دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL

مشخصات و قیمت خرید دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL

  • برند :
    آی می لب
  • دسته‌بندی :
    دوربین های امنیتی و نظارتی

  • نوع اتصال: بی‌سیم (Wi-Fi)
  • قابلیت چرخش Tilt: بله
  • قابلیت چرخش Pan: بله
  • قابلیت بزرگنمایی اپتیکال: خیر
  • دید در شب: بله
  • قابلیت ضبط صدا: بله
  • نوع دوربین: تحت شبکه

نقد و بررسی اجمالی

شرکت آی می لب زیر مجموعه شرکت شیائومی می باشد و همچنین دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل «CMSXJ16A» به صورتی طراحی شده است که شما میتوانید به راحتی و با استفاده از نرم افزار گوشی خود آن را به صورت ۳۵۵ درجه در محور افقی و ۱۲۰ درجه در محور عمودی بچرخانید .امکان اتصال بی سیم به صورت وایرلس به مودم را دارد و تصاویر ضبط شده و زنده خود را با صدا و بدون نیاز به هیچ گونه لوازم جانبی به تمامی نقاط دنیا ارسال کند همچنین قادر است تصاویر و صدا را بروی MICRO SD ضبط کند و قابلیت پشتیبانی رم تا ۶۴ گیگ را دارد .یکی از قابلیت ها، توانایی دیدن تصویر و صدای ضبط شده به صورت همزمان در نرم افزار است. کاربردهای اصلی این محصول استفاده بعنوان دوربین پرستار کودک (دوربین نظارت کودک) ، دوربین مدار بسته جهت پارکینگ منازل و… است. مزیت اصلی این سیستم عدم نیاز به دستگاه DVR مجزا ، عدم نیاز به کابل کشی ، عدم نیاز به هارد ، امکان چرخش و تغییر زاویه دوربین توسط نرم افزار ، دید در شب و امکان مکالمه دو طرفه می باشد.تصاویر این دستگاه از کیفیت فول اچ دی برخوردار است که برای کاربرد این دستگاه بسیار رضایت‌بخش است.

نقد و بررسی تخصصی

اگرقصد بالا بردن امنیت خانه یا محل کارتان را دارید نیاز به تهیه سیستم امنیتی دارید. از مهم‌ترین عناصر سیستم امنیتی دوربین مدار بسته است. امروزه دوربین‌های نظارتی محبوبیت زیادی بین کاربران الکترونیکی دارند. دوربین نظارتی، چشمی شیشه‌ای است که هیچ‌گاه به خواب نمی‌رود، پلک نمی‌زند و فراموش نمی‌کند.  اگر قصد تهیه دوربین مدار بسته دارید یکی از گزینه‌هایتان تهیه دوربین‌های برند آی می لب است. دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL یکی از محصولات این برند معتبر است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

طراحی

دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب به صورتی طراحی شده تا فضای زیادی را اشغال نکند. این دوربین از طریق بی‌سیم قابلیت اتصال دارد. این محصول برای استفاده در فضای داخلی خانه گزینه مناسبی است. یکی از دلایلی کعه باعث شده تا این محصول برای استفاده‌های داخلی گزینه مناسبی باشد قابلیت قرار دادن دوربین روی میز با دکور است.

دوربین‌های تحت شبکه

دوربین‌های تحت شبکه که با اصطلاح IP camera شناخته می‌شوند، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظارتی هستند. همان‌طور که اشاره کردیم این دوربین‌ها با استفاده از کابل و پورت اترنت به دیگر تجهیزات متصل می‌شوند. البته در مقیاس بالاتر، دوربین‌های بی‌سیم نیز در حوزه دوربین‌های تحت شبکه قرار می‌گیرند. این دوربین از طریق بی‌سیم قابلیت اتصال را به شما می‌دهد و همین باعث شده تا در دسته دوربین تحت شبکه قرار گیرد.

مانیتورینگ

کودکان با عبور از سن مشخصی باید به تنها خوابیدن عادت کنند. در این شرایط بسیاری از والدین قصد دارند به دلیل سن کم کودک، مراقب آن‌ها در تمام شرای باشند. این مدل به صورتی طراحی شده تا بتوانید در اتاق خواب کودک از آن استفاده کنید. این مدل برای افرادی که در خانه حیوانات خانگی دارند و این حیوانات برای مدت طولانی در خانه تنها هستند کارایی بسیاری دارد. با استفاده از قابلیت مانیتورینگ می‌توانید از وضعیت فضای خانه‌تان مطلع شوید. یکی از دلایلی که باعث شده تا این مدل قابلیا مانیتورینگ اتاق را داشته باشد ابعاد و تحت شبکه بودن آن است.

دید در شب

سال‌هاست که این ویژگی در صنعت ابزارآلات نظارتی وجود داشته است اما در دهه گذشته عنوان دیددرشب یا Night Vision استفاده گسترده‌تری پیدا کرده و شکلی از آن در بیشتر دوربین‌های نظارتی به وجود آمده است. این ویژگی معمولاً به‌صورت خودکار عمل می‌کند؛ به این صورت که سنسورهای هوشمند تغییرات نور را احساس می‌کنند و به حالت دیددرشب می‌روند. این ویژگی برای زمانی که قصد دارید در تاریکی اتاق برای مثال هنگامی که کودکتان خواب است از دوربین استفاده کنید کارایی بسیاری دارد. این ویژگی باعث شده تا این دوربین در تمامی ساعات شبانه روز قابل استفاده باشد.

سایر امکانات

یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای سنجش دوربین نظارتی زاویه دید است. با توجه به زاویه دید می‌توانید شعاع نظارتی را تعیین کنید. یکی از ویژگی‌های دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL پشتیبانی از زاویه ۱۲۰ درجه است. این زاویه گسترده باعث شده تا این دوربین فضای بیشتری را نسبت به دوربین‌های دیگر پوشش دهد. اگر این دوربین را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید نقطه کوری نخواهید داشت و این اهمیت بسیاری دارد. برای این محصول از سنسور CMOS استفاده شده که این سنسور با کیفیت در دوربین‌های رده بالای کانن و نیکون هم استفاده می‌شود. این دوربین برای ثبت تصاویر در تاریکی به قابلیت دید در شب مجهز شده است. با این حال تمامی دوربین‌ها برای دید در شب به حداقل نوری احتیاج دارند. این میزان برای این مدل ۰۰۱ LUX معرفی شده است.

اگر قصد داشته باشید تصاویرتان را ذخیزه کنید، بر خلاف دوربین‌های آنالوگ به DVR نیاز ندارید. می‌توانید با قرار دادن کارت حافظه در دوربین، تمامی تصاویر را ثبت کرده و در صورت نیاز آن‌ها را بازبینی کنید. این دوربین از کارت حافظه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این مدل کیفیت بالای آن است. بسیاری از دوربین‌های نظارتی تصاویری تار و بی‌کیفیت ثبت می‌کنند. همین باعث شده تا هنگام بازبینی تصاویر با مشکل روبه‌رو شوید. این مدل از کیفیت ۱۰۸۰P پشتیبانی می‌کند. فرمت ۱۰۸۰P تمام خطوط و پیکسل‌ها در یک زمان پردازش می‌شود. پس به همین علت تصاویری که براساس این فرمت ساخته می‌شود فاقد هرگونه لرزش یا Flicker خواهد بود و کیفیت تصویر نسبت به ۱۰۸۰i مطلوب‌تر خواهد بود.

دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL قابلیت حرکت عمودی (Tilt) و افقی (Pan) را دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تمامی نقاط را در اتاق یا خانه پوشش دهید.

نتیجه‌گیری

اگر قصد دارید برای فضای داخلی خانه یا ادارتان دوربین تحت شبکه تهیه کنید، دوربین مداربسته تحت شبکه آی می لب مدل CMSXJ16A GLOBAL یکی از گزینه‌هایتان است. این مدل ابعاد کوچکی داشته و آن را می‌توایند روی میز یا کمد (بدون جلب توجه) قرار دهید. بی‌سیم بودن و قابلیت ثبت تصاویر روی کارت حافظه باعث شده تا کار کردن با این دوربین آسان‌تر از مدل‌های آنالوگ باشد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده ارزش خرید این محصول افزایش پیدا کند قابلیت دید در شب به لطف Infrared LED است. اگر قصد تهیه دوربین تحت شبکه‌ای دارید که بتوانید به آسانی در هر نقطه‌ای از خانه از آن استفاده کنید، این مدل یکی از گزینه‌هایتان است.

مشخصات فنی

مشخصات فیزیکی

  • وزن

    ۳۰۰ گرم

مشخصات فنی

  • نوع اتصال

    بی‌سیم (Wi-Fi)

  • مشخصات اتصال

    wireless
  • نوع حسگر تصویر

    CMOS

  • رزولوشن‌های تصویر

    ۱۰۸۰P
  • قابلیت چرخش Tilt

    بله

  • قابلیت چرخش Pan

    بله

  • قابلیت بزرگنمایی اپتیکال

    خیر

  • قابلیت بزرگنمایی دیجیتال

    دارد

  • زاویه دید

    ۱۲۰ درجه
  • حداقل نور

    .۰۰۱lux
  • دید در شب

    بله

  • قابلیت ضبط صدا

    بله

  • شیار کارت حافظه

    بله

  • کارت حافظه‌ قابل پشتیبانی

    ۶۴ گیگابایت
  • منبع تغذیه

    ۵v
  • نوع دوربین

    تحت شبکه

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *