دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG GL702VM – C

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG GL702VM – C

ASUS ROG GL702VM – C – 17 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۱۶ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۷ اینچ
  • طبقه‌بندی: مخصوص بازی، کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i7

  • نوع حافظه RAM:
    DDR4

  • دقت صفحه نمایش:
    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات:
    بله

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    Microsoft Windows 10

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیASUS ROG GL702VM – C – 17 inch Laptop
شرکت «ایسوس» در حال گسترش محصولات حرفه‌ای سری STRIX خود است و این سری را با مشخصات انحصاری‌اش در تمامی محصولات خود ادامه داده است. یکی از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی از همین سری«ROG GL702VM – C»  نام دارد. این محصول جدید به گونه‌ای طراحی شده است که کالایی جذاب و قدرتمند باشد و درعین‌حال نسبت به رقبای هم‌رده، قیمت کمتری داشته باشد. سخت‌افزار این دستگاه برای انجام هر کاری مناسب است؛ از بازی‌کردن که هدف اصلی آن است تا کارهای سنگین مالتی‌مدیا و ویرایش‌های حرفه‌ای عکس و فیلم. محاسبات در این دستگاه توسط پردازنده‌ی مرکزی نسل ششم ساخت شرکت اینتل و سری Core i7 با مدل ۶۷۰۰HQ  انجام می‌شود که توان بسیار بالایی دارد. نکته‌ی جذاب در این لپ‌تاپ وجود پردازنده‌ی گرافیکی ساخت شرکت NVIDIA با مدل GeForce GTX 1060 است که شش گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5 دارد. حافظه‌‌ی رم این دستگاه ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک و یک ترابایت به همراه ۱۲۸ گیگ حافظه از نوع SSD است؛ این یعنی لپ‌تاپ از پس اجرای هر نوع بازی‌ برمی‌آید. صفحه‌نمایش ۱۷.۳ اینچی این محصول از پنل Wide-view و تکنولوژی انحصاری ایسوس برخوردار بوده و با وضوح تصویر Full HD و روکش مات، انتخابی عالی برای بازی و تماشای فیلم است. البته بهتر بود که در این لپ‌تاپ وضوح تصویر ۴K را شاهد باشیم؛ اما این تفاوت باعث افزایش قیمت می‌شود. در مجموع می‌توان ROG GL702VM را یکی از خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های قدرتمند مخصوص بازی دانست و خرید آن به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند با قیمتی مناسب، صاحب لپ‌تاپی بسیار خوب مخصوص بازی شوند.
  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۳

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۴

  • امکانات و قابلیت ها

    ۳

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۳

نقاط قوت

  • قطعات سخت‌افزاری به‌روز و قدرتمند
  • صفحه نمایش با کیفیت Full HD
  • طراحی زیبا و جذاب بدنه
  • کیبورد باکیفیت
نقاط ضعف

  • بدنه مستعدد جذب اثرانگشت
  • شارژدهی متوسط باتری
نقد و بررسی تخصصیASUS ROG GL702VM – C – 17 inch Laptop
آیا بازی‌کردن بخش زیادی از زندگی‌تان را تشکیل می‌دهد؟ آیا به عشق بازی با کامپیوترتان با سرعت بیشتری به سمت منزل می‌روید؟ پس باید شما را با لپ‌تاپ مخصوص بازی ROG STRIX GL702 ایسوس (ASUS) آشنا کنیم؛ لپ‌تاپی سبک، باریک و قدرتمند که مخصوص دوست‌داران بازی ساخته شده‌ و کارت گرافیک قدرتمند GTX 1060 را درون خود به کار گرفته ‌است. علاوه‌بر کارت گرافیک حرفه‌ای، از یک پردازند‌ه‌ی Core i7 اینتل هم در کنار آن استفاده شده است تا با جمع‌شدن قدرتمندان در کنار هم، محدودیت‌ها برداشته شوند و هیچ مانعی برای دست‌یابی به بهترین‌ها را در برابر خود نبینید. مزیت ROG STRIX GL702 در قدرتمندبودن و درعین‌حال قابل‌حمل‌بودن است و این کار را به بهترین نحو انجام داده‌ است.

طراحی بدنه

در ابتدای کار با هم قرار می‌کنیم به دلیل طولانی‌بودن نام لپ‌تاپ، از این به بعد آن ‌را GL702 صدا کنیم. در قسمت بیرونی بدنه‌ی لپ‌تاپ GL702 از آلومینیوم برس‌خورده‌ استفاده شده ‌است و در قسمت‌های داخلی، پلاستیک را جایگزین آن کرده‌اند. استفاده از فلز در بدنه، حس خیلی خوبی به لپ‌تاپ داده و به کارگیری زاویه‌های تند و تیز، کمی خشونت را هم به آن تزریق کرده ‌است. در قسمت پشت لپ‌تاپ، لوگوی ROG در میانه‌ی دو خط نارنجی به چشم می‌خورد که هم لوگو و هم این خط‌ها در زمان روشن‌شدن لپ‌تاپ به رنگ نارنجی خاصی روشن می‌شوند. مطابق انتظار، بدنه در قسمت‌های فلزی اثر انگشت را به‌خوبی به خود جذب می‌کند. در قسمت پایین کیبورد، از بافتی مشابه همان بافت به‌کاررفته در بدنه، استفاده شده است؛ با این تفاوت که جنس آن دیگر از فلز نیست و از پلاستیک پلی‌کربنات ساخته شده ‌است. استفاده از فلز فقط در قسمت بیرونی، باعث شده وزن لپ‌تاپ در حد معقولی باقی بماند و سنگین نشود. به‌همین‌دلیل، همراه‌داشتن GL702 در یک کوله‌پشتی یا کیف دستی به‌راحتی امکان‌پذیر است. ایسوس توانسته قطر لپ‌تاپ را به ۲.۴ سانتی‌متر و وزن آن‌ را به ۲٫۷ کیلوگرم محدود کند تا آن تصور همیشگی که لپ‌تاپ بازی را با یک موجود قطور و سنگین معادل می‌دانست، برهم بزند. گفتنی است که مشابه مک‌بوک‌ها، با یک انگشت هم می‌توانید لپ‌تاپ GL702 را باز کنید!

سخت‌افزار و باتری

درون لپ‌تاپ GL702 از پردازنده‌های نسل شش اینتل (Intel) استفاده شده ‌است: یک Core i7-6700HQ با فرکانس پایه‌ی ۲٫۶ گیگاهرتز که چهارهسته‌ای است و از قوی‌ترین پردازنده‌های مخصوص لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. ایسوس حافظه‌ی ۱۶گیگابایتی از نوع DDR4 را برای این مدل انتخاب کرده است تا از بابت حافظه‌ی اصلی محدود نباشید. رم‌های DDR4 که جدیدترین و آخرین فناوری موجود در بازار هستند، سرعت بیشتری دارند و مصرف برقشان به مراتب کمتر از همتایان DDR3 است. یک ترابایت هارددیسک با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور بر دقیقه به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی روی GL702 نصب شده تا خیال کاربر را تا مدت‌های مدید راحت کند.

مگر می‌توان از سخت‌افزار یک لپ‌تاپ مخصوص بازی تعریف کرد، بدون اینکه نامی از کارت گرافیک آورده شود؟ قدرت لپ‌تاپ بازی به کارت گرافیکی است که درون آن به کار می‌رود و ایسوس در این زمینه هم بهترین‌ها را در اختیار GL702 قرار داده‌ است. این لپ‌تاپ، کارت گرافیک فوق‌العاده‌ی GeForce GTX 1060 از شرکت انویدیا (NVIDIA) را درون خود دارد که از دایرکت‌ایکس ۱۲ (DirectX 12) به‌راحتی پشتیبانی می‌کند و در انجام کارهای سنگین و گوناگون، به‌هیچ‌وجه کم نمی‌آورد؛ یعنی علاوه‌بر بازی‌کردن می‌توانید به‌راحتی ویدئوهای دلخواهتان را استریم (Stream) کنید یا به ویرایش فیلم بپردازید. در اکثر بازی‌ها، انتخاب رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ امکان‌پذیر است و در این رزولوشن می‌توان نرخ فریم خوبی را در اجرا شاهد بود.

دو عدد فن مجزا وظیفه‌ی خنک‌کردن سخت‌افزار را برعهده دارد؛ پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی توسط دو فن جداگانه خنک می‌شوند و ترکیب فن‌ها با لوله‌های مسی باکیفیت، باعث می‌شود تا همه‌ چیز به‌خوبی خنک شود. باتری لپ‌تاپ در استفاده‌ی عادی مثل مرور صفحات اینترنتی، دیدن فیلم‌های سینمایی و انجام کارهای معمولی خوب دوام می‌‌آورد و می‌تواند در حالت عادی بین سه ساعت و نیم تا چهار ساعت کار کند؛ اما هنگام بازی‌کردن نهایتا تا یک ساعت و نیم می‌تواند این غول تشنه را سیرآب کند و از آن به بعد به آداپتور نیاز پیدا خواهید کرد.

نمایشگر، کیبورد و پورت‌ها

صفحه‌نمایش ۱۷اینچی لپ‌تاپ STRIX GL702 چون از نوع wide-view است، می‌تواند زاویه‌ی دید بالایی را در اختیارتان قرار دهد. می‌توانید با خیال راحت تا ۱۷۸درجه به چپ و راست بچرخید، از هر زوایه‌ای به صفحه‌نمایش نگاه کنید و همچنان تصویری با رنگ‌های طبیعی داشته‌ باشید؛ تصویری که رنگ‌هایش در هیچ زاویه‌ای دچار تغییر نمی‌شوند. صفحه‌نمایش دارای دقت Full HD است و در پخش تصویر از رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. روکش صفحه‌نمایش از نوع مات است و انعکاس نور در آن اذیتتان نخواهد کرد.

 

روکش صفحه‌نمایش از نوع مات است و انعکاس نور در آن اذیتتان نخواهد کرد.

 

نمایشگر این لپ‌تاپ، به فناوری G-Sync مجهز شده است. اما G-Sync به چه معنا است؟ در حالت عادی، تمام نمایشگرهای LCD از نرخ به‌روزرسانی ثابت مثل ۶۰ هرتز استفاده می‌کنند. این یعنی تصویر نمایشگر در هر ثانیه، ۶۰ بار به‌روزرسانی می‌شود. اما فرکانس تصویر در بازی‌های کامپیوتری، ثابت نیست. این موضوع سبب می‌شود که در هنگام اجرای بازی و به‌خصوص صحنه‌های سریع، پرش‌های زیادی در تصویر ایجاد شود. این موضوع را می‌توان با فعال کردن فناوری V-Sync از بین برد ولی فعال کردن این قابلیت، باعث کاهش سرعت اجرای بازی می‌شود. به کمک فناوری G-Sync، پردازنده‌ی گرافیکی کنترل نرخ به‌روزرسانی را به‌دست گرفته و علاوه بر از بینبردن پرش تصویر، تغییری هم در سرعت اجرای بازی بوجود نمی‌آورد.

کیبورد لپ‌تاپ از نوع جزیره‌ای است و کلیدهای آن فاصله‌ی خوبی از یکدیگر دارند که امکان فشردن اشتباه کلیدها را به حداقل می‌رساند. تنها کلیدهایی که می‌توانستند بهتر طراحی شوند، کلیدهای جهت‌دار هستند که نیمی از آن‌ها در سمت نام‌پد (Numpad) است و نیمی دیگر بین کلید Shift و Enter محاصره شده‌ است و این موضوع باعث می‌شود گاهی کلیدهای دیگری را فشار دهید. کلیدهای کیبورد دارای نور پس‌زمینه‌‌ی قرمز هستند و سه سطح متفاوت از روشنایی برایشان در نظر گرفته شده ‌است. کلیدهای WASD مطابق با میل گیمرها رنگی شده‌اند تا مشخص باشد کلیدهای مخصوص بازی کدام‌ها هستند. اسپیکرها در پشت دستگاه کار شده‌اند و صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند. تاچ‌پد قابلیت تشخیص کف دست را دارد و در حین تایپ یا بازی‌کردن به شیوه‌ی هوشمندانه مانع از کلیک‌های ناخواسته می‌شود. در کیبوردهای دیگر مجبور هستید تاچ‌پد را خاموش کنید؛ ولی در این لپ‌تاپ با استفاده از قابلیت Palm Rejection به‌سادگی کارتان را انجام می‌دهید. البته بهتر است یک ماوس و در کنار آن یک هدست خوب برای بازی‌کردن تهیه کنید و به تاچ‌پد و اسپیکرهای لپ‌تاپ قناعت نکنید.

 

پورت‌هایی که در سمت چپ بدنه کار شده‌اند، کاملا متنوع‌اند. اولین مورد یک پورت USB Type-C است تا بتوانید گجت‌های نسل جدیدتان را ساده‌تر به لپ‌تاپ وصل کنید و از نرخ انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای نسل اول USB 3.1 لذت ببرید. با چنین سرعتی می‌توانید یک فایل ویدئویی دوگیگابایتی را در عرض دو ثانیه انتقال دهید. مورد بعدی یک پورت USB 3.0 است و درادامه، پورت‌های تصویر HDMI و پورت MiniDP را داریم تا بتوانید تصویر لپ‌تاپ را به یک مانیتور بزرگ یا تلویزیون خانگی وصل کنید و از بازی لذت بیشتری ببرید. پورت LAN اترنت و جک ورودی برق آخرین پورت‌های این بخش هستند. در سمت راست لپ‌تاپ GL702 یک جک صدای ۳.۵میلی‌متری، دو عدد پورت USB 3.0 و درآخر هم یک کارت‌خوان SD برای انتقال مستقیم عکس‌ها و فیلم‌هایی که با دوربین گرفته شده‌اند داریم.

جمع‌بندی

مجموعه‌ی سخت‌افزار قوی در کنار سبکی بدنه از GL702 لپ‌تاپی دوست‌داشتنی ساخته است که نمی‌توان در انتخابش تردید به دل راه داد. این لپ‌تاپ ایسوس، به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند کامپیوتر محبوبشان را با خود همراه داشته‌ باشند و همه‌جا از بازی‌کردن با آن لذت ببرند. صفحه‌نمایش خیلی خوب و پورت‌های متنوع از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این محصول با خود به همراه می‌آورد. GL702 برای بازی‌کردن و تولید محتوای مالتی‌مدیا عالی است و داشتن ویندوز ۱۰ اورجینال می‌تواند تجربه‌ی خوبی از کارکردن با این لپ‌تاپ برایتان فراهم کند.

GL702 لپ‌تاپ قدرتمندی است که با دراختیارداشتن کارت گرافیک مجزای GTX 1060 می‌تواند دل هر گیمری را ببرد.

مشخصات کالاASUS ROG GL702VM – C – 17 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۴۱۵x280x22 میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۷ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i7

  • مدل پردازنده

    ۶۷۰۰HQ
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۵ تا ۲.۸ گیگاهرتز

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۶GHz up to 3.5 GHz

  • حافظه Cache

    ۶ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۱۶ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR4

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    حافظه‌های هیبریدی

  • مشخصات حافظه داخلی

    یک ترابایت هارددیسک با گردش ۷۲۰۰ دور در دقیقه به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع SATA3 SSD

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce GTX 1060 GDDR5
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۶GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۷ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    ۱۷۸°wide-view technology

  • دقت صفحه نمایش

    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    نسبت تصویر ۱۶:۹ با فناوری G-Sync

امکانات


  • درایو نوری

    بدون درایو نوری


  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    HD Web Camera
  • مشخصات اسپیکر

    بلندگوهای داخلی استریو با تکنولوژی Sonic Master
  • کیبورد با نور پس زمینه

    دارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    دارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۳
  • پورت Thunderbolt

    دارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    مخصوص بازی
    ,

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۴ سلولی

  • شارژدهی باتری

    ۴:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۷۶ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    Microsoft Windows 10

  • توضیحات سیستم عامل

    نسخه‌ی ۶۴ بیتی Home
  • امکانات دیگر

    مجهز به یک پورت mini DisplayPort


  • مجهز به یک پورت Thunderbolt
  • اقلام همراه لپ تاپ

    کیف و ماوس اوریجینال ایسوس


  • هدست اوریجینال ایسوس

  • شارژر و کابل برق

  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *