دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Pavilion 15-bc299nia

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Pavilion 15-bc299nia

HP Pavilion 15-bc299nia – 15 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۱۶ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری عمومی، کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i7

  • نوع حافظه RAM:
    DDR4

  • دقت صفحه نمایش:
    UHD/4K(DCI Standard)|4095×2160

  • صفحه نمایش مات:
    بله

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    ندارد

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیHP Pavilion 15-bc299nia – 15 inch Laptop

لپ‌تاپ‌های سری «پاویلیون» شرکت «اچ‌پی» تنوع بسیار زیادی دارند و در چندین رنگ و طرح با انواع کانفیگ‌ها تولید و عرضه می‌شوند؛ اما یکی از نمونه‌های متفاوت در بین این مجموعه، مدل مخصوص بازی‌ Pavilion 15-bc299nia‌ است که از‌ نظر رنگ‌بندی با دیگر مدل‌ها تفاوت دارد؛ البته اینکه تا چه حد می‌توان این مدل را یک لپ‌تاپ مخصوص بازی دانست جای بحث دارد؛ اما بدون شک از هر نظر از کانفیگ‌های معمول سری پاویلیون قوی‌تر است. بدنه‌ی این مدل طبق قاعده‌ی سری پاویلیون از پلاستیک فشرده به ضخامت ۲۴.۵ میلی‌متر و وزن ۲.۲ کیلوگرم ساخته شده و قسمت بیرونی آن به رنگ نقره‌ای مات ساده است؛ پس از بازکردن درِ لپ‌تاپ با فضای اطراف کیبورد مواجه می‌شویم که زمینه‌ی مشکی با نقش‌های نقره‌ای‌رنگ دارد. پایه‌ی تمامی کلیدها هم نقره‌ای است. ‌غیر از رنگ، هیچ تغییر دیگری در طراحی ظاهری نسبت به مدل‌های معمولی پاویلیون ایجاد نشده است. صفحه‌نمایش ۱۵.۶‌اینچی این مدل لمسی با پنل‌ IPS‌، کیفیت‌ ۴K‌ و روکش مات است که نمونه‌ی بسیار خوبی برای بازی‌کردن و فیلم‌دیدن محسوب می‌شود. روی لبه‌ی بالایی این صفحه‌نمایش یک وب‌کم با کیفیت HD قرار گرفته است. بلندگوهای به‌کاررفته در این دستگاه هم ساخت شرکت صاحب‌نام‌ Bang & Olufsen‌ است که کیفیت بالایی دارند. کیبورد از نوع جزیره‌ای بوده و به نور پس‌زمینه مجهز است که به‌عنوان یک لپ‌تاپ معمولی نمونه‌ی خوبی به‌شمار می‌رود؛ اما به‌عنوان یک لپ‌تاپ مخصوص‌بازی، چیدمان چندان حرفه‌ای و قابل‌قبولی ندارد؛ برای مثال کلید جهت‌‌های بالا و پایین به یکدیگر چسبیده و اندازه‌ی کوچکی هم دارند که در دیگر لپ‌تاپ‌های مخصوص‌بازی شاهد چنین شکل طراحی نیستیم. پورت‌های موجود روی دو لبه هم به نمونه‌های معمول‌ USB، LAN‌ و‌ HDMI‌ ختم می‌شود و خبری از پورت‌های حرفه‌ای‌تر نیست. این لپ‌تاپ را از لحاظ سخت‌افزاری باید در حال حاضر قوی‌ترین مدل در بین سری پاویلیون دانست؛ چراکه از طرفی به پردازنده‌ی مرکزی‌ Core‌ i7 7700HQ‌ اینتل مجهز است که جدیدترین تراشه‌ی شرکت اینتل است و در مدل‌های رده‌بالا هم از همین پردازده استفاده می‌شود؛ ازطرفی دیگر پردازشگر گرافیکی آن‌ GeForce GTX 1050‌ است که بیشتر در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا کاربرد دارد. لپ‌تاپ‌های مخصوص‌بازی به‌طور معمول حداقل به پردازشگر گرافیکی‌ GeForce GTX 1060‌ مجهز هستند که از‌نظر کارایی یک سر‌و‌گردن از GeForce GTX 1050‌ بالاتر است. رم ۱۶گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی هیبریدی متشکل از یک ترابایت هارددیسک و ۱۲۸گیگابایت حافظه‌ی‌ SSD‌ از نوع M.2 هم از دیگر مشخصات فنی این محصول هستند. این مدل بدون‌شک قوی‌ترین مدل در سری پاویلیون اچ‌پی است که می‌توان با آن بازی‌های با‌ کیفیت متوسط و تا حدی خوب را اجرا کرد.

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۴

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۴

  • امکانات و قابلیت ها

    ۳

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۳

نقاط قوت

  • پردازنده مرکزی قدرتمند Core i7 7700HQ
  • صفحه نمایش IPS با کیفیت ۴K
  • بلندگوهای ساخت شرکت Bang & Olufsen
  • قیمت مناسب به نسبت کانفیگ
نقاط ضعف

  • پردازشگر گرافیکی متوسط به عنوان یک لپ تاپ مخصوص بازی
  • طراحی بدنه نه چندان هیجان انگیز
نقد و بررسی تخصصیHP Pavilion 15-bc299nia – 15 inch Laptop

یک لپ‌تاپ مخصوص بازی معمولا مشخصات واضحی دارد و با شنیدن کلمه‌ی مخصوص بازی در ادامه‌ی نام یک لپ‌تاپ، می‌توان به تصوری کلی از آنچه قرار است در واقعیت با آن مواجه شویم دست یافت. پردازنده‌ی قوی و گرافیک متوسط به بالا در کنار مقدار قابل توجهی از حافظه‌ی رم، حداقل چیزهایی هستند که باید در یک لپ‌تاپ وجود داشته‌باشند تا بتوان به آن لپ‌تاپ گفت یک لپ‌تاپ مخصوص بازی. این چیزها همه در HP Pavilion Gaming وجود دارند. برویم ببینیم در این لپ‌تاپ اچ‌پی (HP) چه نکات قابل تشریحی وجود دارد.

طراحی بدنه

بدنه‌ی لپ‌تاپ ۱۵-bc299 از پلاستیک نقره‌ای مات ساخته شده که البته پلاستیک باکیفیتی است. بالای بدنه که به عبارت دیگر می‌توان به آن “پشت نمایشگر” هم نامید، تنها یک لوگوی hp وجود دارد که درون دایره‌ای به رنگ نقره‌ای متالیک قرار گرفته‌است. تضادی که از کنار هم قرار گرفتن نقره‌ای مات و بافت‌دار (بدنه‌ی اصلی) و نقره‌ای متالیکِ براق (زمینه‌ی لوگو) به وجود آمده، نمای ساده و در عین حال جذابی به ۱۵-bc299 داده‌است. اولین چیزی که پس از بازکردن لپ‌تاپ نظرتان را جلب می‌کند، طرح جالبی است که در طرفین تاچ‌پد ایجاد شده‌است. در این طرح با استفاده از خطوطی سفید روی زمینه‌ی خاکستری سعی شده تا از سادگی بخش درونی کاسته و کمی شخصیت به لپ‌تاپ تزریق شود. خطوط سفید در اطراف کیبورد هم با تراکم کمتری حضور دارند و اصلا حواستان را پرت نمی‌کنند. گوشه‌ی سمت راست بالای کیبورد، یک لوگوی B&O وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی استفاده از اسپیکر این شرکت در لپ‌تاپ است.

سخت‌افزار

لپ‌تاپ ۱۵-bc299 مخصوص بازی است و در آن کارت گرافیک از هر چیز دیگری مهم‌تر است. چیزی که در این لپ‌تاپ نصب شده، یک کارت GeForce GTX 1050 از شرکت انویدیا است. ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در اختیار این کارت گرافیکی قرار دارد که باعث می‌شود کارت در اجرای بازی‌ها با کمبودی مواجه نشود. مجموعه‌ی کارت گرافیک و حافظه‌اش، عملکرد متوسط رو به بالایی دارند و می‌توانند بازی‌ها امروزی را در کیفیت و تعداد فریم خوبی اجرا کنند. این اتفاق نمی‌افتاد مگر به کمک پردازنده‌ی بسیار خوب Core i7-7700HQ از سری کیبی‌لیک شرکت اینتل. فرکانس پایه‌ی این پردازنده ۲٫۸ گیگاهرتز است که البته در زمان چالشی شدن اوضاع می‌تواند تا ۳٫۸ گیگاهرتز به صورت خودکار ارتقا پیدا کند. همه‌چیز به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و شما هیچ دخالتی در انجام این کار نمی‌کنید. اما این تمام حکایت سخت‌افزار نیست؛ ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 که بسیار سریع است و مصرف کمی دارد هم در لپ‌تاپ وجود دارد. این مقدار حافظه باعث می‌شود هرگز محدودیت رم نداشته‌باشید و با خیال راحت بازی کنید. در بخش ذخیره‌سازی هم داستان دیگری برای تعریف کردن وجود دارد. اچ‌پی یک ترابایت هارددیسک معمولی را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD ترکیب کرده تا تاخیرهای اجرای برنامه‌ها و انتقال داده به حداقل برسد.

با وجود سخت‌افزار قوی و عملکرد گرافیکی خوب در بازی‌های کامپیوتری، لپ‌تاپ در هنگام اجرای بازی‌ها دمای خیلی خوبی دارد و اصلا داغ نمی‌کند. این اتفاق به یمن وجود فناوری CoolSense اچ‌پی میسر شده که به طرز هوشمندانه‌ای گرم‌شدن سخت‌افزار را تشخیص می‌دهد و در جهت خنک‌کردن آن اقدام می‌کند. به این ترتیب همواره دمای داخلی در حد معینی نگه داشته‌ می‌شود. در مورد باتری اوضاع آن‌قدر خوب نیست؛ چرا که باتری لپ‌تاپ آن‌قدر دوام نمی‌آورد و نمی‌توان برای بازی‌کردن روی آن حسابی باز کرد. البته هیچ لپ‌تاپ مخصوص بازی‌ای نمی‌تواند مدت زیادی بدون نیاز به اتصال برق روی پای خودش بایستد و این اتفاق کاملا طبیعی است. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید بازی کنید، ابتدا مطمئن شوید که کنار پریز برق نشسته‌اید و آداپتور هم دم دست‌تان است.

کیبورد و تاچ‌پد

در میان بدنه‌ی خاکستری لپ‌تاپ، کیبوردی جزیره‌ای جاخوش کرده که کلیدهایش به شکل مربع هستند و سعی شده در طراحی‌شان راحتی کاربر در اولویت قرار داده شود. کلیدهای مربعی به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند و کنتراست بالایی با زمینه دارند که باعث می‌شود راحت‌تر بتوان پیدایشان کرد. در سمت راست کیبورد، بخش جداگانه‌ی کلیدهای شماره‌دار (Numpad) را داریم که در راستای کامل‌کردن کیبورد اضافه شده‌اند.

تاچ‌پد ۱۵-bc299 مطابق سایر محصولات اچ‌پی بزرگ ساخته شده تا بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در همین تاچ‌پد عریض آنها است که اجازه می‌دهند بتوانید دستورات حرکتی (Gesture) را به راحتی اجرا کنید. در چنین تاچ‌پدی می‌توان انگشت‌ها را به راحتی چرخاند و بالا و پایین کردن سه یا چهار انگشت در آن، احساس کمبود فضای حرکت را در ذهن مصرف‌کننده به وجود نمی‌آورد.

نمایشگر و اسپیکر

یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی، سهم ۱۵-bc299 از دنیا است که آن هم پنلی از نوع IPS دارد و برای بازی‌کردن خیلی خوب است. کیفیت نمایشگر با وجود دارا بودن فناوری IPS آن‌قدر خوب نیست و همواره این حس را دارید که تصویر کمی تار است. دلیل این امر، استفاده از پوشش مات روی نمایشگر است و به همین دلیل، با آن چیز براقی که نمایشگرهای براق دیده‌ایم فاصله دارد. زاویه‌ی دید تصویر خوب است و در حد مناسبی از کیفیت قرار دارد.

اسپیکرهای لپ‌تاپ ۱۵-bc299 ساخت شرکت بنگ اند آلوفسن (B&O) است. این شرکت پیشینه‌ی پرافتخاری در زمینه‌ی صدا دارد و استفاده از اسپیکرهای آن در یک لپ‌تاپ مخصوص بازی خبر خوشحال‌کننده‌ای است. با این حال ممکن است با شنیدن صدای اسپیکر کمی توی ذوق‌‌تان بخورد و آن صدایی که انتظارش را داشتید نشنوید. اسپیکرهای استریو در زیر بدنه کار شده‌اند و تنها در حالت قرار گرفتن روی سطوح سخت صدای خوبی از آنها شنیده می‌شود. اما اگر لپ‌تاپ را روی سطح نرمی قرار دهید – مثل حالت استفاده از لپ‌تاپ روی پا) – صدای لپ‌تاپ خفه می‌شود. صدا در ولوم‌های معمولی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، ولی از بیس کوبنده و جزییات زیاد خبری نیست. در ولوم‌های بالاتر از ۸۰ درصد، کمی نویز و خِرخِر در صدا شنیده می‌شود که بهتر است تا این حد صدا را زیاد نکنید. البته تمام کسانی که اهل بازی‌کردن هستند و به تهیه‌ی چنین لپ‌تاپی روی می‌آورند، معمولا یک هدفون خوب در اختیار دارند و ترجیح می‌دهند صدای بازی را از این هدفون یا هدست گوش دهند.

پورت‌ها و ارتباطات

در حالتی که می‌خواهید فلش‌ مموری یا هارد اکسترنال و تجهیزات جانبی از این دست را به لپ‌تاپ وصل کنید، دو پورت USB 3.0 در کنار یک پورت قدیمی USB 2.0 خواهید داشت که از لحاظ تعداد، پیچیده‌ترین نیازها را هم جوابگو هستند. اگر نیاز دارید لپ‌تاپ‌تان را به تلویزیون یا دیتاپروژکتور وصل کنید، یک پورت HDMI در اختیار خواهید داشت که تصویر کامپیوتر را به دنیای خارج انتقال می‌دهد. برای اتصال به شبکه‌ی محلی یا اینترنت، دو حق انتخاب دارید که یکی از آنها شبکه‌ی کابلی است و دیگری شبکه‌ی بی‌سیم. کارت شبکه‌ی بی‌سیم این لپ‌تاپ به جدیدتری استاندارد مجهز شده و می‌تواند به شبکه‌های بی‌سیم دارای استاندارد IEEE 802.11ac متصل شود. اتصال کابلی هم به وسیله‌ی یک پورت LAN گیگابیتی برقرار می‌شود که برای اتصال به روتر و تجهیزاتی از این دست کاربرد پیدا خواهد کرد. بلوتوث داخلی لپ‌تاپ برای وصل کردن ماوس‌های بی‌سیم یا انتقال فایل با گوشی‌های موبایل به کارتان خواهد آمد. جک ۳٫۵ میلی‌متری کومبوی لپ‌تاپ این توانایی را دارد که هم به یک میکروفون خارجی سرویس بدهد و هم برای اتصال هدفون از آن استفاده شود. در واقع با ادغام جک‌های اختصاصی میکروفون و هدفون، سعی در ساده‌سازی طراحی شده و از شلوغی طرفین پرهیز شده‌است. در انتها یک کارت‌خوان SD هم در سمت راست خواهید داشت که برای عکاسان و کسانی که با دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی می‌کنند بیشترین استفاده را دارد. این افراد می‌توانند کارت حافظه‌ی خود را بلافاصله پس از بیرون آوردن از دوربین به کامپیوتر وصل کنند و به تماشای عکس‌هایشان بنشینند. 

جمع‌بندی

پاویلیون ۱۵ اینچی ۱۵-bc299 سعی در این دارد که بهترین سخت‌افزارها را در قیمتی قابل خرید عرضه کند. البته که قیمت‌اش آن‌قدرها هم کم نیست؛ اما برای یک سخت‌افزار خوب باید هزینه‌ کرد. تنها نکته‌ای که باعث می‌شود در مورد انتخاب این لپ‌تاپ کمی محتاطانه عمل کنید، نمایشگر آن است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی به کار رفته در این پاویلیون مخصوص بازی کمی از رقبا ضعیف‌تر است و تصویر آن‌قدر شفافی ارایه نمی‌دهد. بدنه‌ی پلاستیکی دیگر نکته‌ای است که باعث می‌شود در خرید لپ‌تاپ درنگ کنیم؛ معمولا محصولاتی که در این بازه‌ی قیمتی قرار می‌گیرند از بدنه‌ی فلزی برخوردار هستند. بدنه‌ی فلزی در عین استحکام بالایی که دارد، گرما را هم به خوبی انتقال می‌دهد و در یک لپ‌تاپ مخصوص بازی مرتبا شما را با بدنه‌ای به شدت گرم مواجه می‌کند. تصمیم با شما است؛ اگر به سخت‌افزار اهمیت می‌دهید، می‌توانید همین محصول را بخرید و به جست وجویتان پایان دهید. اما اگر ظاهر هم برایتان مهم است کمی بیشتر به دنبال لپ‌تاپ ایده‌آل خود بگردید.

مشخصات کالاHP Pavilion 15-bc299nia – 15 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۴.۵ × ۲۵۳ × ۳۸۲ میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۲ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i7

  • مدل پردازنده

    ۷۷۰۰HQ
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۸۰GHz up to 3.80 GHz

  • حافظه Cache

    ۶ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۱۶ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR4

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    حافظه‌های هیبریدی

  • مشخصات حافظه داخلی

    یک ترابایت هارددیسک به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع SSD

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce GTX 1050
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۴GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۵.۶ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    IPS LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    UHD/4K(DCI Standard)|4095×2160

  • صفحه نمایش مات

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    نسبت تصویر ۱۶:۹

امکانات


  • درایو نوری

    DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

    DVD-Writer

  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    HP Wide Vision HD Camera
  • مشخصات اسپیکر

    دو بلندگوی داخلی ساخت شرکت Bang & Olufsen
  • کیبورد با نور پس زمینه

    دارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱ac

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Gigabit Ethernet LAN
  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    ندارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۲

  • تعداد پورت USB 2.0

    ۱
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری عمومی
    ,

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۴ سلولی

  • شارژدهی باتری

    ۵:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۶۳.۳ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    ندارد

  • توضیحات سیستم عامل

    DOS
  • امکانات دیگر

    پشتیبانی از شارژ سریع باتری، شارژ %۵۰ در ۳۰ دقیقه
  • اقلام همراه لپ تاپ

    شارژر


  • کابل برق

  • دفترچه راهنما

  • درایو نوری اکسترنال

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *