دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید فرمان بازی لاجیتک مدل G29 Driving Force

مشخصات و قیمت خرید فرمان بازی لاجیتک مدل G29 Driving Force

Logitech G29 Driving Force Steering Wheel

  • برند :
    لاجیتک
  • دسته‌بندی :
    لوازم جانبی کنسول بازی

فرمان بازی لاجیتک مدل G29 Driving Force

نقد و بررسی اجمالی
Logitech G29 Driving Force Steering Wheel

رانندگی‌کردن از آن‌دست لذت‌هایی است پس از مدتی، تبدیل به عادت می‌شود. کافی است با یک ماشینِ به‌روز و با سرعت مناسب برانید تا حتی خواب و رویایتان هم مملو از تصاویر جذابی شود که از آن تجربه‌‌ی رانندگی داشته‌اید. در دنیای حقیقی به‌دلیل هراس از آسیب‌رساندن به ماشین، نمی‌توان از نهایت سرعت لذت برد و به اجبار می‌بایست به قانون هم احترام گذاشت؛ اما می‌توان با تهیه‌ی یک فرمان بازی G29 لاجیتک، لذت رانندگی را در آرامش منزل تجربه کرد و از هیچ ضرر و زیان جانی و مالی نهراسید. G29 مجموعه‌ای متشکل از یک فرمان باکیفیت و چند پدال متعارف است که کاملا مشابه دنیای واقعی ساخته شده‌است. فرمان موجود در این مجموعه، ترکیبی ساخته شده از چرم دست‌دوز و آلومینیوم یونیزه‌ شده‌است که حس خوبی از کیفیت را در مصرف‌کننده به وجود می‌آورد. روی قسمت جلویی فرمان، کلیدهای موردنیاز برای کنترل بازی (همان کلیدهای استفاده شده در دسته کنترل پلی‌استیشن) قرار گرفته‌اند که حتی در سخت‌ترین شرایط هم به اشتباه فشرده نمی‌شوند و حواس مصرف‌کننده را پرت‌ نمی‌کنند. این فرمان، کاملا مشابه فرمان واقعی عمل می‌کند و همواره با کاربر در تعامل است. به‌عنوان مثال در شرایط بارانی، لیز خوردن ماشین روی سطح جاده را حس خواهید کرد یا حتی در صورت پنچر شدن یکی از لاستیک‌ها، به واسطه‌ی لرزیدن فرمان متوجه این اتفاق می‌شوید. چه بسا در پیچ‌های تند مجبور شوید سرعت خود را کم کنید تا کنترل خودرو از اختیارتان خارج نشود؛ زیرا همه‌چیز مشابه دنیای واقعی ساخته و پرداخته شده‌است. پدال‌ها هم مشابه فرمان، جنس بسیار خوبی دارند و پس از مدتی از یاد می‌برید که در حال بازی‌کردن هستید. G29 با انواع نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز سازگار است و با پلی‌استیشن ۳ و ۴ هم به‌خوبی هماهنگ می‌شود. می‌توان یک شیفتر مخصوص لاجیتک را هم با این مجموعه ترکیب کرد و در دنیای بازی‌های رانندگی غرق شد.
  • کیفیت ساخت
  • سهولت در استفاده
  • امکانات و قابلیت ها
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
نقاط قوت

  • استفاده از مواد باکیفیت در ساخت
  • کنترل روان و دلچسب
  • انتقال حس درون بازی به بازیباز
نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم سازگاری با اکس‌باکس

نقد و بررسی تخصصی

با وجود پیشرفت‌های به وجود آمده در کنترل کننده‌ها، بازی کردن با کنسول‌ بازی گاهی به امکانات خاص نیاز دارد. ژانر رانندگی (Racing) از آن ژانرهایی است که به دلیل ظرافت ساختاری و پیچیدگی کنترل یک وسیله‌ی نقلیه، بیشتر از دیگر موارد تحت تاثیر این حقیقت می‌گیرد و به همین دلیل، فرمان‌های مخصوص بازی تولید می‌شوند. فرمان بازی G29 Driving Force محصولی از برند «لاجیتک» (Logitech) است که در ادامه نگاه کوتاهی به آن داشته‌ایم.

ساخته شده برای PlayStation 4 و PlayStation 3

فرمان بازی G29 Driving Force برای دو کنسول بازی PlayStation 4 و PlayStation 3 قابل استفاده است. لذت رانندگی کردن با این فرمان به حدی است که پس از نصب و استفاده از آن، دیگر حاضر نخواهید بود که بازی‌های رانندگی را با استفاده از دسته (Controller) خود کنسول بازی کنید. علاوه بر کنسول‌های پلی‌استیشن، می‌توان از G29 Driving Force روی کامپیوترهای شخصی هم استفاده کرد. برای این کار، باید از نرم‌افزار Logitech Gaming استفاده کنید.

فیدبک دادن با استفاده از ۲ موتور

با استفاده از فرمان G29 Driving Force می‌توانید خود را کاملا درون یک ماشین مسابقه‌ای حس کنید. با این فرمان می‌توان مایل شدن و نیروی گریز از مرکز وارد بر ماشین را سر پیچ‌ها حس کرد و در جاده‌های ناهموار هم می‌توان ضربه‌هایی که به تایرها وارد می‌شود را متوجه شد. دو موتور مجزا درون G29 Driving Force قرار گرفته که مسئولیت انتقال این حس را بر عهده دارند و حس فشارهای وارده بر تایرها را به خوبی به راننده القا می‌کنند. حتی می‌توانید در پیچ‌های تند، فرمان‌پذیری محدود خودرو را با گوشت و پوست‌تان درک کنید. این حس به شکل خارق‌العاده خوبی به شما منتقل می‌شود.

استفاده از مواد باکیفیت

استفاده از مواد باکیفیت در ساخت فرمان G29 Driving Force انتخاب آن برای رانندگان را دلچسب‌تر می‌کند. بخشی از حس خوب رانندگی یک خودروی سوپر اسپورت به وسیله‌ی متریال‌های لوکس ایجاد می‌شود و G29 Driving Force توانسته خود را به این استانداردهای سطح بالا نزدیک کند. استفاده از استیل در پدل شیفتر (Paddle Shifter) و چرم در ساخت فرمان، دو مثال ساده از کیفیت به کار رفته در این محصول هستند که قابل مشاهده‌اند. درون فرمان هم از بلبرینگ فولادی استفاده شده تا چرخاندن فرمان به نرمی انجام و حس خوب ایجاد شده تکمیل شود. اگر به ماشین‌های مسابقه دقت کرده‌باشید، حتما متوجه شده‌اید که رانندگان حرفه‌ای از روکش‌های چرمی دوخته شده برای فرمان خود استفاده می‌کنند. لاجیتک هم با استفاده از همین روش، روکش چرمی فرمان را به صورت دست‌دوز ارائه می‌کند تا حسی مشابه دنیای واقعی برای شما خلق کند.

دنده‌های چرخشی باکیفیت و بدون خلاصی

چرخیدن فرمان در G29 Driving Force هم سفت است و هم نرم و لاجیتک به خوبی توانسته این موضوع را محقق کند. فرمانی که شما در اختیار می‌گیرید، در گردش‌ها به نرمی انجام وظیفه می‌کند و تمام چرخش‌های آن در کمال متانت انجام می‌شوند. این کار با استفاده از که طراحی چرخشی (Helical) چرخ‌دنده‌ها محقق شده‌است. در عین حال با صفر کردن خلاصی (Backlash) بین چرخ‌دنده‌ها، فرمان و پدال‌ها کاملا تحت کنترل شما هستند و کوچک‌ترین حرکات شما را هم حس می‌کنند. ریزترین حرکت دست و پای شما در بازی نمود خواهد داشت و هرگز به این حس نخواهید رسید که برای انجام هر کاری باید چندین برابر نیروی مورد نیاز برای آن را صرف کنید.

دکمه‌های کنترل، زیر دستان شما

تمام دکمه‌های دسته‌ی پلی استیشن روی فرمان G29 Driving Force وجود دارند. بخش D-Pad، دکمه‌های عادی و پدل شیفترها در این محصول وجود دارند و محل قرارگیری‌شان هم به گونه‌ای است که کاملا در دسترس هستند. تعدادی LED که از رنگ‌های سبز، زرد و قرمز تشکیل شده‌اند، زمان درست تعویض دنده را به شما اطلاع می‌دهند و می‌توانید از آنها برای افزایش یا کاهش دنده کمک بگیرید. این LED ها درست در قسمت بالایی مرکز فرمان قرار گرفته‌اند و به راحتی قابل دیدن هستند؛ در نتیجه می‌توانید بدون چشم برداشتن از جاده، حداکثر شتاب ممکن را به دست آورید. یک پیچ چرخشی ۲۴ حالته و دکمه‌های + و – در جلوی فرمان، امکان تنظیم دقیق عملکرد فرمان را به شما خواهند داد.

پدال‌های دقیق و واکنش‌گر

یک فرمان بازی هر اندازه هم که خوب باشد، رانندگی بدون وجود پدال گاز و ترمز و کلاچ اصلا لذت‌بخش نخواهد بود. همراه با G29 Driving Force یک مجموعه پدال هم ارائه می‌شود که می‌توانید آنها را به راحتی زیر پایتان بگذارید تا حس رانندگی‌تان تکمیل شود. این پدال‌ها برای گاز دادن، ترمز کردن و تعویض دنده‌ها در اختیار شما خواهند بود و کاملا مشابه نمونه‌ی واقعی روی راننده تاثیر می‌گذارند. سیستم ترمز به شکل حساس به فشار ساخته شده و شدت فشار اعمال شده از جانب پا، شدت ترمز کردن را تعیین خواهد کرد. در زیر پدال‌ها، یک لایه‌ی لاستیکی در نظر گرفته شده که پس از قرار گرفتن روی سطوح سخت از قبیل سرامیک، مانع از لیزخوردن آن می‌شود. به این شکل، پدال‌ها همواره همان جایی که شما تعیین کرده بودید باقی می‌مانند. امکان نصب محکم فرمان و پدال‌ها روی صندلی‌های مخصوص بازی هم فراهم شده و می‌توان با استفاده از قفل‌هایی محکم، این مجموعه را روی صندلی‌های بازی نصب کرد.

گردش فرمان ۹۰۰ درجه‌ای

فرمان G29 Driving Force از انتهایی‌ترین نقطه‌ در چرخش به راست تا انتهایی‌ترین نقطه در گردش به چپ به میزان ۹۰۰ درجه حرکت می‌کند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که می‌توانید فرمان‌تان را ۲.۵ دور بچرخانید. جالب است بدانید که فرمان موجود در ماشین‌ها هم دقیقا به همین اندازه می‌چرخد. در حالتی که فرمان کاملا صاف است و هیچ انحرافی ندارد، یک حلقه‌ی آبی در بالاترین نقطه‌ی آن به چشم می‌خورد. با نگاه کردن به این حلقه‌ی آبی می‌توانید به سرعت متوجه شوید که آیا فرمان‌تان صاف است یا به طرفین چرخیده‌است.

سازگار با دنده Driving Force Shifter

 

فرمان و پدال‌هایی که در قالب پکیج G29 Driving Force عرضه می‌شوند، با یک دسته دنده‌ی خوب تکمیل خواهند شد. خوش‌بختانه لاجیتک یک دسته دنده‌ی خوب هم دارد که به صورت جداگانه فروخته می‌شود و می‌توان آن را با G29 Driving Force ست کرد. اگر دسته دنده را در کنار این فرمان به خدت بگیرید، تمام امکانات برای لذت بردن حداکثری از بازی‌های رانندگی پر از جزئیات امروزی را خواهید داشت.

نگاه کلی

مشخصات فنی Logitech G29 Driving Force Steering Wheel

مشخصات فیزیکی

  • وزن

    ۲۲۲۵ گرم

مشخصات فنی

  • تعداد

    ۱ عدد
  • مناسب

    PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation 3, Windows 8.1, Windows 8, Windows 7
  • سایر قابلیت ها

    ابعاد : ۲۶۰ × ۲۷۰ × ۲۷۸


  • نوع رابط: USB

  • دارای شوک

  • فرمان با قابلیت انتقال فشار مجازی چرخ‌ها به راننده (از طریق دو موتور با کار رفته در فرمان)

  • قابلیت گردش ۹۰۰ درجه به طرفین

  • دارای یک نوار آبی‌رنگ برای درک موقعیت درست فرمان

  • دارای حسگر اثر هال (Hall Effect) درون فرمان

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *