دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید تبلت فراسو مدل Fast 818 4G ظرفیت 16 گیگابایت

مشخصات و قیمت خرید تبلت فراسو مدل Fast 818 4G ظرفیت 16 گیگابایت

Farassoo Fast 818 4G 16GB Tablet

  • برند :
    فراسو
  • دسته‌بندی :
    تبلت

  • قابلیت مکالمه: دارد
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • بازه اندازه صفحه نمایش: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • شبکه های ارتباطی: ۲G
    ۳G
    ۴G
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • امکانات: قابلیت نصب سیم‌کارت
    قابلیت مکالمه
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • فناوری‌های ارتباطی: GPRS
    EDGE
    Wi-Fi
    بلوتوث
    رادیو
    OTG
  • درگاه ارتباطی: microUSB
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Farassoo Fast 818 4G 16GB Tablet

این روزها تبلت‌های میان‌رده به‌حدی پیشرفت کرده‌اند که به‌راحتی می‌توانند پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران باشند. این محصولات اکنون در کنار قیمت ‌به‌صرفه و اقتصادی، سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی دارند و تجربه‌ی کاربری رضایت‌بخشی را به همراه خواهند داشت. «فراسو فست ۸۱۸» یک تبلت میان‌رده‌ی ارزان‌قیمت است که ارزش خرید بالایی دارد. این محصول مانند اکثر تبلت‌های میان‌رده، بدنه‌ای پلاستیکی و وزن و ضخامت معقول دارد. فست ۸۱۸ دارای ابعاد ۸.۹ × ۱۲۶ × ۲۱۰ میلی‌متر و وزن ۳۴۱ گرم است. فراسو برای این محصول خود نمایشگری ۷.۸۵ اینچی در نظر گرفته است که وضوح تصویر ۸۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل را به همراه دارد. همچنین نمایشگر این تبلت به فناوری IPS مجهز شده است که به سبب آن، زوایای دید مطلوبی دارد. با توجه به نتایج بنچ‌مارک‌های به‌دست‌آمده از تبلت فست ۸۱۸، می‌توان دریافت که این محصول در اجرای برنامه‌های روزمره و روتین سیستم‌عامل اندروید مشکل چندانی ندارد. سخت‌افزار این تبلت را تراشه‌ی مدیاتک MT8752 و پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای با عملکرد ۶۴ بیتی و سرعت ۱.۷ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد؛ همچنین یک رم دوگیگابایتی این سخت‌افزار را همراهی می‌کند. فراسو از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این دستگاه استفاده کرده است. خوشبختانه به سبب پشتیبانی این محصول از کارت حافظه‌ی microSD، می‌توان حافظه‌ی کلی دستگاه را تا ۶۴ گیگابایت دیگر افزود. از ویژگی‌های برجسته‌ی این تبلت می‌توان به دوربین‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی، وجود شیار سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی ۳G  و ۴G  اشاره کرد. انرژی این تبلت را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند که توسط کاربر قابل‌تعویض نیست.

  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • طراحی و ظاهر
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • کیفیت ساخت
  • نوآوری
نقاط قوت

  • پشتیبانی از شیار سیم‌کارت و شبکه‌های ۳G و ۴G
  • عملکرد سخت‌افزاری مناسب
  • اندروید لالی‌پاپ
  • پشتیبانی از USB OTG
نقاط ضعف

  • جذب اثر انگشت روی قاب پشتی
  • کیفیت ساخت پایین

نقد و بررسی تخصصی

 

 

طراحی و ساخت

 

این محصول مانند اکثر تبلت‌های میان‌رده، دارای بدنه‌ای پلاستیکی است. پلاستیک به‌کاررفته در این تبلت از نوع براق است و اثرانگشت زیادی را به خود جذب می‌کند؛ ازاین‌رو استفاده از یک کاور برای این تبلت کاملا ضروری به نظر می‌رسد. با توجه به طراحی فراسو برای این تبلت، بااطمینان می‌توان گفت که ۸۱۸ جزو تبلت‌های زیبای بازار به‌حساب نمی‌آید. اگر به دنبال تبلت میان‌رده‌ی خوش‌ساخت و زیبایی می‌گردید، فست ۸۱۸ هرگز انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. در عوض تبلت‌های سری زن‌پد ایسوس، به‌راحتی می‌توانند نظر سخت‌پسندان را هم جلب کند.

معمولا تولیدکنندگان تبلت‌ها برای آنکه بتوانند محصولات میان‌رده‌ی خود را برای سلیقه‌ها و علاقه‌های مختلفی ارائه دهند، از رنگ‌های جذاب و متنوعی استفاده می‌کنند؛ اما متاسفانه شرکت فراسو از این موضوع به‌ظاهر ساده غافل شده و فست ۸۱۸ را تنها در یک رنگ مشکی به بازار عرضه کرده است. حاشیه‌ی نمایشگر این محصول مانند قاب پشتی آن مشکی است؛ ازاین‌رو ممکن است وقتی که صفحه‌نمایش این دستگاه خاموش است، قاب جلویی آن را با قاب پشتی اشتباه بگیرد!

 

 

فراسو برای ارگونومی بیشتر این تبلت، لبه‌های بالا و پایین آن را به‌صورت خمیده طراحی کرده است؛ البته استفاده از لبه‌های خمیده در این تبلت چندان بی‌نقص انجام نشده است. گوشه‌های این تبلت اندکی تیز به نظر می‌رسد و ممکن است باعث ناراحتی کاربران شود. فست ۸۱۸ وزن و ضخامت معقولی دارد. این تبلت دارای ابعاد ۸.۹ × ۱۲۶ × ۲۱۰ میلی‌متر و وزن ۳۴۱ گرم است؛ اما زمانی‌که این تبلت را در دست خود بگیرید، مطمئنا متوجه عرض زیاد و خوش‌دست‌نبودن آن خواهید شد.

کلیدهای کم و زیادکردن صدا بر لبه‌ی سمت راست تبلت قرار گرفته و دسترسی به آن‌ها راحت است. همچنین در قسمت پایینی این لبه، شیار سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی microSD قرار دارد که با کاوری پوشیده شده است. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بر لبه‌ی بالایی و درگاه شارژ microUSB بر لبه‌ی پایینی قرار گرفته است.

 

نمایشگر

 

فراسو برای این محصول خود از نمایشگری ۸ اینچی با وضوح تصویر ۸۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل استفاده کرده است. دما و اشباع رنگ‌های نمایشگر این تبلت بسیار به استاندارد نزدیک‌اند و کیفیت خوبی دارند. به علت بهره‌مندی این تبلت از فناوری IPS، تماشای آن از زوایای محدود، کاملا رضایت‌بخش است. همچنین حداکثر میزان روشنایی آن قابل‌قبول بوده و در فضای باز و محیط‌های روشن قابل‌استفاده است. این تبلت به حسگر روشنایی مجهز شده است و می‌توان با فعال‌کردن این ویژگی، نور نمایشگر تبلت را به‌طور خودکار تنظیم کرد. اگر جزو افرادی هستید که در محیط‌های تاریک هم با تبلت خود کار می‌کنید، فست ۸۱۸ نمی‌تواند دستگاه مناسبی برایتان باشد. حداقل میزان روشنایی این تبلت کمی زیاد به نظر می‌رسد و چشمانتان را اذیت خواهد کرد.

اما سر پیکان انتقادها در مورد نمایشگر این تبلت را باید به سوی رزولوشن پایین نمایشگر آن برد. برخلاف سایر تولیدکنندگان تبلت‌های میان‌رده، فراسو حاضر  نشده است از وضوح تصویر HD در فست ۸۱۸  استفاده کند. این موضوع سبب شده است که ۸۱۸، تراکم پیکسلی پایین ۱۶۲ پیکسل بر اینچ را ارائه دهد.

 

سخت‌افزار و باتری

 

با توجه به نتایج بنچ‌مارک‌های به‌دست‌آمده از تبلت فست ۸۱۸ می‌توان دریافت که این محصول در اجرای برنامه‌های روزمره و روتین سیستم‌عامل اندروید مشکل چندانی ندارد. سخت‌افزار این تبلت را تراشه‌ی مدیاتک MT8752 و پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای با عملکرد ۶۴ بیتی و سرعت ۱.۷ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. همچنین یک رم دو گیگابایتی این سخت‌افزار را همراهی می‌کند تا جابه‌جایی بین برنامه‌های درحال‌اجرا به‌سرعت انجام گیرد.

این تبلت در نسخه‌ی ششم بنچ‌مارک AnTuTu امتیاز ۴۷۸۰۰ را کسب کرد و در بخش تک‌هسته‌ای آزمون Geekbench 3.0 نمره‌ی ۸۰۸ و در بخش چندهسته‌ای آن نمره‌ی ۴۲۴۵ را به دست آورد. این امتیازها به‌خوبی نشان می‌دهند که ازلحاظ سخت‌افزاری فست ۸۱۸ عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد. همچنین اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این تبلت و نسل گذشته‌ی خود (فست ۵۱۵) داشته باشیم، باید بگوییم که دیگر از کندی‌های جسته‌وگریخته در محیط سیستم‌عامل ۸۱۸ خبری نیست.

 

 

فراسو ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این دستگاه در نظر گرفته است. خوشبختانه به سبب پشتیبانی این محصول از کارت حافظه‌ی microSD، می‌توان حافظه‌ی کلی دستگاه را تا ۶۴ گیگابایت دیگر افزود.

همان‌طور که متوجه شده‌اید، این تبلت دارای یک شیار سیم‌کارت است و شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه‌های مخابراتی (۳G و ۴G) در آن استفاده کنید. ضمنا در این تبلت، امکان برقراری تماس تلفنی از طریق سیم‌کارت وجود دارد. از ویژگی‌های مهم این تبلت می‌توان به GPS و پشتیبانی از OTG اشاره کرد. انرژی این تبلت را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که توسط کاربر قابل‌تعویض نیست.

سیستم‌عامل و دوربین

اندروید نسخه‌ی ۵.۱ به‌طور پیش‌فرض در این تبلت اجرا می‌شود. فراسو در این تبلت هیچ رابط‌کاربری خاصی را در نظر نگرفته است تا فست ۸۱۸ از نظر سیستم‌عاملی بسیار شبیه به محصولات نکسوس باشد. استفاده از اندروید استوک (خالص) برای این تبلت، مزایا و کمبودهایی مختلفی را به همراه داشته است. مزیت آن به وجودنداشتن مکث و کندی در محیط سیستم‌عامل مربوط می‌شود؛ اما بدون شک کمبود سیستم‌عاملی این تبلت به نبود قابلیت‌های اضافی و جذاب مانند دوپنجره‌ای (مالتی‌تسکینگ) مربوط است.

جابه‌جایی صفحات هوم اسکرین در این تبلت بدون هیچ افکتی انجام می‌شود. فست ۸۱۸ مانند اکثر تبلت‌های اندرویدی دارای منوی برنامه‌هاست؛ اما ممکن است، پیداکردن آن کمی سخت باشد، چراکه آیکون آن کمی عجیب‌وغریب طراحی شده و با آنچه قبلا در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دیده بودیم، متفاوت است. آیکون برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید در این تبلت با کمترین تغییر ممکن نسبت به اندروید استوک آورده شده است. همچنین فراسو سعی کرده تا این تبلت را با نصب برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده‌ی متعدد سنگین نکند. از معدود برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده در این تبلت می‌توان به File Manager (مدیریت فایل‌ها) اشاره کرد.

    

دوربین‌های این تبلت کیفیت بسیار بالایی ندارند؛ اما فراسو قابلیت‌های جذابی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. این تبلت به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بر قاب پشتی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز شده است. کیفیت دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب، تا حد زیادی رضایت‌بخش است؛ اما عکس‌ها با نویز زیادی ثبت می‌شوند. البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی ۸۱۸ در مقایسه با بسیاری از هم‌قیمت‌ها، وضعیت کیفی خوبی دارد.

به وسیله‌ی قابلیت V Gesture می‌توانید با نگه‌داشتن دست خود به حالت V در مقابل دوربین، از خود عکس بگیرید. گفتنی است که این ویژگی برای هر دو دوربین این تبلت به کار برده شده است. دیگر ویژگی جذاب دوربین این تبلت، Multi Angle View است. به وسیله‌ی این حالت می‌توانید از زوایای مختلف یک جسم عکس بگیرید و در نهایت با چرخاندن تبلت در جهات مختلف، زوایای دیگر جسم موردنظر را ببینید. ویژگی‌های مرسوم پانوراما، HDR و زیبایی (Beauty) برای برنامه‌ی دوربین اصلی این تبلت در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

تمرکز فراسو در تبلت فست ۸۱۸ بر سادگی سیستم‌عامل و عملکرد روان سخت‌افزار بوده است. این شرکت سعی کرده که همه‌چیز را در ۸۱۸ به حد اعتدال رعایت کند. این تبلت در مقایسه با محصولات هم‌قیمت خود، از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است و همانند محصولات نکسوس، بسیار ساده، سریع و روان به نظر می‌رسد. همچنین فراسو برای جذابیت بیشتر این محصول، آن را به شیار سیم‌کارت مجهز کرده است تا کاربران بتوانند به انجام مکالمه‌ی تلفنی و وب‌گردی با شبکه‌ی ۴G بپردازند. اما همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین ‌ضعف این تبلت به کیفیت ساخت پایین و طراحی نه‌چندان جذاب آن مربوط می‌شود.

از رقبای مهم این تبلت در بازار می‌توان به ایسوس زن‌پد ۸ اینچی اشاره کرد. مهم‌ترین قوت زن‌پد ۸ در مقایسه با فست ۸۱۸، طراحی زیبا و جنس بدنه‌ی بسیار خوب آن است؛ اما در عوض فست ۸۱۸ از سخت‌افزار قدرتمندتر و سیستم‌عامل ساده‌تری نسبت به تبلت ایسوس بهره می‌برد. همچنین تبلت ال‌جی G Pad 8.0 هم می‌تواند انتخاب خوبی در این محدوده‌ی قیمتی باشد. G Pad در مقایسه با دو تبلت گفته‌شده از قیمت کمتری برخوردار است و طبیعتا مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف‌تری دارد.

مشخصات فنی Farassoo Fast 818 4G 16GB Tablet

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۸.۹ × ۱۲۶ × ۲۱۰ میلی متر
  • وزن

    ۳۴۱ گرم
  • امکانات

    قابلیت نصب سیم‌کارت
    ,

    قابلیت مکالمه

  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

    دارد – یک سیم کارت

  • قطع سیم کارت

    سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)

  • ساختار بدنه

    پلاستیک

پردازنده

  • تراشه

    Mediatek MT8752 Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی

    ۶۴bit Octa-Core Cortex-A53 CPU
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۱.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی

    Mali-T760 GPU

حافظه

  • مقدار رم

    ۲ گیگابایت

  • حافظه داخلی

    ۱۶ گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۶۴ گیگابایت

صفحه نمایش

  • بازه اندازه صفحه نمایش

    بین ۸ تا ۱۰ اینچ

  • اندازه

    ۷.۸۵ اینچ
  • رزولوشن

    ۸۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل
  • تراکم پیکسلی

    ۱۶۲.۴۳ پیکسل بر اینچ
  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت دریافت چند لمس همزمان

ارتباطات

  • قابلیت مکالمه

    دارد

  • شبکه های ارتباطی

    ۲G
    ,

    ۳G
    ,

    ۴G

  • فناوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    رادیو
    ,

    OTG

  • رادیو

    رادیوی FM
  • فناوری‌های مکان‌یابی

    GPS

  • درگاه ارتباطی

    microUSB

  • NFC

    ندارد

  • درگاه USB

    دارد

دوربین

  • دوربین اصلی

    دارد

  • رزولوشن دوربین

    ۸ مگاپیکسل
  • فلش

    LED

  • قابلیت‌های دوربین

    دوربین پشتی با کیفیت ۸ مگاپیکسل و رزولوشن ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ پیکسل


  • حالت عکاسی HDR

  • قابلیت تصویربرداری با اشاره
  • دوربین سلفی

    دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت ۲ مگاپیکسل و رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۶۰۰ پیکسل

سایر مشخصات

  • حسگرها

    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ,

    سنجش نور محیط (Light Sensor)
    ,

    مجاورت (Proximity Sensor)

  • بلندگو

    دارد

  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

    دارد

  • نسخه سیستم عامل

    Lollipop 5.1

  • باتری

    باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها

    پشتیبانی کامل از زبان فارسی (منو و کیبورد)
  • اقلام همراه تبلت

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    شارژر

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *