دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید قاب اکسترنال هارد دیسک 2.5 اینچی ویولینک مدل WL-ST235

مشخصات و قیمت خرید قاب اکسترنال هارد دیسک 2.5 اینچی ویولینک مدل WL-ST235

پیشنهاد شده توسط بیش از ۳۰ نفر از خریداران

Wavlink WL-ST235 2.5 Inch External HDD Enclosure

نقد و بررسی اجمالیWavlink WL-ST235 2.5 Inch External HDD Enclosure
به کمک یک قاب هارد ۲.۵ اینچ، می‌توانید یک هارد اینترنال لپ‌تاپی را به یک هارد دیسک اکسترنال تبدیل کنید. قاب هارد WL-ST235 ویولینک از USB 3.0  پشتیبانی می‌کند. بدنه آن از پلاستیک ABS ساخته شده و می‌تواند تا حدودی از وارد آمدن آسیب در اثر ضربه جلوگیری کند. این قاب هارد دارای LED نمایشگر اتصال است و با ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. از قابلیت Plug and Play و Hot-Swapping پشتیبانی می‌کند. دارای استانداردهای FCC, CE, RoHS می‌باشد و از سیستم محافظت در برابر نوسانات برق OVP, OCP, SCP برخوردار است. یک پیچ‌گوشتی کوچک و ۲ عدد پیچ در جعبه این قاب هارد قرار داده شده تا پس از جای گذاری هارد در داخل قاب، آن را با پیچ محکم کنید. بدین شکل امنیت هارد بسیار بیشتر می‌شود و در اثر ضربه احتمالی یا سقوط قاب، هارد آسیبی کمتری خواهد دید.
  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۳

  • کیفیت ساخت

    ۳

  • کارآیی و عملکرد

    ۴

  • طراحی و ظاهر

    ۲

نقاط قوت

  • پشتیبانی از USB 3.0
  • همراه با کابل micro-B
  • دارای مدارهای محافظ
نقاط ضعف

  • نداشتن پوشش آلومینیومی
نقد و بررسی تخصصیWavlink WL-ST235 2.5 Inch External HDD Enclosure
شاید شما هم هارد ۲.۵ اینچی بی‌استفاده داشته باشید یا لپ‌تاپ شما ازکارافتاده باشد و دیگر قابل‌استفاده نباشد حتی ممکن است قاب هارددیسکی را که تهیه کرده‌اید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و به  همین دلیل به دنبال قابی برای هارددیسک ۲.۵ خود هستید. فرقی نمی‌کند که تا به چه دلیلی به هارد ۲.۵ اینچی نیاز دارید، مهم این است که در زمان تهیه قاب هارد به ویژگی‌هایی ازجمله زیبایی، کیفیت ساخت، توانایی مقاومت در برابر ضربه، نسخه رابط و مدارهای محافظ توجه کنید. قاب هارددیسک ۲.۵ اینچی «ویولینک» (Wavlink) مدل «WL-ST235» محصولی است که می‌تواند هارد بلااستفاده شما را به یک  هارد اکسترنال تبدیل کنید. در ادامه به بررسی مختصری از این محصول می‌پردازیم.

WL-ST235

قاب WL-ST235 محصولی سبک است که قابلیت جا دادن یک هارد ۲.۵ اینچی را در خود دارد. خروجی این قاب یک پورت micro-B است. به همین دلیل، شرکت سازنده یک کابل micro-B را در جعبه این محصول قرار دادده است. دو عدد پیچ، یک عدد پیچ‌گوشتی چهارسو و دفترچه راهنما نیز همراه با این محصول به بازار عرضه‌شده‌اند. این قاب شرکت ویولینک دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی است به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

رابط

همان‌گونه که می‌دانید قاب هارد درواقع یک مبدل است که خروجی هارد را به یکی از انواع پورت‌های USB تبدیل می‌کند. قاب هارددیسک ۲.۵ اینچی ویولینک مدل WL-ST235 قادر است خروجی هارد ۲.۵ اینچی را به پورت  micro-B که درگاه معمول هاردهای اکسترنال است تبدیل می‌کند. سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از فناوری USB 3.0 تا ۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. با توجه به این‌که پورت micro-B قاب WL-ST235 نیز از فناوری USB 3.0 پشتیبانی می‌کند، انتقال اطلاعات در این محصول با سرعت بسیار مطلوبی همراه است. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از چنین سرعت انتقال بالایی باید کامپیوتر یا دستگاه شما هم دارای پورتی با فناوری USB 3.0  باشد.

طراحی

سبک و جمع‌وجور بودن را می‌توان از ویژگی‌های اصلی محصولات شرکت ویولینک دانست. این محصول نیز وزن زیادی را به هارد ۲.۵ اینچی اضافه نمی‌کند. استفاده آسان از قاب نیز یکی از ویژگی‌های مهم این سری از محصولات است. استفاده و نصب کردن هارد در قاب WL-ST235 بسیار آسان است. درِ کشویی این قاب که در قسمت فوقانی آن وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید با بیرون کشیدن آن قاب خود را در آن جای دهید. ویولینک برای ساخت این محصول از پلاستیک ABS استفاده کرده است. پلاستیک  ABS نوعی پلیمر گرمانرم است که به دلیل ارزان بودن و داشتن خواص متعادل مکانیکی، حرارتی و شیمیایی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه پلاستیکی است. این محصول در لوله‌های حمل مواد نفتی، وسایل خانه و ابزارآلات الکترونیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از کاربران قاب‌های آلومینیومی را ترجیح می‌دهند که البته معمولاً قیمت بالاتری نیز دارند. قاب WL-ST235 از سطحی به رنگ مشکی مات برخوردار است که در برابر اثرانگشت و لکه مقاوم است. نشانگر LED که از ویژگی‌های مهم هاردهای اکسترنال است نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. درمجموع ظاهر قاب WL-ST235 شباهت زیادی به هاردهای اکسترنال موجود در بازار دارد.

ویژگی‌ها

این قاب هارددیسک ۲.۵ اینچی از استانداردهای FCC, CE وRoHS  برخوردار است. استاندارد FCC که مخفف عبارت «Federal Communications Commission» نشانگر این است که این کالا با استانداردهای «کمیسیون ارتباطات فدرال» ایالات‌متحده سازگار است و تداخلات الکترونیکی غیراستاندارد ندارد. گواهی‌نامه CE نماد بازرگانی است که نشان می‌دهد این قاب شرکت ویولینک مورد تائید اتحادیه اروپاست و خریدوفروش آن در این حوزه مجاز است. استاندارد RoHS که مخفف عبارت «Restriction of Hazardous Substances» استانداردی است که استفاده از برخی مواد خطرناک را محدود می‌سازد؛ این استاندارد فقط به دستگاه‌هایی اعطا می‌شود که در ساخت آن از مواد سمی و خطرناک استفاده نشده و قابل بازیافت هستند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت  Hot-Swapping اشاره کرد. وجود این فناوری به این معنی است که می‌توانید بدون نیاز به خاموش کردن یا ری‌استارت کردن سیستم خود، هارد خود را به کامپیوتر وصل یا آن را از اتصال خارج کنید. گفتنی است برای استفاده از این قاب به نصب نرم‌افزار یا راه‌انداز خاصی نیاز ندارید. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به داشتن مدارهای محافظ در برابر شدت‌جریان و ولتاژ بیش‌ازحد و اتصال کوتاه اشاره کرد. بنابراین، باوجود این ویژگی‌ها از بابت نرسیدن آسیب به هاردتان مطمئن می‌شوید.

نگاه کلی

اگرچه قاب‌های آلومینیومی از طرفداران بیشتری برخوردارند اما نباید قیمت بالاتر آن‌ها را نیز از یاد ببریم. با استفاده از قاب  WL-ST235 شرکت ویولینک می‌توانید هاردهای ۲.۵ اینچی خود را به هاردی اکسترنال تبدیل کنید. استفاده از این قاب بسیار آسان است و ظاهر آن نیز شبیه به هاردهای اکسترنال موجود در بازار است. سرعت‌بالا و مدارهای محافظ این محصول باعث می‌شود که ارزش خرید این قاب تا حد زیادی بالا رود.

مشخصات کالاWavlink WL-ST235 2.5 Inch External HDD Enclosure

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۱۲۶ × ۷۹ × ۱۴ میلی‌متر
  • وزن

    ۵۴ گرم

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی

    – پشتیبانی از USB 3.0


  • – بدنه ساخته شده از پلاستیک ABS

  • – دارای LED نمایشگر اتصال

  • – دارای سیستم محافظت در برابر نوسانات برق OVP, OCP, SCP

  • – برخورداری از استانداردهای FCC, CE, RoHS

  • – پشتیبانی از Plug and Play

  • – پشتیبانی از Hot-Swapping

  • – بدون احتیاج به نصب درایور

  • – مدل چیپست JMS578

  • – دارای پیچ برای محکم کردن هارد در داخل قاب

  • – سازگار با سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *