دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید تبلت ایکس ویژن مدل P100 XE1081W ظرفیت 64 گیگابایت

مشخصات و قیمت خرید تبلت ایکس ویژن مدل P100 XE1081W ظرفیت 64 گیگابایت

X.Vision P100 XE1081W 64GB Tablet

  • برند :
    ایکس ویژن
  • دسته‌بندی :
    تبلت

  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • بازه اندازه صفحه نمایش: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • امکانات: دارای کیبورد
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: ندارد
  • سیستم عامل: Windows
  • فناوری‌های ارتباطی: Wi-Fi
    بلوتوث
    OTG
  • درگاه ارتباطی: microUSB
    Mini HDMI
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
X.Vision P100 XE1081W 64GB Tablet

شرکت X.Vision یکی از تولید کنندگان مطرح در زمینه محصولات الکترونیکی مصرفی است. برند X.VISION فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در ایران آغاز نموده و در حال حاضر به نوعی سومین برند پرفروش تلویزیون‌های LCD/LED در کشــــور می‌باشد. فعالیت این شرکت در سطح بین‌المللی است. با این حال تمرکز اصلی X.Vision در منطقه خاورمیانه به خصوص در ایران است. شرکت معتبر X.Vision علاوه بر تولید تجهیزات صوتی تصویری، تلویزیون و کامپیوتر، نسبت به تولید تبلت نیز اقدام کرده است. تبلت ویندوزی X.Vision P100 XE1081W از جمله محصولات جدید این شرکت است. این تبلت نمایشگری ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ دارد. این نمایشگر تراکم پیکسلی ۱۴۹بر هر اینچ را دارد. از مهم‌ترین مشخصات فنی این تبلت می‌توان به پردازشگر ۴ هسته ای با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز بر روی تراشه‌ی Intel Atom Z3735D، دو گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دو مگابایت حافظه‌ی Cashe، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی دو مگاپیکسلی اشاره کرد. البته وجود شیار کارت حافظه‌یmicroSD امکان افزایش حافظه را برای کاربران فراهم می‌کند. این تبلت به یک باتری ۷۹۰۰ میلی آمپر-ساعتی مجهز شده است. در ضمن این تبلت از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کند به طوری که کاربران قادرند از طریق کابل مخصوص که در جعبه دستگاه قرار دارد، فلش مموری ها یا سایر دستگاه های مجهز به USB را به این تبلت متصل کنند. این تبلت ویندوزی به همراه یک داک کیبورد به بازار عرضه شده است. به غیر از کیبورد، اقلام جانبی دیگری چون هدفون و کیف مخصوص در بسته اصلی قرار دارند.

  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • طراحی و ظاهر
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • کیفیت ساخت
  • نوآوری
نقاط قوت

  • وجود داک کیبورد با کیفیت با حروف فارسی (در قالب کاور)
  • امکان نصب کلیه نرم افزارهای رایج ویندوزی
  • وجود درگاه Mini HDMI
  • وجود شیار microSD برای افزایش حافظه
  • پشتیبانی از قابلیت USB OTG
نقاط ضعف

  • فقدان درگاه USB
  • عملکرد سخت‌افزاری متوسط

نقد و بررسی تخصصی

ممکن است بخواهید به طور روزانه به برنامه‌های آفیس در تبلت خود دسترسی داشته باشید و بتوانید بدون هیچ محدودیتی از قابلیت‌های آن بهره ببرید. یا آن‌که بخواهید از برنامه‌های کم حجم اما ضروری کار یا رشته‌ی تحصیلی خود استفاده کنید. اما ممکن است برای استفاده از این سبک برنامه‌ها به قدرت سخت‌افزاری بالایی احتیاج نداشته باشید و نخواهید هزینه‌ی هنگفتی برای تبلت آینده‌ی خود پرداخت کنید. در این صورت تبلت‌های ویندوزی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. تبلت ایکس‌ویژن مدل P100 یک تبلت خوب ویندوزی است و می‌تواند حداقل انتظارات شما از یک تبلت ویندوزی را برآورده کند. همچنین به دلیل پشتیبانی این تبلت از کیبورد و وجود آن در بسته‌بندی محصول، می‌توانید کارهایی مانند ورود اطلاعات (Data Entry) را سریع‌تر و راحت‌تر با این تبلت انجام دهید. خواننده‌ی نقد و بررسی تبلت ایکس‌ویژن در دیجیزا هستید.

طراحی و ساخت

 

 

 

 

نقد این تبلت را با طراحی و کیفیت ساخت آن شروع می‌کنیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت ایکس‌ویژن از جنس پلاستیک در بدنه‌ی این تبلت ارزان‌قیمت استفاده کرده که ظاهری برس خورده دارد و از دور بسیار شبیه به فلز است. پلاستیک به کار رفته در P100 به طوری نیست که از آن ناامید شوید. قاب پشتی این تبلت مقاومت نسبتا خوبی دارد و اثر انگشت کمی به خود جذب می‌کند. بنابراین در بخش کیفیت ساخت ما نمره‌ی قبولی را به تبلت P100 می‌دهیم.

با ضخامت حدودا یک سانتی‌متری و وزن ۶۰۱ گرمی که P100 دارد، هرگز نمی‌توان آن را باریک‌ترین یا سبک‌ترین تبلت ۱۰ اینچی دنیا بدانیم. اما کار کردن با این تبلت ویندوزی لذت‌بخش است و ما به مشکلی در زمینه‌ی وزن زیاد با آن برخورد نکردیم. به دلیل وجود کیبورد در بسته‌بندی این محصول، مطمئنا بخش زیادی از تجربه‌ی کاربران با آن به زمان‌های کار با کیبورد برمی‌گردد. به همین خاطر، بررسی این کیبورد می‌تواند برای کاربران بسیار مهم باشد. همانند کیبورد دیگر تبلت‌های هیبریدی، کیبورد P100 هم می‌تواند در نقش کاور ظاهر شود و از قاب پشتی و نمایشگر دستگاه محافظت ‌کند. اما این کیبورد دو ضعف بزرگ دارد که می‌تواند دیگر ویژگی‌های مثبت و خوب آن را تحت تاثیر قرار دهد. نخست اینکه پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کاور تنها در یک زاویه قابل تنظیم است و برخلاف پایه‌ی سرفیس پرو ۴ یا لنوو میکس ۷۰۰ نمی‌توانید آن را در هر زاویه‌ی که می‌خواهید تغییر دهید. مشکل بعدی و شاید حادتر کیبورد این تبلت آن است که نمی‌توانید مانند لپ‌تاپ‌ها آن را به راحتی روی پای‌تان قرار دهید و به تایپ با آن بپردازید. به دلیل نحوه‌ی قرارگیری بد پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این تبلت روی پا و تعادل نامناسب آن، نمی‌توانید آن را به درستی روی پای‌تان قرار دهید. البته برای آن دسته از افرادی که خیلی مصر هستند تا از این دستگاه روی پاهایشان استفاده کنند، پیشنهاد می‌کنیم تا اندکی پایه را با زاویه روی پایشان قرار دهند تا شرایط قدری بهتر شود. اما با همه‌ی این اوصاف باید گفت که هرگز تبلت P100 و کیبورد آن در این شرایط وضعیت باثبات و پایداری ندارد.

 

 

 

 

 

کیبورد این تبلت کیفیت خوبی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است و به سرعت به آن عادت خواهید کرد. اما ما دوست داشتیم کیبورد این تبلت دارای نور پس زمینه بود تا در شرایط تاریک هم می‌توانستیم به راحتی با آن کار کنیم. تاچ‌پد این کیبورد هم اندازه‌ی کوچکی دارد و ممکن است گاهی از اندازه‌ی کوچک آن خسته شوید. اما مهم‌ترین کمبود تاچ‌پد این تبلت مربوط به نبود ژست‌های حرکتی مانند زوم کردن و اسکرول کردن با دو انگشت است. در هر صورت، موقع کار کردن با کیبورد این تبلت و تاچ‌پد آن باید اندکی سطح توقعات خود را تعدیل کنید.

اگر خاطرتان باشد، مایکروسافت برای اولین بار از کلمه‌ی «Lapability» برای تبلت‌های هیبریدی‌اش در دنیا استفاده کرد. اهالی ردموند معتقد بودند که قابلیت Lapability تبلت‌های سرفیس پروها (همان شرایط پایدار و با ثبات تبلت روی پاها) از همه‌ی تبلت‌های هیبریدی دیگر بهتر است و تقریبا مشابه با لپ‌تاپ‌ها است. حال اگر ما بخواهیم این ویژگی را در مورد این تبلت ایکس‌ویژن بسط دهیم، باید P100 را دستگاهی ضعیف در زمینه‌ی Lapability بدانیم.
P100 از تنوع و تعدد درگاه‌های نسبتا خوبی برخوردار است. اما متاسفانه مهم‌ترین و پرکاربردترین پورت تبلت‌های هیبریدی و لپ‌تاپ‌ها یعنی USB در این تبلت وجود ندارد. تمام درگاه‌های ارتباطی این تبلت روی لبه‌ی سمت چپ آن متمرکز شده‌اند که شامل microUSB، microHDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه شارژ و شیار کارت حافظه‌ی microSD می‌شود.

نمایشگر

با توجه به اندازه، نسبت تصویر و رزولوشنی که P100 دارد، ما آن را تبلتی مناسب برای تماشای فیلم، مرورگری‌وب و کار با برنامه‌های آفیس می‌دانیم. این تبلت به نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ اینچی با دقت تصویر ۸۰۰ × ۱۲۸۰ مجهز است. استفاده از فناوری IPS در نمایشگر P100 سبب شده تا در زوایای دید مختلف رنگ‌ها کیفیت خود را از دست ندهند و تماشای نمایشگر همچنان لذت‌بخش باشد. در مورد دمای رنگ‌های نمایشگر این تبلت باید بگوییم که اندکی هاله‌ی زرد در آن وجود دارد تا راحت‌تر به صفحه‌نمایش این دستگاه چشم بدوزید. اما از آنجا که هیچ امکانی مبنی بر تغییر دما و اشباع رنگ‌ها در تنظیمات این تبلت وجود ندارد، باید برای همیشه با این رنگ‌ها در P100 کنار بیایید.
نمایشگر ایکس‌ویژن P100 دارای نسبت تصویر محبوب و رایج ۱۶ به ۱۰ است. از این رو باید گفت که یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها با این تبلت، تماشای فیلم است. در هنگام تماشای ویدئو با این تبلت در حالت افقی (لنداسکیپ) دو نوار مشکی کوچک در بالا و پایین نمایشگر قرار دارد که در مقایسه با نمایشگرهای با نسبت تصویر ۳ به ۲ کمی کوچک‌تر است.

در نگاه نخست به نمایشگر این تبلت، ما اندکی از حاشیه‌ی نمایشگر نسبتا زیاد این تبلت ناراحت شدیم و آرزو می‌کردیم که ای کاش مهندسان و طراحان ایکس‌ویژن از حاشیه‌ی کمتری برای نمایشگر P100 استفاده می‌کردند. اما بعد از مدتی کنکاش، متوجه شدیم که آن‌قدرها هم این حاشیه‌ی نمایشگر اذیت کننده نیست و بعضی اوقات به کمک کاربر می‌آید. شرایطی را تصویر کنید که در آن شما این تبلت را در دست دارید و در حال تماشای فیلم با آن هستید. اگر این تبلت مانند اسمارت‌فون‌ها، از حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کمی برخوردار بود، آنگاه در دست گرفتن تبلت برایتان کمی سخت بود و مجبور بودید برای نگه‌داشتن دستگاه، از خود نمایشگر استفاده می‌کردید و آن را لمس می‌کردید. در آن صورت به دلیل لمس نمایشگر، ناخواسته به قسمتی دیگر هدایت می‌شدید. با این وجود، ما حضور این مقدار حاشیه در اطراف نمایشگر را اتفاقی مثبت و کاملا منطقی می‌دانیم.
جدای از بحث نمایشگر، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تماشای فیلم، کیفیت بلندگوها است. P100 به دو بلندگو مجهز شده که در جای عجیبی تعبیه شده‌اند، بر قاب پشتی و در کنار لنز دوربین. موقعیت بد این اسپیکرها سبب شده تا وقتی تبلت را به کیبورد متصل می‌کنید، اسپیکرها کاملا پوشیده شوند و صدا به‌خوبی شنیده نشود. اما می‌توان با تا کردن قاب پشتی کاور و به وجود آوردن پایه‌ی نگه‌دارنده، فضای پشت بلندگوها را آزاد کرد. ما دوست داشتیم که اسپیکرهای این تبلت در مکان بهتری مانند لبه‌های سمت راست و چپ دستگاه قرار داشت. از بحث موقعیت بلندگوهای این تبلت که بگذریم به کیفیت آن می‌رسیم. برخلاف موقعیت بدی که اسپیکرهای P100 دارد، کیفیت آن قابل‌قبول است و بلندی صدای خوبی دارد.

سخت‌افزار و سیستم‌عامل

استفاده از پردازنده‌ی اینتل اتم Z3735D در P100 سبب شده تا ما آن را محصولی میان‌رده و مناسب برای کارهای روزمره بدانیم. این پردازنده دارای لیتوگرافی ۲۲ نانومتری و معماری ۶۴ بیتی است و می‌تواند با حداقل فرکانس ۱.۳۳ گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. البته این پردازنده می‌تواند در حالت Boost فرکانس خود را به ۱.۸۳ گیگاهرتز افرایش دهد. حداکثر میزان پشتیبانی این پردازنده از حافظه‌ی رم DDR3، دو گیگابایت است. ایکس‌ویژن هم نهایت استفاده از این توانایی پردازنده‌ی اینل را برده و این تبلت را به دو گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کرده است. در این صورت باید گفت که گشت‌وگذار در محیط ویندوز ۸.۱ در این تبلت به‌خوبی صورت می‌گیرد.
از آنجا که اکثر برنامه‌های ویندوز دسکتاپ از حجم زیادی برخوردارند، وجود ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای P100 اندکی کم به نظر می‌رسد. به‌خصوص آن‌که اگر بدانید تنها حدود ۴۸ گیگابایت از این مقدار حافظه در اختیارتان قرار دارد. اما به لطف پشتیبانی این تبلت از کارت حافظه‌ی جانبی microSD می‌توانید حافظه‌ی آن را حداقل تا ۳۲ گیگابایت دیگر افزایش دهید. نکته‌ی بسیار مهمی دیگری که ما در زمان کار کردن با این تبلت برخوردیم، گرمای ایجاد شده از دستگاه در زمان شارژ شدن بود که کمی اذیت کننده به نظر می‌رسید. باتری در نظر گرفته شده برای این تبلت هیبریدی، ۷۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند در کاربری ترکیبی حدود یک روز شارژ نگه دارد. همچنین دوربین‌های این تبلت را یک حسگر ۵ مگاپیکسلی بر فاب پشتی و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی بر قاب جلویی تشکیل می‌دهد و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردارند.

جمع‌بندی

روی‌هم‌رفته باید ایکس‌ویژن P100 را جزو یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های ویندوزی ۱۰ اینچی موجود در بازار بدانیم. این محصول امکانات و مشخصات سخت‌افزاری قابل قبولی دارد و می‌توان آن را تبلتی مناسب برای کاربری‌های روزانه دانست. مهم‌ترین ویژگی این تبلت را باید در اجرای برنامه‌های ویندوز دسکتاپ، قیمت رقابتی، درگاه micro HDMI و وجود کیبورد در بسته‌بندی محصول دانست. اما با وجود این مزایا، نباید از نقاط ضعف آن نظیر نبود درگاه USB و قدرت سخت‌افزاری متوسط غافل شد.
اصلی‌ترین رقیب این تبلت در بازار، تبلت آی‌لایف ZedBook G است. این محصول آی‌لایف هم درست مانند P100 از قیمت رقابتی برخوردار است و برای کارهای روزمره مناسب است. اما برتری ZedBook G نسبت به P100 مربوط به اجرای دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و اندروید ۵ است.

مشخصات فنی X.Vision P100 XE1081W 64GB Tablet

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۱۰.۴ × ۱۷۲.۵ × ۲۵۸ میلی متر
  • وزن

    ۵۵۰ گرم
  • امکانات

    دارای کیبورد

  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

    ندارد

  • ساختار بدنه

    پلاستیک

پردازنده

  • پردازنده‌ی مرکزی

    Intel Bay Trail-T Z3735D Quad-Core CPU
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۱.۳۳ تا ۱.۸۳ گیگاهرتز

حافظه

  • مقدار رم

    ۲ گیگابایت

  • حافظه داخلی

    ۶۴ گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۳۲ گیگابایت

صفحه نمایش

  • بازه اندازه صفحه نمایش

    بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ

  • اندازه

    ۱۰.۱ اینچ
  • رزولوشن

    ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل
  • تراکم پیکسلی

    ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت دریافت ۱۰ لمس همزمان


  • نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰

ارتباطات

  • فناوری‌های ارتباطی

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    OTG

  • Wi-Fi

    Wi-Fi 802.11/b/g/n
  • فناوری‌های مکان‌یابی

    GPS

  • درگاه ارتباطی

    microUSB
    ,

    Mini HDMI

دوربین

  • دوربین اصلی

    دارد

  • رزولوشن دوربین

    ۵ مگاپیکسل
  • فلش

    ندارد

  • دوربین سلفی

    دوربین جلویی (وب‌کم) با کیفیت ۲ مگاپیکسل

سایر مشخصات

  • حسگرها

    شتاب‌سنج (Accelerometer)

  • بلندگو

    استریو

  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

    دارد

  • سیستم عامل

    Windows

  • نسخه سیستم عامل

    ویندوز ۸.۱

  • باتری

    با ظرفیت ۷۹۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها

    کیبورد با حروف فارسی


  • دو مگابایت حافظه‌ی Cashe
  • اقلام همراه تبلت

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    شارژر
    ,

    محافظ صفحه نمایش
    ,

    هندزفری
    ,

    کاور
    ,

    کیبورد
    ,

    کابل USB OTG
    ,

    کارت گارانتی
    ,

    دستمال تمیز کننده صفحه نمایش

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *