دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B با کاور و قلم اورجینال

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B با کاور و قلم اورجینال

HP Spectre X360 15T-BL000B – 15 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۱۶ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ
  • طبقه‌بندی: تبدیل‌پذیر، کاربری عمومی، کاربری مالتی‌مدیا، باریک و سبک، با صفحه‌نمایش لمسی
  • سری پردازنده:
    Core i7

  • نوع حافظه RAM:
    DDR4

  • دقت صفحه نمایش:
    UHD|3840×2160

  • صفحه نمایش مات:
    خیر

  • صفحه نمایش لمسی:
    بله

  • سیستم عامل:
    Microsoft Windows 10

  • پورت HDMI:
    دارد

این کالا با بسته‌بندی اولیه خود ارسال می‌شود.

نقد و بررسی اجمالیHP Spectre X360 15T-BL000B – 15 inch Laptop
بدون‌شک «Spectre X360 ۱۵T» شرکت «اچ‌پی» یکی از زیباترین و جذاب‌ترین آلترابوک‌هایی محسوب می‌شود که تاکنون تولید شده است. طراحی این آلترابوک به شکل خیره‌کننده‌ای دقیق و منحصر‌به‌فرد است. از طراحی بدنه، لولاها، محل قرارگیری پورت‌ها، کیبورد و اسپیکرها گرفته تا رنگ‌بندی لوکس آن، همه‌چیز دست به دست هم داده‌اند تا با یک محصول کامل سروکار داشته باشیم. بدنه‌ی این آلترابوک از آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده‌ی CNC در قسمت‌ رویی و فیبر کربن در قسمت‌های زیرین ساخته شده است و تنها ۲ کیلوگرم وزن و ۱۷.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. لولاهای متصل‌کننده‌ی صفحه‌نمایش به بدنه هم طراحی عالی دارند و به کم‌شدن این ضخامت کمک شایانی کرده‌اند. صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی این آلترابوک، پنل TFT با وضوح  UHD و روکش براق دارد. کیفیت، شفافیت و روشنایی این صفحه‌نمایش مثال‌زدنی بوده و برای کاربری‌های مالتی‌مدیا و استفاده‌ی روزمره کاملا ایدئال است. بلندگوهای Spectre X360 ۱۵T توسط شرکت صاحب‌نام Bang & Olufsen ساخته شده و در دو طرف کیبورد قرار گرفته‌اند. برای خروج صدا هم دریچه‌های توری‌شکل با طراحی بسیار زیبایی در نظر گرفته شده که به جذابیت ظاهری این محصول افزوده است. کیبورد جزیره‌ای نرم و روان مجهز به نور پس‌زمینه و تاچ‌پد بسیار عریض و دقیق هم از دیگر ویژگی‌های مثبت Spectre 15T هستند. همه‌ی نقاط قوت این کالا به طراحی ظاهری و امکانات ختم نمی‌شود و از نظر سخت‌افزاری هم در بین آلترابوک‌ها یک مدل قدرتمند به‌‌شمار می‌رود. پردازنده‌ی مرکزی Core i7 7500U اینتل از نسل KabyLake، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 940MX شرکت انویدیا، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع PCIe NVMe M.2، مشخصات فنی این کانفیگ را تشکیل می‌دهند. یک باتری شش‌سلولی هم وظیفه‌ی توان‌رسانی به این قطعات و صفحه‌نمایش را به ‌عهده دارد که در شرایط معمول وبگردی با اتصال WiFi و روشنایی متوسط صفحه‌نمایش، تا ۹ ساعت روشن ماندن دستگاه را تضمین می‌کند.درمجموع اگر قصد خرید یک آلترابوک قوی با ظاهری خیره‌کننده دارید، Spectre 15T اچ‌پی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.
  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۴

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۵

  • امکانات و قابلیت ها

    ۴

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۴

نقد و بررسی تخصصیHP Spectre X360 15T-BL000B – 15 inch Laptop

لپ تاپی با لقب الماس تراش خورده از برند HP

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B یکی از لپ تاپ های بسیار قدرتمند برند محبوب و مطرح اچ پی است. به این لپ تاپ لقب GEM CUT را داده اند. طرفداران و منتقدان این لقب را به الماس تراش خورده و یا تکه ای از الماس تشبیه می کنند. در ادامه متوجه می شوید که این لقب برازنده این لپ تاپ است یا خیر. این لپ تاپ دارای قدرتی است که با آن می توان محاسبات بسیار سنگین مهندسی و منطقی و طراحی های نسبتا سنگین تا سنگین گرافیکی را انجام داد. از دیگر کارهایی که می توان با این لپ تاپ انجام داد، اجرای بازی هایی نسبتا سنگین تا سنگین به روز از لحاظ گرافیکی است. برای انجام تمامی کارهایی که در یک منزل یا اداره و سازمان از یک لپ تاپ انتظار می رود، میتوان روی لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B حساب کرد. از دیگر کسانی که به خوبی می توانند از این لپ تاپ استفاده کنند و رضایتشان به صورت ۱۰۰ درصد جذب شود طراحان گرافیکی، گیمرها، برنامه نویسان، مهندسان، حسابداران و هر شخص دیگری با هر تخصص و استفاده ای که دارد.

طراحی و ساخت یک لپ تاپ همراه و قدرتمند

این لپ تاپ باعث شده است که اچ پی بتواند باز هم قدرت برند خود را نمایان کند. لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B دارای ابعادی معادل ۳۵۵.۶ در ۲۵۱ در ۱۷.۷ میلی متر است. این ابعاد به ما نشان می دهد که این لپ تاپ در کیف های حمل کننده خود جای بسیار کمی را اشغال می کند. وزنی این لپ تاپ پایین بوده و حدود ۲ کیلوگرم است. این وزن به ما می گوید که در حمل و نقل و جابجایی آن دچار مشکل نمی شویم و به راحتی و سادگی می توانیم آن را جابجا کنیم. یکی از شگفتی های این لپ تاپ ضخامت آن است. این لپ تاپ دارای ضخامت ۱۷.۷ میلی متری است. به سراغ مهمترین بخش یک سیستم کامپیوتری که پردازنده (CPU) باشد، می رویم. پردازنده این لپ تاپ ساخت شرکت پرتجربه و قدرتمند اینتل است. نوع این پردازنده Core i7 (دارای شش هسته واقعی و فیزیکی به همراه یک هسته مجازی که عملیات پردازش را به هفت قسمت تقسیم کرده و به صورت موازی (Parallel Process) آن ها را پردازش می کند. این نوع پردازش دارای سرعت بشدت بالایی بوده و فشار کاری ای که روی CPU است را بسیار کم می کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری بسیار کار آمدی به عمل می آید) ۶۴ بیتی است. این پردازنده برای نسل هفتم خانواده Core i بوده و هر هسته ای که درون آن است دارای محدوده سرعت پردازنده ۲.۵ الی ۲.۸ گیگاهرتز و فرکانس پردازنده ۲.۷ الی ۳.۵ گیگاهرتز بسته به نوع و شرایط پردازشی است. نسل هفتم خانواده Core i به این معنی است که نسبت به نسل قبلی خود که نسل ششم بوده دارای ماژول ها و نوع عملیات پردازشی جدیدتری است که کارایی و سرعت را بالاتر برده و در عین حال مصرف انرژی برق را کاهش داده است. یکی از نقاط ضعف این لپ تاپ همان نسل هفتم بودن CPU آن است. این نسل برای طرفداران و استفاده کنندگان این لپ تاپ بسیار پر نقد بوده است. یکی از خوبی های این پردازنده دارد، مقدار حافظه پنهان یا همان کش (Cache) است. کش این لپ تاپ ۴ مگابایت است که در سرعت عملیات کاری و پردازش پردازنده می تواند کمک کننده و سرعت بخش است. حافظه پنهان یا کش (Cache) بخشی از حافظه سریع است که چند دستور بعدی ای را که باید توسط پردازنده (CPU) پردازش شوند را مشخص می‌ کند که دلیل این کار برای افزایش سرعت است و به همراه آن داده ‌هایی را ذخیره می ‌کند که کامپیوتر یا لپ تاپ بتواند به سرعت به آن‌ ها دسترسی داشته باشد. لازم به ذکر است که مقدار چهار مگابایت کش در دنیای امروزی بسیار معمولی بوده و نمی توان از آن انتظار بالایی داشت. البته باید خاطر نشان کرد که این CPU به قدری قوی هست که تمامی این ارادات و نقد ها را پوشش دهد.

بعد از بخش بسیار مهم CPU به بخشی می رسیم که در کارکرد سیستم نقش اساسی و کلیدی ای را اجرا می کند. بله درست حدس زده اید، می خواهیم در مورد حافظه ها در لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B صحبت کنیم. نسل حافظه موقت یا همان رَم (RAM) که در این لپ تاپ به کار رفته است DDR4 (تفاوتی که این نسل با نسل قبلی خود DDR3 دارد در قدرت و سرعت کار و مقدار مصرف انرژی برق است، این نسل به دلیل استفاده بسیار مقرون به صرفه ای که از برق دارد به نسل صرفه جو معروف شده است.). مقدار ظرفیت حافظه ای که در این سیستم به کار رفته است ۱۶ گیگابایت بوده که برای همچون لپ تاپی انتخاب نسبتا منطقی ای است. این رم ۱۶ گیگابایت می تواند برای این لپ تاپ نقطه قوت خوبی محسوب شود. این مقدار حافظه در این لپ تاپ باعث این می شود که سرعت کارهای در حال اجرا برای پردازش، بالاتر رفته و در بُعد زمان نتیجه ای چشم گیرتری حاصل شود. حافظه داخلی ای که برای لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B به کار رفته است دارای ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است. این حجم از حافظه برای کار کردن و ذخیره سازی اطلاعات مناسب است ولی ممکن است در ذخیره سازی اطلاعات دچار کمبود فضا شویم. حال شاید شگفت زده شوید که بدانید این هارد دیسک استفاده شده در این لپ تاپ کاملا SSD است. این SSD بودن به این معناست که سرعتی بشدت بالا را در خواندن و نوشتن اطلاعات و اجرای برنامه ها و در کل، در تمامی کارایی های لپ تاپ شاهد هستیم. این قدرت حافظه داخلی می تواند در عملیات گرافیکی مانند بازی کردن و پردازش های سنگین مهندسی بسیار مثمرثمر باشد. برای اینکه دچار مشکل کمبود فضا برای ذخیره سازی اطلاعاتمان نشویم، می توانیم از هارد های اکسترنال استفاده کنیم. راه حل دیگر این است که هاردی با حجم بالاتری مانند یک ترابایت در اختیار بگیریم.

یکی از قسمت های پر هیجان یک سیستم کامپیوتری، بخش پدازنده گرافیکی (GPU) آن است. باید به شما‍ بگوییم که اچ پی در این مدل از لپ تاپ هایش خوب کار کرده است. گرافیکی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده nVidia GeForce GTX 940MX GDDR5 است. وجود داشتن یک کارت گرافیک مجزا به این معناست که تمامی پردازش های گرافیکی بر دوش CPU نبوده و قطعه ای مختص پردازش های گرافیکی و تفکیک و پردازش تصویر به صورت مجزا وجود دارد که عملیات پردازش های گرافیکی را انجام دهد. این گرافیک می تواند بازی های نسبتا سنگین تا سنگین از لحاظ گرافیکی را اجرا کند و این یک نقطه قوت برای لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B بوده که موجب رضایت بسیاری از طرفداران و منتقدان برند شده است. جالب است بدانید که برای این قسمت گرافیکی حافظه نسبتا بالای دو گیگابایت را اختصاص داده اند. این استفاده از حافظه اختصاصی باعث می شود که CPU، کش و رم درگیر کارهای گرافیکی نشوند. در آزمایشات ما مشخص شد که اچ پی واقعا می توانست برای این مدل از لپ تاپ های خود به دلیل قدرت دیگر بخش ها از پردازنده ای گرافیکی بسیار قدرتمند تری هم استفاده کند. این موضوع مورد انتقاد بعضی از طرفداران محصولات اچ پی و استفاده کنندگان این لپ تاپ هم بوده است.

این لپ تاپ می تواند سیستم عامل ویندوز را اجرا کند و قادر خواهد بود تا آخرین آپدیت های ویندوز ۱۰ را دریافت و پشتیبانی و اجرا کند.

صفحه نمایش تفکیک گر لذت بخش

یکی از ویژگی‌های خوب این محصول کیفیت صفحه نمایش ULED آن است. خوبی و برتری LED نسبت به LCD این است که دارای مصرف انرژی بسیار پایینی بوده و طول عمر آن هم بسیار بالاتر است. لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B از صفحه نمایشی با دقت تصویر ۴K که معادل عددی آن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده، برخوردار است. با صفحه نمایشی که این لپ تاپ قرار داده اند می توان به تماشای فیلم ها و تصاویری با کیفیت بسیار بالا که درک جزییات در آن بسیار لذت بخش و مهم است، نشست. این صفحه نمایش دارای فناوری TFT بوده که قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ متفاوت را تشخیص و نمایش دهد. شرکت اچ پی کاری کرده که صفحه نمایش لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B بتواند در شرایط مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. این شرکت حالت‌ های مختلف پخش تصویر را برای این لپ ‌تاپ در نظر گرفته است. یکی از نکاتی که این صفحه را منحصر به فرد می کند فناوری IPS آن است. این فناوری باعث می شود که از سیستم رنگی CMYK را به صورت کامل پشتیبانی می کند. با این فناوری رنگ هایی که در این صفحه می بینیم تا حد زیادی به رنگ هایی که با چشم می بینیم نزدیک هستند. تنها ایرادی که می توان به این لپ تاپ گرفت مات نبودن صفحه نمایش آن است که باعث انعکاس نور می شود. یکی از ویژگی هایی که این لپ تاپ را بسیار محبوب و منحصر به فرد کرده است این بوده که در عین قدرت بسیار بالایی که دارد، می توان صفحه نمایش آن را ۳۶۰ درجه چرخاند و به عنوان یک تبلت ۱۵.۶ اینچی از آن استفاده کرد. این مدل از لپ تاپ های HP رقیب بسیار سرسختی برای Surface های مایکروسافت است.

وجود چند لمس همزمان و داشتن قلم برای کارایی بهتر

یکی از خوبی های این صفحه نمایش دارا بودن قابلیت تاچ آن است. این صفحه نمایش می تواند تا چند لمس همزمان را پشتیبانی کند. یکی از خوبی های بزرگ این لپ تاپ وجود قلمی بوده که برای طراحی و خیلی از کار های دیگر بسیار وسیله ای مناسب و مفید است.

پورت های زیاد و باتری نسبتا خوب

از آنجایی که با یک لپ‌ تاپ دانشجویی و یا مناسب برای مصارف خانگی و اداری مواجه هستیم، پورت‌ های مختلفی را هم روی آن مشاهده می‌ کنید. این لپ ‌تاپ از کارت خوان پشتیبانی می‌ کند، اما پورت شبکه ندارد. پورت HDMI روی آن دیده می‌ شود و خبر خوب دیگر از محدوده درگاه های ارتباطی این است که از پورت Type-C در ساخت و طراحی این لپ تاپ استفاده شده است. البته یک عدد پورت USB 3.0 برای آن در نظر گرفته شده است. لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B یک باتری ۶ سلولی دارد که تا ۱۰ ساعت می‌ تواند دستگاه را روشن نگه دارد. عملکرد دستگاه روی باتری خوب است.

جمع بندی

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B شرکت اچ پی یک محصول قوی با کارایی های نسبتا زیاد با امکانات خوب به حساب می‌ آید. لپ‌ تاپی که برای مصارف مهندسی، طراحی گرافیکی، بازی، خانگی، اداری، تحقیقاتی و دانشجویی به همراه تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، گشت و گذار در اینترنت، و از همه مهم تر برای محاسبات سنگین حسابداری، محاسبات سنگین منطقی و مهندسی و طراحی های ۳D و ۲D سنگین گرافیکی بسیار مناسب است. صفحه نمایش بسیار خوبی دارد و بلندگوهای با کیفیت آن نظر شما را به خود جلب می‌ کند. لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T-BL000B برای انجام کارهای روزانه، نسبتا سنگین تا سنگین (بسته به نوع پردازش ها) گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

مشخصات کالاHP Spectre X360 15T-BL000B – 15 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۱۷.۷ × ۲۵۱ × ۳۵۵.۶ میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۰ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i7

  • مدل پردازنده

    ۷۵۰۰U
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۵ تا ۲.۸ گیگاهرتز

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۷۰GHz up to 3.50 GHz

  • حافظه Cache

    ۴ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۱۶ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR4

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    ۵۱۲ گیگابایت

  • نوع حافظه داخلی

    SSD

  • مشخصات حافظه داخلی

    حافظه خشک از نوع PCIe® NVMe™ M.2

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce GTX 940MX GDDR5
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۲GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۵.۶ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    TFT LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    UHD|3840×2160

  • صفحه نمایش مات

    خیر

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • توضیحات صفحه نمایش

    صفحه نمایش لمسی با قابلیت چند لمس همزمان

امکانات


  • درایو نوری

    بدون درایو نوری


  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    دوربین HP TrueVision FHD IR با میکروفون‌های داخلی دوتایی
  • مشخصات اسپیکر

    دو بلندگوی داخلی ساخت شرکت Bang & Olufsen
  • کیبورد با نور پس زمینه

    دارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱ac

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    ندارد

  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    دارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۱
  • پورت Thunderbolt

    دارد

  • توضیحات پورت Thunderbolt

    Thunderbolt™ ۳
  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    تبدیل‌پذیر
    ,

    کاربری عمومی
    ,

    کاربری مالتی‌مدیا
    ,

    باریک و سبک
    ,

    با صفحه‌نمایش لمسی

  • نوع باتری

    ۶ سلولی

  • شارژدهی باتری

    تا ۹:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۷۹.۲ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    Microsoft Windows 10

  • توضیحات سیستم عامل

    نسخه‌ی ۶۴ بیت Home
  • امکانات دیگر

    مجهز به دو پورت USB Type-C با قابلیت پشتیبانی از Thunderbolt 3
  • اقلام همراه لپ تاپ

    قلم Active Pen


  • شارژر

  • کابل برق

  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *