزار این گوشی، آن را برای استفاده روزمره مناسب کرده است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید گوشی صنعتی با امکان بازی و استفاده از چندین برنامه سنگین داشته باشید، بهتر است به فکر استفاده از گوشی‌هایی مانند S70 یا S60  همین برند باشید. این گوشی شرکت دوجی به سیستم‌عامل Android 8.1 (اوریو) مجهز شده است. از رابط کاربری خاصی در این گوشی استفاده نشده است تا تجربه کار با گوشی کاملاٌ به کار با اندروید نزدیک باشد. همه چیز در رابط کاربری این گوشی شسته‌رفته و زیباست. همان‌طور که انتظار می‌رود در رابط کاربری این گوشی خبری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های عجیب‌وغریب و اضافی نیست و به همین دلیل برنامه‌ها با سرعت و به شکلی کاملاً روان اجرا می‌شوند. البته برنامه‌های روزمره‌ای مانند اپلیکیشن Gmail، نقشه و مرورگر Chrome در این گوشی یافت می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول در حقیقت ابزارهای کاربردی آن است. این ابزارها شامل نرم‌افزارهایی است که بیشتر برای افرادی کاربرد دارند که در محیط باز به کار و فعالیت می‌پردازند. صداسنج (Sound Meter) ویژگی خاصی است که میزان صدای محیط اطراف را نمایش می‌دهد؛ این ویژگی برای مهندسان و افراد شاغل در حوزه بهداشت و امنیت محیط‌زیست فعالیت دارند بسیار کاربردی است. دیگر ویژگی خاص این مدل از گوشی‌های دوجی فشارسنج دقیق آن است. در کنار فشارسنج ابزارآلات مهندسی مانند تراز، ابزار سنجش میزان ارتفاع، قطب‌نما، شاقول و ذره‌بین هم در جعبه‌ابزار S55 Lite به چشم می‌خورند. گفتنی است یکی از ابزار جالب در S55 Lite  ابزاری به نام Pic Hanging است. این ابزار با استفاده از دوربین گوشی، به کاربر اجازه می‌دهد تابلو را به‌صورت کاملاً تراز روی دیوار نصب کند. دوجی برنامه‌ی خاصی را به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی قرار نداده است تا کاربر بتواند با توجه به نوع حرفه و استفاده‌اش از گوشی، برنامه‌های متنوع مربوط به حرفه‌ی کاری خود را از گوگل پلی دانلود کند. البته چراغ‌قوه که برای هر فردی با هر شغلی کاربردی است هم در این گوشی وجود دارد. علاوه‌براین، امکان ضبط صدا با برنامه پیش‌فرض هم وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد میزان رم در این گوشی ۲ گیگابایت است که البته به‌راحتی از پس انجام کارهای روزانه بر می‌آید اما اگر در انجام کارها با مشکلی روبرو شدید، می‌توانید از اپلیکیشن مخصوص مدیریت گوشی به نام «System Manager» استفاده کنید. این نرم‌افزار امکان مدیریت شارژ و بستن برنامه‌های باز را دارد و به‌این‌ترتیب در بهینه کردن فضای رم نقشی پررنگ دارد. امکان خالی کردن سطل آشغال، و فریز کردن برنامه‌هایی که به‌صورت موقت قصد استفاده از آن‌ها را ندارید هم از دیگر ویژگی‌های بسیار کاربردی این نرم‌افزار است. این نرم‌افزار در کنار نبود رابط کاربری پیچیده باعث شده‌اند که این گوشی عملکردی روان داشته باشد و از این لحاظ نیاز بیشتر کاربران گوشی را پوشش دهد.

حسگر اثرانگشت این گوشی زیر سنسورهای دوربین قاب پشتی قرار گرفته است و عملکردی سریع و موردانتظار دارد. البته این محصول دارای قابلیت تشخیص چهره اندرویدی است که به عنوان گزینه‌ای برای بازکردن قفل گوشی در دسترس است.

دوربین

برخلاف بسیاری از گوشی‌های صنعتی، گوشی‌ اس ۵۵ لایت مانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار سنسوری دوگانه به عنوان دوربین دارد. به نظر می‌رسد این روزها استفاده از دوربین‌های چندگانه باب شده است و تقریباً تمام برندهای گوشی محصولات میان‌رده و بالارده خود را به این نوع از دوربین‌ها مجهز کرده‌اند. در این گوشی یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. حالت‌هایی مانند عکاسی HDR، عکاسی پارانوما و سیاه‌وسفید، محو و فیلتر زیبایی صورت در ارزش خرید این محصول تأثیر بسیار زیادی دارند. گذشته از این، فلش گوشی هم بسیار قوی است. عملکرد فیلتر زیبایی چهره هم نیازی به توضیح ندارد. حالت محو (Blur) به کاربر این امکان را می‌دهد که بتواند نقطه‌ای از تصویر را واضح و بقیه آن را به شکل محو درآورد. در زمان استفاده از این حالت می‌توانید شعاع قسمت واضح را کم‌و‌زیاد کنید و از این طریق عکس‌هایی خاص بگیرید. وجود امکان عکاسی HDR هم باعث می‌شود که جزئیات قسمت‌های تاریک و روشن تصویر به شکل بسیار بهتری در تصویر نهایی دیده شود. اما چیزی که شاید بیشتر از همه درمورد گوشی S55 Lite جلب‌توجه می‌کند فوکوس بسیار دقیق و سریع دوربین است. البته سرعت اپلیکیشن دوربین این گوشی چندان بالا نیست و می‌توانست بهتر باشد. این امکان در کنار امکان تشخیص چهره به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌هایی مطلوب برای شبکه‌های مجازی بگیرد. دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی هم برای گرفتن عکس‌های معمولی کاملاً نیاز کاربر را برآورده می‌کند.

DOOGEE

در ماه مارس سال ۲۰۱۳ شرکت «دوجی» (DOOGEE) کار خود را به در اسپانیا آغاز کرد. هدف این شرکت طراحی و ساخت گوشی‌های موبایل هوشمند با اتکا به خلاقیت‌های کوچک در طراحی و کاربرپسند کردن عملکرد است. شعار امروزی شرکت دوجی «زندگی‌ات را زندگی کن» است تا نشان دهد که بر لذت و راحتی زندگی تأکید دارد. یک سال پس از تأسیس این برند دوجی با باشگاه فوتبال ویارئال وارد همکاری مشترک شدند به نتایج مالی بهتری برسند و گوشی‌های هوشمند دوجی را در سراسر اسپانیا به‌عنوان برندی مطرح جا بیندازند. سال بعد شبکه فروش دوجی گسترده‌تر شد و کم‌کم به آسیا و آفریقا هم رسید. شرکت دوجی در الجزایر رشدی برابر با ۲۰ درصد در طول مدت بیست ماه به‌طور مداوم را در ۱۰۰۰۰ فروشگاه خود  تجربه کرده است. نگاه روبه‌جلوی دوجی در تولیدات این شرکت مشهود است.

همه چیز در گوشی S55 Lite نشان از یک گوشی میان‌رده با ارزش خرید بالا دارد. البته مقاومت بالای گوشی بر این ارزش خرید اضافه کرده است. اگر به دنبال گوشی میان‌رده باارزش خرید بالا هستید، S55 Lite محصول موردنظر شماست که مقاومت در برابر آب، گردوغبار و ضربه هم بر ارزش آن اضافه کرده است. البته این مقامت به معنی بزرگ‌ و سنگین بودن گوشی هم هست که البته ماهیت اصلی گوشی‌های مقاوم است.

مشخصات فنی Doogee S55 Lite Dual SIM Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد

    ۱۶۱.۳۲*۷۷.۸*۱۴.۱۵ میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت

    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)

  • وزن

    ۲۶۵ گرم
  • ویژگی‌های خاص

    مقاوم در برابر آب
    ,

    دارای بدنه مقاوم
    ,

    مناسب عکاسی
    ,

    مجهز به حس‌گر اثرانگشت

  • تعداد سیم کارت

    دو سیم کارت

پردازنده

  • پردازنده‌ی مرکزی

    MTK6739 4x Cortex-A53 1.5GHz
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۱.۵ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی

    IMG GE8100 @570MHZ

حافظه

  • حافظه داخلی

    ۱۶ گیگابایت

  • مقدار RAM

    ۲ گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۳۲ گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • فناوری

    IPS

  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

    ۵.۵ تا ۶.۰ اینچ

  • اندازه

    ۵.۵ اینچ

  • رزولوشن

    HD+ 720*1440
  • تراکم پیکسلی

    ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ

    ۱۶ میلیون رنگ

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی

    ۲G
    ,

    ۳G
    ,

    ۴G

  • شبکه ۲G

    ۲G (GSM: 850/900/1800/1900MHz)
  • شبکه ۳G

    ۳G (WCDMA: 900/2100MHz)
  • شبکه ۴G

    FDD (B1/3/7/8/20)
  • فن‌آوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث

  • فن‌آوری مکان‌یابی

    A-GPS
    ,

    GLONASS

  • درگاه ارتباطی

    microUSB v3.0

دوربین

  • دوربین

    بله

  • رزولوشن عکس

    ۱۳ مگاپیکسل

  • فلش

    LED

  • قابلیت‌های دوربین

    دارای دوربین دوگانه ۱۳ +۸ مگاپیکسل


  • F/2.0

  • AF
  • فیلمبرداری

    ۱۰۸۰p
  • دوربین سلفی

    ۵ مگاپیکسل

صدا

  • بلندگو

    دارد

  • خروجی صدا

    جک ۳.۵ میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    Android
  • نسخه سیستم عامل

    Oreo 8.1

  • پشتیبانی از زبان فارسی

    بله

  • منوی فارسی

    دارد

  • ضبط صدا

    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها

    قطب‌نما (Compass)
    ,

    مجاورت (Proximity)
    ,

    ژیروسکوپ (Gyro)
    ,

    اثرانگشت روی قاب پشتی (FingerPrint|Rear-Mounted)

  • باتری قابل تعویض

    خیر

  • مشخصات باتری

    ۵۵۰۰ mAh

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *