دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire F5-573G-59N8

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire F5-573G-59N8

Acer Aspire F5-573G-59N8 – 15 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۸ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری عمومی، کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i5

  • نوع حافظه RAM:
    DDR4

  • دقت صفحه نمایش:
    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات:
    خیر

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    بدون سیستم‌عامل

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیAcer Aspire F5-573G-59N8 – 15 inch Laptop

لپ‌تاپ‌های سری Aspire F15 «ایسر» محصولات مالتی‌مدیای خوش‌ساختی هستند که می‌توان برای انواع کاربری‌ها از آن‌ها بهره برد. یکی از این محصولات، مدل «Aspire F5-573G-59N8» است که به سخت‌افزارهای به‌روزی مجهز شده و امکانات خوبی دارد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ از ترکیب آلومینیوم برس‌خورده و پلاستیک ساخته شده و ظاهر زیبا و مقاومت بالایی در برابر فشار دارد؛ به ترتیبی که قاب پشتی صفحه‌نمایش و فضای اطراف کیبورد از جنس آلومینیوم و باقی بخش‌ها پلاستیکی هستند. ضخامت بدنه در قسمت‌های جلویی ۲۳ میلی‌متر است و در قسمت‌های پشتی به ۲۸.۵ میلی‌متر هم می‌رسد. وزن آن برابر با ۲.۳ کیلوگرم بوده و تمامی قسمت‌های آن هم مشکی‌رنگ است. صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این مدل پنل TFT با وضوح Full HD و روکش براق دارد که برای کاربری معمول روزمره، تماشای فیلم و کاربری مالتی‌مدیا مناسب است؛ هرچند که ممکن است در فضاهای پرنور، بازتاب نور محیط در این صفحه‌ی براق کمی مشکل‌ساز شود. درایو نوری، پورت‌های متعدد و متنوع، کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد یک‌تکه با حساسیت بالا از جمله امکانات این کالا محسوب می‌شوند. البته در این بین مواردی مانند نور پس‌زمینه‌ی کیبورد به چشم نمی‌خورند. سخت‌افزار این مدل به‌گونه‌ای انتخاب شده که علی‌رغم کارایی خوب، قیمت تمام‌شده‌ی مناسبی هم داشته باشد. پردازنده‌ی مرکزی Core i5 6200U اینتل از نسل  Skylake، پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX انویدیا با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، هشت گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی، از جمله مشخصات فنی این لپ‌تاپ هستند. باتری چهارسلولی لیتیوم-یونی با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط استاندارد وبگردی با اتصال  WiFi، تا حدود ۶:۳۰ ساعت، روشن‌ماندن دستگاه را تضمین می‌کند که در بین محصولات هم‌رده، عدد نسبتا بالایی به‌شمار می‌رود. درمجموع اگر برای انجام تمامی امور معمول روزمره و کاربری‌های مالتی‌مدیای خود به یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و البته خوش‌قیمت نیاز دارید، F5-573G  ایسر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۴

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۴

  • امکانات و قابلیت ها

    ۳

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۴

نقاط قوت

  • سخت افزار به روز
  • صفحه نمایش Full HD
  • کیفیت ساخت خوب بدنه
  • عملکرد خوب باتری
نقاط ضعف

  • زاویه دید محدود صفحه نمایش
نقد و بررسی تخصصیAcer Aspire F5-573G-59N8 – 15 inch Laptop

احتمالا وقتی تصمیم می‌گیرید یک لپ‌تاپ جدید بخرید ، پیش از هر چیز به نیازتان فکر می‌کنید. من قرار است با لپ‌تاپم چه کاری انجام دهم؟ آیا می‌خواهم فقط فیلم ببینم؟ آیا قرار است بازی کنم؟ آیا فقط شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنم؟ قرار است عکس و ویدیو ویرایش ‌کنم؟ شرکت‌های تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی، برای هرکدام از این کارها لپ‌تاپ خاصی ساخته‌اند؛ ولی اگر بخواهیم با هزینه‌ی متوسط، دستگاهی بخریم که همه‌ی این کارها را در سطحی معقول انجام دهد، چطور؟ آیا لپ‌تاپی وجود دارد که حساب بانکی‌مان را خالی نکند و درعین‌حال، بتواند به‌عنوان یک آچارفرانسه عمل کند؟ شرکت «ایسر» (Acer) ادعا کرده که با عرضه‌ی سری «اسپایر F5» چنین دستگاه کاملی را به کاربران عرضه کرده است. اسپایر F5 اقیانوسی است به عمق یک متر؛ این لپ‌تاپ قیمت مناسبی دارد و می‌تواند هر کاری را که از یک کامپیوتر شخصی انتظار دارید، انجام دهد؛ ولی هیچ کاری را به بهترین نحو انجام نمی‌دهد. با دیجیزا در بررسی لپ‌تاپ‌های ایسر سری Aspire F5 همراه شوید.

کامپیوتر همه‌فن‌حریف ایسر

آیا با محتوای چندرسانه‌ای سروکار دارید؟

کاربری که به دنبال لپ‌تاپی برای کار با محتوای چندرسانه‌ای مثل عکس، فیلم و موسیقی باشد، بیش از هر چیز به کیفیت نمایشگر و بلندگوهای لپ‌تاپش اهمیت می‌دهد. برای رفع نیاز این دسته از کاربران، ایسر نمایشگرهایی ۱۵ اینچی را با دقت Full HD برای سری F5 در نظر گرفته است. این چنین دقتی، تراکم پیکسلی نزدیک به ۱۵۰ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند که باعث می‌شود تصاویر و متون، واضح و شفاف نمایش داده شوند. نمایشگر کیفیت خوبی دارد، روشنایی و نسبت کنتراست تصاویر در حد قابل‌قبولی قرار دارند و نمی‌توان از این موارد گله‌گذاری کرد. درعین‌حال استفاده از فناوری TN، با اینکه باعث محدودکردن زوایای دید شده، هزینه‌ی تولید این نمایشگرها را تا حد زیادی کاهش داده است. در نظر داشته باشید که نمایشگر برخی از مدل‌های F5، روکش مات دارند. روکش مات کمک می‌کند تا جلوی بازتاب نور گرفته شود و به طور کلی، کارکردن با دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از طرف دیگر، این روکش‌ها، کمی کیفیت تصویر را کاهش می‌دهند و رنگ‌ها را مرده می‌کنند؛ بنابراین انتخاب این موضوع که روکش مات لازم دارید یا خیر، به نیازتان باز می‌گردد.

مورد بعدی، بلندگوهای لپ‌تاپ است. ایسر طبق رسمی که چند سالی است در میان سازندگان کامپیوترهای شخصی ایجاد شده، بلندگوهای سری F5 را زیر لبه‌ی جلویی قرار داده است. این دو بلندگو، صدای استریوی واضح، شفاف و رسایی تولید می‌کنند؛ ولی بلندی صدایشان کم است و صدای بیس هم تقریبا وجود ندارد. اگر قرار است با دستگاهتان زیاد فیلم ببینید یا قصد ویرایش صدا و موسیقی دارید، بهتر است که یک جفت بلندگوی جداگانه هم تهیه کنید یا حداقل از هدفون استفاده کنید.

قرار است به دستگاه‌های زیادی متصل شوید؟

ایسر F5 مثل سایر دستگاه‌هایی که در این بازه‌ی قیمتی قرار دارند، درگاه‌ها و اتصالات کاملی دارد. به جز کارت‌خوان دستگاه که روی لبه‌ی جلویی تعبیه شده است، سایر درگاه‌های F5 روی لبه‌های کناری‌اش قرار دارند. این کارت‌خوان از انواع و اقسام کارت‌های حافظه مثل SD و MMC پشتیبانی می‌کند. برای اتصال به مانیتور، تلویزیون و پروژکتور، دو خروجی تصویری HDMI و VGA وجود دارند که توسط چهار درگاه USB و یک درگاه شبکه با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه همراه می‌شوند. از چهار درگاه USB این لپ‌تاپ، دوتای آن‌ها دارای استاندارد USB 3.0 هستند، یکی استاندارد USB 2.0 دارد و دیگری از نوع USB Type-C است تا خیالتان از همه نظر راحت باشد. برای اتصال بی‌سیم هم، علاوه بر Wi-Fi با استاندارد ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۱ هم وجود دارد تا بتوانید با خیال راحت، با هر نوع دستگاهی، ارتباط بی‌سیم برقرار کنید.

از چهار درگاه USB این لپ‌تاپ، دوتای آن‌ها دارای استاندارد USB 3.0 هستند، یکی استاندارد USB 2.0 دارد و دیگری از نوع USB Type-C است تا خیالتان از همه نظر راحت باشد.

می‌خواهید لپ‌تاپتان را زیاد جابه‌جا کنید؟

کم پیش می‌آید که بتوانید در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ باریک و سبکی پیدا کنید؛ ایسر F5 هم از این قاعده مستثنا نیست. این دستگاه که بدنه‌اش ترکیبی از فلز و پلاستیک است، نزدیک به ۲٫۳ کیلوگرم وزن و ۲۸ میلی‌متر ضخامت دارد؛ بنابراین با اینکه جابه‌جایی دستگاه کار سختی نیست، نمی‌توانید آن را داخل کیف و در کنار کتاب‌هایتان بگذارید و حتما باید یک کیف مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی تهیه کنید. به علاوه، اثرانگشت و چربی دست، به راحتی روی بدنه می‌ماند و باید مرتبا آن را تمیز کنید. کیفیت ساخت سری F5 هم خوب است و اگر قرار است هر روز آن را با خود به محل کار یا دانشگاه ببرید، با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید؛به‌خصوص اینکه ایسر برای افزایش استحکام بدنه، روی قاب پشت نمایشگر، روکشی از جنس آلومینیوم قرار داده است.

مورد دیگر به شارژدهی دستگاه مربوط است. ایسر در تولید سری F5 کاملا دست‌ودل‌باز بوده و تمام مدل‌های این لپ‌تاپ‌ها را به باتری‌هایی لیتیوم-یون با ظرفیت بسیار بالای ۶۲ وات‌ساعت مجهز کرده است. این ظرفیت بالا باعث می‌شود تا بتوانید با یک بار شارژ کامل، تا ۶ ساعت در اینترنت گشت‌وگذار کنید و نیازی به شارژر دستگاه پیدا نکنید. بنابراین، لازم نیست هر جا که می‌روید، آداپتور و کابل شارژ دستگاه را همراهتان داشته باشید.

لازم نیست هر جا که می‌روید، آداپتور و کابل شارژ دستگاه را همراهتان داشته باشید.

کاربرد اصلی یک لپ‌تاپ برایتان چیست؟

سری F5 در مدل‌های زیادی با قطعات داخلی متفاوتی عرضه شده است و هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. ابتدا لازم است بدانید که F5 جزو لپ‌تاپ‌های پایین‌رده محسوب نمی‌شود و به همین دلیل از مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i3 یا Celeron خبری نیست. ضعیف‌ترین مدل سری F5 از پردازنده‌ی Core i5 در کنار ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. مدل‌های قوی‌تر، پردازنده‌ی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم دارند و حافظه‌ی داخلی‌شان تا دو ترابایت هم می‌رسد. اگر محاسبات روزمره‌تان بیش از ویرایش عکس یا کار با نرم‌افزارهای آفیس است و می‌خواهید مدل‌سازی سه‌بعدی یا برنامه‌نویسی کنید، باید به سمت مدل‌هایی بروید که پردازنده‌ی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم دارند. در ضمن تمام مدل‌ها از تراشه‌های گرافیکی شرکت NVIDIA مدل GeForce 940MX استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند تا حدودی کارهای گرافیکی سنگین را هم انجام دهند و حتی اکثر بازی‌ها را به شرط استفاده از تنظیمات گرافیکی متوسط، به‌روانی اجرا کنند. گرمای تولیدشده توسط قطعات داخلی، از دریچه‌ای که در سمت چپ لپ‌تاپ قرار دارد، خارج می‌شود؛ بنابراین فضای اطراف این دریچه هنگام انجام محاسبات سنگین، به‌شدت گرم خواهد شد. اگر قرار است از لپ‌تاپتان زیاد کار بکشید، بهتر است که یک پایه‌ی خنک‌کننده هم برایش بخرید.

می‌خواهید زیاد تایپ کنید؟

برای قشر خاصی از کاربران مثل نویسنده‌ها، خبرنگاران، برنامه‌نویسان و حسابداران، بیشتر از تراشه‌ی گرافیکی یا بلندگوها، کیبورد و تاچ‌پد لپ‌تاپ اهمیت دارد. کیبورد سری F5 مثل اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن، به صورت جزیره‌ای است و کلیدها با فاصله از هم چیده شده‌اند. به جز یک سری از کلید‌ها مثل Shift، چهار جهت اصلی و کلید Enter، سایر کلیدها ابعادی استاندارد و بزرگ و فضای کافی برای حرکت دارند؛ بنابراین می‌توان با سرعت بالا و خطاهای تایپی کم با این کیبورد تایپ کرد. کلیدهای F1 تا F12 هم، یک سری کارکردهای ثانویه دارند که با نگه‌داشتن کلید Fn فعال می‌شوند. به طور کلی، تجربه‌ی کارکردن با کیبورد سری F5، لذت‌بخش است و این لپ‌تاپ، یکی از بهترین کیبوردها را در میان رقیب‌های هم‌قیمتش دارد.

در میان استراحتگاه فلزی دستگاه، یک تاچ‌پد بزرگ قرار دارد که به لطف سطح صاف و یکدست و نواری که دور آن تعبیه شده است، می‌توانید بدون نگاه‌کردن به لپ‌تاپ، آن را در پایین کیبورد پیدا کنید. این تاچ‌پد عملکرد دقیق و بدون نقصی دارد؛ فرمان‌ها به‌سرعت شناسایی می‌شوند و در ضمن از فرمان‌های چندلمسی هم پشتیبانی می‌شود. دو کلید اصلی تاچ‌پد در سطحش مستتر شده‌اند و عملکرد سریع، دقیق و کم‌صدایی دارند. اگر یک سری مصارف حرفه‌ای را کنار بگذارید، واقعا به تهیه‌ی ماوس نیازی نخواهید داشت.

جمع‌بندی

در ابتدای بررسی‌مان، در مورد لپ‌تاپ‌هایی سخن گفتیم که می‌توانند با هزینه‌ی مناسب، مثل یک آچارفرانسه عمل کنند. ایسر اسپایر F5، دقیقا یکی از همین لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. محصولات این سری، ایراد خاصی ندارد و کامپیوترهایی دوست‌داشتنی و همه‌فن‌حریف هستند. ایسر برای کاهش قیمت سری F5، هیچ‌جا زیاده‌روی نکرده و این موضوع باعث شده است تا بتوان برای انجام هر نوع کاری، روی این لپ‌تاپ‌ها حساب کرد. فاکتور «ارزش خرید در برابر قیمت» این لپ‌تاپ‌ها زیاد است و می‌توان آن را خریدی هوشمندانه دانست.

فاکتور «ارزش خرید در برابر قیمت» این لپ‌تاپ‌ها زیاد است و می‌توان آن را خریدی هوشمندانه دانست.

مشخصات کالاAcer Aspire F5-573G-59N8 – 15 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۳-۲۸.۵ × ۲۵۹ × ۳۸۱ میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۳ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i5

  • مدل پردازنده

    ۶۲۰۰U
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۳GHz up to 2.8 GHz

  • حافظه Cache

    ۳ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۸ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR4

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    هارد دیسک

  • مشخصات حافظه داخلی

    ۵۴۰۰RPM

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce 940MX
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۴GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۵.۶ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    TFT LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات

    خیر

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    تکنولوژی ComfyView با نسبت تصویر ۱۶:۹

امکانات


  • درایو نوری

    DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

    DVD-Writer

  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    HD 720p
  • مشخصات اسپیکر

    بلندگوهای داخلی استریو
  • کیبورد با نور پس زمینه

    ندارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱ac

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • پورت VGA

    دارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    دارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۲

  • تعداد پورت USB 2.0

    ۱
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری عمومی
    ,

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۴ سلولی

  • شارژدهی باتری

    تا ۶:۳۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت

  • سیستم عامل

    بدون سیستم‌عامل

  • توضیحات سیستم عامل

    DOS
  • اقلام همراه لپ تاپ

    شارژر و کابل برق


  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *