دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad T460P – B

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad T460P – B

Lenovo ThinkPad T460P – B – 14 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۸ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۴ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i7

  • نوع حافظه RAM:
    DDR3

  • دقت صفحه نمایش:
    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات:
    بله

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    Microsoft Windows 10

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیLenovo ThinkPad T460P – B – 14 inch Laptop

سری لپ‌تاپ‌های‌ «ThinkPad‌» «لنوو» محصولات خوش‌ساخت و بادوامی هستند که به استحکام و کارایی معروفند. حال این رده از لپ‌تاپ‌های لنوو از تنوع بسیار خوبی هم برخوردارند و کاربران علاقه‌مند به این مدل می‌توانند بسته‌به فاکتورهای مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از این مدل‌ها‌ ThinkPad T460P‌ است که از صفحه‌نمایش چهارده اینچی با پنل‌ TFT، وضوح ۱۰۸۰x۱۹۲۰‌ پیکسل و روکش مات بهره می‌برد. به‌دلیل استفاده از صفحه‌نمایش کوچک‌تر نسبت به نمونه‌های ۱۵.۶‌اینچی، بدنه‌ی این لپ‌تاپ ابعاد کوچک‌تری داشته و کمتر از یک کیلو و ۹۰۰ گرم هم وزن دارد که کار را برای جابه‌جایی دائمی کمی آسان‌تر می‌کند. طبق رسم همیشگی سری‌ ThinkPad، بدنه‌ی این مدل از پلاستیک فشرده باکیفیت ساخته شده که در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. کیبورد سری AccuType‌ مخصوص لنوو با همان کلید‌ Trackball‌ قرمز‌رنگ معروف، همراه تاچ‌پد مخصوص سری ThinkPad‌ هم بسیار کاربردی و باکیفیت هستند و می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی با این کیبورد تایپ کرد؛ البته این مدل چهارده اینچی برای انجام امور حسابداری مناسب نیست، چراکه کلیدهای اعداد ماشین‌حساب از مجموعه‌ی کیبورد حذف شده است. پورت‌های موجود روی این مدل متنوع و کامل‌اند، اما کمی هم با نمونه‌های معمول متفاوت هستند. پورت‌های‌ USB 3.0، پورت LAN‌ و کارت‌خوان این مجموعه را تشکیل می‌دهند، پورت معمول‌ HDMI و یک‌ Mini DisplayPort‌ در این دستگاه قرار داده شده‌اند که کیفیت خروجی تصویر بالایی دارد، ولی باید مطمئن باشید که مانیتور یا تلویزیون شما از این نوع خروجی پشتیبانی کند. درایو نوری هم روی لبه‌های این لپ‌تاپ وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد لنوو این کانفیگ را از‌لحاظ سخت‌افزاری برای آن دسته از افرادی تولید کرده که به توان محاسباتی بالا نیاز دارند و از طرفی کار گرافیکی هم با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهند. چراکه این مدل مجهز به پردازنده مرکزی‌ Core i7 6700HQ‌ اینتل همراه هشت گیگابایت رم است و پردازشگر گرافیکی آن ساخت شرکت‌ NVIDIA‌ با مدل‌ GeForce 940M‌ است. میزان حافظه‌ی‌داخلی هم ۵۱۲ گیگابایت از نوع حافظه‌ی خشک‌ SSD‌ است که برای ذخیره‌ی اطلاعات و نصب نرم‌افزارها، فضای کافی دارد. باتری لیتیوم‌-یونی این لپ‌تاپ که ظرفیت ۷۲ وات‌ساعت دارد، به گفته‌ی خود شرکت لنوو در شرایط معمول کاری تا دوازده ساعت شارژ را نگه می‌دارد که عملکردی بسیار عالی محسوب می‌شود. درمجموع‌، ThinkPad T460P‌ یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و خوب برای کاربری‌های روزمره و محاسباتی بوده و می‌تواند تا مدت‌ها برای شما کار کند.

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۴

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۳

  • امکانات و قابلیت ها

    ۴

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۳

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت خوب بدنه
  • عملکرد عالی باتری
  • پردازنده مرکزی قوی
  • کیفیت بالای کیبورد و تاچ پد
نقاط ضعف

  • کنتراست متوسط صفحه نمایش
نقد و بررسی تخصصیLenovo ThinkPad T460P – B – 14 inch Laptop

لپ‌تاپ صنعتی و عملکرد محور ساخت شرکت معروف و پرآوازه‌ی لنوو، مدل T460P از سری جدید تینک‌پدهای اداری/مهندسی این شرکت است که پس از معرفی پردازنده‌های نسل ششم شرکت اینتل و در سال ۲۰۱۵ میلادی، معرفی شد. T460P نسخه‌ی ارتقا یافته و بهبودیافته‌ی T440P است که علاوه بر به‌روزرسانی در قطعات داخلی، کمی هم از نظر ظاهری و محل پورت‌ها و اتصالات تغییر کرده است. بازار هدف سری T460P هم مثل مدل‌های گذشته، کاربرانی است که در طول روز و برای کارهای خود نیاز به یک دستگاه قوی دارند که از پس هر کاری بربیاید. معمولا برای کارهای سنگین و پردازش‌های حرفه‌ای یا باید به سراغ کامپیوترهای دسکتاپ رفت یا لپ‌تاپی را انتخاب کرد که عملکرد و توان سخت‌افزاری اولویت اول آن است. لنوو T460P دستگاهی است که با بهره‌گیری از پردازنده‌ی قوی و صفحه‌نمایش باکیفیت، نیاز کاربر را برای یک دستگاه قابل حمل و قابل اعتماد رفع می‌کند. وزن این دستگاه در مقایسه با مدل‌های هم‌رده شاید کمی زیاد باشد است و لپ‌تاپ‌های سبک‌تر هم در بازار هست اما مزیت این دستگاه کیبورد منحصربه‌فرد و باتری با شارژدهی بالای آن است که یک روز کامل کاری را ساپورت می‌کند. در نقد و بررسی این لپ‌تاپ باارزش با دیجیزا همراه باشید.

طراحی و ساخت؛ شیک و باوقار

لنوو T460P با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچ، وزن کمتر از دو کیلوگرم و ضخامت نزدیک به ۲.۵ سانتی‌متر، از نظر ابعاد برادر کوچک T440P است. این دستگاه به نوعی طراحی شده است تا به‌راحتی در یک کیف لپ‌تاپ جا شود و در طول روز بتوانید آن را در دفتر کار جابجا کنید. طراحی T460P مانند تمام مدل‌های دیگر خانواده‌ی ThinkPad است؛ بدنه‌ی با وقار و مستطیلی‌شکل با زوایای تند و رنگ مشکی پرکلاغی که مشخصه‌ی اصلی تمام لپ‌تاپ‌های این سری است. تمام قسمت‌های این دستگاه مشکی است و فقط TrackPoint معروف و شناخته‌شده‌ی لنوو است که با رنگ قرمز خودنمایی می‌کند. قاب پشت صفحه‌نمایش بسیار نرم است و این ویژگی در مدل‌های دیگر تینک‌پد به ندرت دیده می‌شود. جنس بدنه و کارکردن با آن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند و بهتر بود اگر محل استراحتگاه دست، قسمتی که کاربر بیش از قاب پشت صفحه‌نمایش با آن سر و کار دارد هم همین کیفیت را داشت. قاب پلاستیکی تقویت‌شده با الیاف شیشه برای قاب پشت صفحه‌نمایش و بدنه‌ی فلزی ساخته شده از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم، T460P را در برابر ضربه‌ها و فشارهایی که به احتمال خیلی زیاد در محیط کار و کارگاه‌ها به آن وارد خواهد شد مقاوم می‌کند. با توجه به گفته‌های شرکت لنوو، این محصول آزمون‌های سختی را در شرایط مختلف دما، رطوبت، طوفان شن، لرزش و شوک تحمل کرده است و از همه‌ی آن‌ها سربلند بیرون آمده است.

کیبورد، ترک‌پوینت و تاچ‌پد؛ امضای لنوو

برای لنوو T460P همانطور که از نام خانوادگی آن یعنی تینک‌پد انتظار داشتیم، کیبورد و تاچ‌پد و ترک‌پوینت بهترین قسمت دستگاه است. کیبوردی که در رده و کلاس کاری خود بهترین است. دکمه‌های شیک و باکیفیت، با طراحی ویژه‌ی لنوو که به دکمه‌های «خندان» معروف هستند. فاصله‌ی ۱.۹۵ میلی‌متری بین دکمه‌ها امکان تایپ راحت و سریع را امکان‌پذیر می‌کند و تعداد اشتباهات تایپی را به حداقل می‌رساند. همچنین میزان فشاری که باید به دکمه‌ها وارد شود تا عمل پاسخگویی صورت بگیرد، کم است و لازم نیست هنگام تایپ‌کردن با کیبورد کشتی بگیرید یا با مشت روی آن بکوبید.

در لنوو ThinkPad P50 کیبورد، تاچ‌پد و ترک‌پوینت بهترین قسمت است.

مثل تمام مدل‌های دیگر تینک‌پد، یک ترک‌پوینت قرمزرنگ در میانه‌ی کیبورد و نزدیک به تاچ‌پد قرار دارد. این ترک‌پوینت به‌همراه تاچ‌پد دستورهای حرکتی بسیاری را انجام می‌دهد و در واقع مثل یک ماوس جداگانه عمل می‌کند. همچنین با توجه به اینکه ترک‌پوینت و تاچ‌پد نزدیک به هم قرار دارند، بدون اینکه لازم باشد دست خود را از روی تاچ‌پد بردارید می‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید. کیفیت و دقت انجام دستورها به قدری خوب است که اگر کارکردن با ترک‌پوینت را یاد بگیرید دیگر عملا نیازی به ماوس جداگانه ندارید.

اگر طرفدار ترک‌پوینت لپ‌تاپ‌های صنعتی لنوو نیستید، تاچ‌پد T460P را تحسین خواهید کرد. سطح مات و صاف تاچ‌پد، هم به یک لمس و هم به چند لمس همزمان به‌سرعت و دقت پاسخ می‌دهد. این تاچ‌پد سه دکمه‌ی جداگانه برای کلیک راست، چپ و کلید میانی دارد که پرش نشانگر ماوس را که گاهی در تاچ‌پد‌های معمولی شاهد آن هستیم ندارد. در مجموع کیبورد، تاچ‌پد و ترک‌پوینت لنوو T460P قسمتی است که کاملا برای یک لپ‌تاپ صنعتی ساخته شده و هیچ ایرادی به کارکرد و کیفیت آن وارد نیست و شما را از خرید یک ماوس جداگانه بی‌نیاز می‌کند.

سخت‌افزار، کارایی و باتری؛ آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری!

لنوو T460P هم مثل سایر لپ‌تاپ‌های اداری/مهندسی، در مدل‌های زیاد و با قطعات سخت‌افزاری مختلفی عرضه شده است تا هر نوع کاربری، بتواند بسته به نیازی که از دستگاهش دارد، مدل مناسب خود را تهیه کند. بازه‌ی سخت‌افزاری سری T460P گسترده است و از مدل‌هایی با پردازنده‌های نسل ششم Core i5 تا مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i7 و تراشه‌های گرافیکی آنبورد و یا ساخت شرکت NVIDIA را دربرمی‌گیرد تا حتی کاربران اداری حرفه‌ای هم که نیازهایشان بیش از نرم‌افزارهای حسابداری و آفیس است، بتوانند یکی از مدل‌های قدرتمند T460P را بخرند. مدل‌هایی که از پردازنده‌های مرکزی Core i5 استفاده می‌کنند و تراشه‌ی گرافیکی مجزا هم ندارند، تنها مناسب کار با نرم‌افزارهای سبک آفیس، مرورگری اینترنت، تماشای ویدیو و ویرایش تصویر هستند. مدل‌هایی که پردازنده‌ی Core i7 دارند، می‌توانند تمام محاسبات سنگین مثل برنامه‌نویسی را به‌راحتی انجام دهند. تراشه‌ی گرافیکی مجزا هم کمک می‌کند تا محاسبات گرافیکی (ویرایش ویدیو، مدل‌سازی سه‌بعدی و…) با سرعت بیشتری انجام شوند؛ بنابراین اگر قرار است از این نوع کارها هم انجام دهید، سراغ مدل‌هایی بروید که از تراشه‌های گرافیکی  NVIDIA  استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این لپ‌تاپ باتری قابل تعویض آن است. باتری شش سلولی لیتیوم‌یون با ظرفیت ۷۲ وات‌ساعت، نسبت به لپ‌تاپ‌های هم‌رده میزان بیشتری شارژدهی دارد و می‌تواند یک روز کامل کاری را پشتیبانی کند. با توجه به گفته‌ی شرکت سازنده، تینک‌پد T460P در شرایط معمولی (بدون اتصال به وای‌فای و شدت نور متوسط صفحه‌نمایش) تا ۱۲ ساعت و هنگام گشت و گذار در اینترنت تا ۸:۳۰ ساعت شارژدهی دارد. اما این میزان هنگام اجرای کارهای فوق‌سنگین و با شدت نور حداکثر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و به ۲ ساعت می‌رسد. پس اگر در محیط کار، کارهای خیلی سنگین با این لپ‌تاپ انجام نمی‌دهید و کاربری روزانه‌ی شما به باز کردن مرورگر و کار با نرم‌افزارهای ساده و سبک مثل آفیس است، نیازی نیست که شارژر خود را همیشه همراه داشته باشید؛ اما اگر برای انجام کارهای سنگین و اجرای نرم‌افزارهای حرفه‌ای به سراغ T460P می‌روید، حتما شارژر همراهتان باشد.

صفحه‌نمایش و بلندگوها؛ انتخابی که می‌توانست خیلی بهتر باشد

لنوو برای T460P از یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر Full HD استفاده کرده است و چیزی حدود دو میلیون پیکسل را در خود جای داده است. شدت رنگ‌ها و وضوح تصویر در این صفحه‌نمایش خوب است و به‌لطف استفاده از پنل IPS در این نمایشگر، زوایای دید محدود نیست و می‌توان از جهات مختلف به صفحه‌نمایش نگاه کرد بدون اینکه رنگ‌ها و وضوح متون به‌هم‌ریخته شود. روکش مات این صفحه‌نمایش هم جای بحث دارد. برای لپ‌تاپ‌های صنعتی و کلا دستگاه‌هایی که برای کارهای گرافیکی و  ویرایش ویدیو و نقشه‌کشی استفاده می‌شود، صفحه‌نمایش با روکش مات هم مزایا دارد هم معایب. این لپ‌تاپ‌ها در محیط‌های کاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس لازم است که روکش مات داشته باشند تا انعکاس نور و تصاویر محیط باعث مزاحمت کاربر نشود و چشم را بعد از مدتی کارکردن خسته نکند. اما مات‌بودن روکش صفحه‌نمایش باعث می‌شود رنگ‌ها کدر و مرده به‌نظر بیایند و این مسئله برای کسانی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند و با رنگ سروکار دارند اصلا خوشایند نیست. با این‌حال کیفیت و انتخاب این صفحه‌نمایش به‌قدری خوب است که جای نقد ندارد و همه‌ی کاربران از کارکردن با آن راضی خواهند بود.

حال می‌رسیم به بلندگوهای لنوو T460P که به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی Dolby Home Theater v4 صدای خوب و شفاف و باکیفیتی دارند. میزان صدایی که از بلندگوهای این لپ‌تاپ خارج می‌شود به قدری بلند است که یک اتاق نسبتا بزرگ را کاور می‌کند و برای ادارات و دفاتر مهندسی و شرکت‌ها کاملا قابل قبول است. صدای باس و وکال تقریبا به‌وضوح شنیده می‌شود ولی توصیه می‌کنیم اگر قرار است با این لپ‌تاپ فیلم ببینید، بازی کنید یا به موزیک گوش دهید، حتما از نرم‌افزارهای تقویت صدا یا یک هدفون یا اسپیکر خوب و باکیفیت استفاده کنید.

پورت‌ها، اتصالات و وب‌کم؛ سخاوتمند

لنوو برای این مدل از لپ‌تاپ‌های تینک‌پد کاملا سخاوت به خرج داده و از هیچ پورتی دریغ نکرده است. موردی که لنوو به طور تمام و کمال به آن پرداخته و در واقع مشکل بزرگ مدل‌های قبلی را حل کرده این است که دیگر هیچ درگاهی را در پشت دستگاه قرار نداده است؛ چرا که برای دسترسی به پورت‌ها لازم بود در لپ‌تاپ را تا نیمه بست یا کل لپ‌تاپ را چرخاند و حال که همه‌ی پورت‌ها در لبه‌های چپ و راست است این کارها لزومی ندارد  و دسترسی به پورت‌ها و درگاه‌ها راحت است.

سمت چپ دستگاه میزبان درگاه ورودی شارژر، پورت USB 3.0، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و کارتخوان است. پورت‌هایی که روی لبه‌ی سمت راست قرار دارد به ترتیب پورت HDMI، mini DisplayPorts، پورت LAN و دو پورت USB 3.0 است که در کل سه پورت یو‌اس‌بی را برای T460P شامل می‌شود. همچنین همانطور که گفته شد پشت دستگاه کاملا خالی است و هیچ درگاهی روی آن دیده نمی‌شود.

وب‌کم T460P هم در نور زیاد و هم در محیط‌های کم‌نور تصاویر خوب و باکیفیتی می‌گیرد و صدای ضبط شده با آن هم بسیار خوب و شفاف است. البته باید به این نکته که در اکثر عکس‌های گرفته شده در نور کم دیده می‌شود اشاره کرد و آن پیکسل‌پیکسل شدن تصاویر است.

سخن آخر؛ تعریف دوباره‌ی قدرت

لپ‌تاپ لنوو مدل T460P دستگاهی است که عملکرد در آن حرف اول را می‌زند و ساخت آن بر پایه‌ی همین هدف است. کیبورد شیک و با کارایی فوق‌العاده، صفحه‌نمایش باکیفیت با روکش مات، هشت ساعت شارژدهی باتری و سخت‌افزار قدرتمند، همه‌ی آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ بخواهید. مهندسان، مدیران و تمام افرادی که می‌خواهندکارهای ساده و سبک روزمره یا کارهای گرافیکی، ویرایش فیلم و عکس، مدلسازی سه‌بعدی و نقشه‌کشی را با لپ‌تاپ خود انجام دهند بازار هدف این سری دستگاه‌ّها هستند. سری تینک‌پدی که کیفیت ساخت و بدنه‌ی آن در برابر فشارها و ضربات احتمالی کاملا مقاوم است و بی‌شک همراه خوبی برای کاربر در محیط کارش خواهد بود. لنوو شرکت فعال و شناخته‌شده‌ای است که لپ‌تاپ‌هایش با تنوع بسیار زیاد پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از کاربران است.

مشخصات کالاLenovo ThinkPad T460P – B – 14 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۴.۴ × ۲۳۵ × ۳۳۹ میلی‌متر
  • وزن

    ۱.۸۵ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i7

  • مدل پردازنده

    ۶۷۰۰HQ
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۵ تا ۲.۸ گیگاهرتز

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۶۰GHz up to 3.50 GHz

  • حافظه Cache

    ۶ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۸ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR3

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    ۵۱۲ گیگابایت

  • نوع حافظه داخلی

    SSD

  • مشخصات حافظه داخلی

    حافظه خشک

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce 940M
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۲GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۴ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    IPS LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    نسبت تصویر ۱۶:۹

امکانات


  • درایو نوری

    بدون درایو نوری


  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    ۷۲۰p HD Camera
  • مشخصات اسپیکر

    بلندگوهای داخلی با فناوری Dolby Home Theater v4
  • کیبورد با نور پس زمینه

    دارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    دارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    Intel Dual Band Wireless-AC(2×2) 8260 vPro

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    ندارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۳
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۶ سلولی

  • شارژدهی باتری

    تا ۱۲:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۷۲ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    Microsoft Windows 10

  • توضیحات سیستم عامل

    نسخه‌ی ۶۴ بیت Professional
  • امکانات دیگر

    دارای یک پورت Mini DisplayPort


  • بلوتوث نسخه ۴.۱
  • اقلام همراه لپ تاپ

    شارژر و کابل برق


  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *