دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید قاب هارد 3.5 اینچ اوریکو مدل 3599U3

مشخصات و قیمت خرید قاب هارد 3.5 اینچ اوریکو مدل 3599U3

  • برند :
    اوریکو
  • دسته‌بندی :
    لوازم جانبی تجهیزات ذخیره سازی

نقد و بررسی اجمالی

قاب هارد مدل « ۳۵۹۹U3» محصولی از شرکت «اوریکو» (Orico) است که در ابعاد ۲۰۰ × ۱۱۸ × ۳۱ میلی‌متر طراحی و تولید شده است. بدنه این محصول از پلاستیک و ورقه های فلزی ساخته شده است که در مقابل ضربه و حرارت مقاوم است. از طریق درگاه سریع USB3.0 به رایانه شما متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات موجود روی حافظه‌های جانبی را با سرعت بالا برای شما انتقال دهد. استانداردی که برای انتقال اطلاعات از طریق درگاه USB3.0 از آن نام برده می‌شود سرعتی معادل ۵ گیگابیت برثانیه است. این محصول از تراشه JMS578بهره می برد. قاب ۲۵۷۷U3 شرکت اوریکو از هارد ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی SATA از هارد SSD هم پشتیبانی می کند. با استفاده از این محصول می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. گفتنی است این محصول در برابر جریان، ولتاژ و حرارت بیش از حد محافظت شده است. گفتنی است این قاب دارای گواهینامه های CE، FCC ، RoHS و CCC است.

معرفی

ازآنجایی که کیفیت فایل‌های ویدیویی و عکس‌ها روزبه‌روز بالاتر می‌رود و از طرفی تعداد بیشتری از دستگاه‌های دیجیتال کیفیت تصویر ۲k  و ۴K را پشتیبانی می‌کنند، این نوع از فایل‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از طرفی افزایش کیفیت فایل‌های رسانه‌ای با افزایش حجم آن‌ها همراه است. برای همین استفاده از چندین هارد داخلی و خارجی اجتناب‌ناپذیر است؛ به‌طوری‌که بسیاری از عکاس‌ها و افرادی که با ویدیو سروکار دارند، معمولاً چندین کارت حافظه و هارددیسک را در اختیار دارند. در این میان هاردهای خارجی، با توجه به قابل‌حمل بودنشان از محبوبیت بیشتری نسبت به هاردهای داخلی برخوردار هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که به‌وسیله یک باکس مخصوص می‌توانید از هارد داخلی کامپیوتر خود را به یک هارد قابل حمل تبدیل کنید.  گفتنی است که شرکت‌های زیادی به طراحی و تولید تجهیزات جانبی رایانه می‌پردازند. در واقع اوریکو شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید لوازم جانبی است و شعار آن‌هم آسان‌سازی استفاده از کامپیوتر (Easy Your PC) است. این شرکت همواره با تولید محصولات باکیفیت بالا مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. به‌تازگی شرکت اوریکو محصولی تحت عنوان ۳۵۹۹U3 را روانه بازار کرده است گه در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

طراحی

باکس هارد دیسک ۳۵۹۹U3 طراحی کاملاً ساده‌ای دارد و به شکل یک مکعب مستطیل مشکی‌رنگ ساخته شده است. این محصول انواع گسترده‌ای از حافظه‌های جانبی از جمله هاردهای ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی و حافظه‌های SSD را پشتیبانی می‌کند. طول این محفظه برابر با ۲۰۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۱۸ میلی‌متر و ضخامت  آن ۳۱ میلی‌متر است؛ به این ترتیب فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. بدنه این باکس از صفحات فلزی و پلاستیک ساخته شده است. این مواد بدون ترکیبات سمی تهیه شده و کاملاً با محیط‌زیست سازگار است. بدنه قاب از استحکام بالایی برخوردار است و می‌تواند از هارد دیسک در برابر ضربه محافظت کند. همچنین استفاده از پلاستیک در ساختار بدنه باعث شده است تا به سبک‌تر شدن این محصول هم کمک کند. بدنه این محصول همچنین قادر به انتقال گرمای تولید شده به خارج از قاب است؛ برای این کار شرکت اوریکو در قسمت زیر این محصول شیارهایی را تعبیه کرده است که با انتقال سریع‌تر حرارت، تأثیر زیادی در بهبود عملکرد دستگاه می‌گذارد. همچنین در همین قسمت پدهای کوچکی قرار گرفته است که مانع لیز خوردن دستگاه روی سطوح مختلف می‌شود. دو درگاه USB و منبع تغذیه هم در قسمت جلوی باکس قرار گرفته است. در قسمت بالای دستگاه، دکمه پاور و یک نشانگر LED قرارگرفته است. درحالی‌که دستگاه روشن باشد این LED آبی‌رنگ است و در حال خواندن اطلاعات، این چراغ به‌صورت قرمز چشمک‌زن خواهد بود. 

ویژگی‌ها

این قاب به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شود؛ به‌این‌ترتیب نیازی به نصب هارد به‌وسیله پیچ نیست. تنها کافی است تا در ِکشویی قاب را باز کنید، هارد را داخل آن قرار دهید و آن را به کامپیوتر خود متصل کنید. باکس تبدیل اوریکو از نوع Plug And Play است. این ویژگی بدین معناست که برای استفاده از این قاب نیازی به نصب درایور و یا نرم‌افزارهای دیگری نیست و تنها باید هارد را به آن متصل کنید. این مدل از شرکت اوریکو هاردهایی با حداکثر  ظرفیت ۱۶ ترابایت را پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال بالا و علمی تا ۵Gbps برای فایل ها با حجم زیاد و سنگین بسیار مناسب بوده که این محصول می‌تواند نگرانی شما را بابت سرعت انتقال اطلاعات برطرف کند.

در برخی از مدل‌های موجود در بازار کمبود جریان باعث قطع شدن انتقال اطلاعات می‌شود. ازاین‌رو شرکت اوریکو در این مدل از یک آداپتور داخلی با توان ۱۲ وات استفاده کرده است؛ استفاده از این آداپتورداخلی علاوه بر این‌که انرژی لازم برای برقراری یک ارتباط مطمئن را فراهم می‌کند، به جمع‌وجور بودن این دستگاه هم کمک زیادی کرده است.

باکس هارد ۳۵۹۹U3 از یک چیپست JMS578 بهره می‌برد که از پروتکل UASP و ساختار TRIM پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا عملکرد پردازنده مرکزی به بهترین شکل صورت گیرد و سرعت انتقال هارد دیسک با بهبود همراه شود.

نگاه کلی

باکس هارد ۳۵۹۹U3 محصولی کاربردی و با کیفیت ساخت مطلوب است که با استفاده از آن می‌توانید حافظه HDD یا SSD خود را به یک حافظه‌ی اکسترنال تبدیل کنید. این محصول می‌تواند از حافظه‌هایی با ظرفیت ۱۶ ترابایت پشتیبانی کند که یک ویژگی مهم برای آن محسوب می‌شود. این قاب از ویژگی خاموش شدن خودکارهم بهره می‌برد؛ به این معنی که اگر تا ۱۰ دقیقه از هارد داخل قاب برای انتقال اطلاعات استفاده نشود، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا دمای داخلی آن کاهش پیدا کند. این ویژگی همچنین در بالا ماندن طول عمر این محصول هم تأثیر به سزایی دارد. با استفاده از این قاب اوریکو قادر خواهد بود حافظه SSD یا هارددیسک خود را به تلویزیون متصل کنید و از دیدن سریال‌ یا فیلم لذت ببرید. اگر پلی‌استیشنی دارید که حافظه‌ای به‌اندازه کافی برای تمام بازی‌هایتان ندارد، با خیال راحت می‌توانید با استفاده از این محصول هارددیسک یا SSD را به حافظه‌ پلی‌استیشن‌ خود اضافه کنید.

مشخصات فنی

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۰۰x118x31 میلی‌متر
  • وزن

    ۳۲۳ گرم

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی

    بدنه تهیه شده از پلاستیک و ورقه های فلزی


  • مقاوم در برابر ضربه و حرارت

  • پشتیبانی از هارد ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی SATA و هارد SSD

  • بدون نیاز به نصب درایور (Plug And Play)

  • دارای درگاه خروجی USB3.0 Type-A

  • دارای تراشه JMS578

  • دارای سرعت انتقال ۵Gbps

  • دارای پاور داخلی با ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۱ آمپر

  • پشتیبانی از پروتکل UASP

  • مجهز به دستورالعمل TRIM برای بهینه سازی عملکرد پردازنده مرکزی

  • قابلیت اتصال به کامپیوتر شخصی، تلویزیون، PS4 و روتر

  • قابلیت خاموش شدن خودکار پس از ۱۰ دقیقه

  • دارای منافذ در قسمت زیر دستگاه برای انتقال گرما

  • دارای پد های مقاوم در برابر لیز خوردن در قسمت زیر

  • دارای نشانگر LED برای نمایش وضعیت

  • پشتیبانی از هاد دیسک با ظرفیت ۱۶ ترابایت

  • پشتیبانی از سیستم عامل های Windows / Mac / Linux

  • دارای استانداردهای CE، FCC ، RoHS و CCC

  • به همراه کابل USB 3.0 و کابل پاور

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *