دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات – ویژگی ها و قیمت خرید گوشی موبایل الفون مدل S7 دو سیم‌کارت

مشخصات – ویژگی ها و قیمت خرید گوشی موبایل الفون مدل S7 دو سیم‌کارت

Elephone S7 Dual SIM Mobile Phone

  • برند :
    الفون
  • دسته‌بندی :
    گوشی موبایل

گوشی موبایل الفون مدل S7 دو سیم‌کارت

  • سیستم عامل: Android
  • شبکه های ارتباطی: ۲G، ۳G، ۴G
  • مقدار RAM: ۴ گیگابایت
  • رزولوشن عکس: ۱۳.۰ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Marshmallow 6.0
  • فناوری: LTPS IPS
  • ویژگی‌های خاص: فبلت
    مجهز به حس‌گر اثرانگشت
  • اندازه: ۵.۵
هشدار سامانه همتا: حتما در زمان تحویل دستگاه، به کمک کد فعال‌سازی چاپ شده روی جعبه یا کارت گارانتی، دستگاه را از طریق #۷۷۷۷*، برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کنید. آموزش تصویری در آدرس اینترنتی hmti.ir/05

نقد و بررسی اجمالی
Elephone S7 Dual SIM Mobile Phone

شرکتی جدید با نام «الفون» (Elephone) راه به بازار گوشی‌های همراه باز کرده و با تولید محصولات جدید و متنوع می‌تواند آینده‌ی خوبی پیش رو داشته باشد. یکی از گوشی‌های این شرکت با مدل S7  مانند بسیاری از گوشی‌های جدید ساخت شرکت‌های مطرح، حسگر اثر انگشت دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی تیره به بازار عرضه شده است و با مشخصات سخت‌افزاری‌ای که دارد، در دسته‌ی بالارده‌ها قرار می‌گیرد. یک گوشی با سخت‌افزار قوی و حرفه‌ای. گوشیS7 از پردازنده‌ی مدیاتک مدل Helio X20 برای پردازش محاسبات استفاده می‌کند و ۴ گیگابایت رم این پردازنده‌ی ده‌هسته‌ای را همراهی می‌کند که در مجموع عملکرد بسیار روان و مناسبی را فراهم می‌کند. حافظه‌ی داخلی آن ‍۶۴ گیگابایت است و می‌توان با کارت حافظه‌ی جانبی این مقدار را ارتقا داده و تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید که بسیار خوب است. این گوشی از شبکه پرسرعت ۴G پشتیبانی می‌کند و دو درگاه سیم‌کارت نانو دارد. البته باید به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید از شیار دوم برای کارت حافظه استفاده کنید باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید؛ چون شیار دوم یا برای سیم‌کارت استفاده می‌شود یا کارت حافظه و شیار مستقلی برای کارت حافظه در نظر گرفته نشده است. قسمت بعدی که به آن می‌پردازیم دوربین این موبایل است که در قاب پشتی از یک دوربین با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و در قاب جلو از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شده است که در مجموع کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ویژگی‌های مختلفی از جمله عکاسی Panorama، عکاسی HDR، قابلیت فوکوس اتوماتیک یا فوکوس با اشاره روی سوژه تعدادی از ویژگی‌های این دوربین است. نمایشگر C1X از نوع LCD با فناوری IPS است و با اندازه‌ی ۵.۵ اینچ در دسته‌ی فبلت‌ها قرار می‌گیرد. رزولوشن این صفحه‌نمایش HD معادل ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل است که روشنایی و وضوح بسیار خوبی دارد و برای بازی و تماشای فیلم مناسب است. این صفحه‌نمایش با استفاده از فناوری One Glass Solution بسیار ظریف است و از کناره‌ها تقریبا بدون حاشیه است. با وجود سنسور اثر انگشت هم می‌توانید از امنیت فایل‌های شخصی و دیتاهای روی گوشی خود اطمینان داشته باشید. این گوشی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک موبایل جدید با امکانات خوب داشته باشند ولی هزینه‌ی زیادی هم برای آن نپردازند. برند الفون نامی جدید در صنعت گوشی‌های همراه است و باید دید تا چه حد در رقابت بازار گوشی‌های میان‌رده و در میان برندهای موفق دیگر مثل هوآوی، شیائومی و دیگر شرکت‌ها موفق خواهد بود.

  • کیفیت ساخت
  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • نوآوری
  • امکانات و قابلیت ها
  • سهولت استفاده
  • طراحی و ظاهر
نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • پشتیبانی از شبکه پرسرعت ۴G
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • خوش‌دست با کارایی روان
نقاط ضعف

  • استفاده از نسخه ۶ اندروید
  • کیفیت متوسط دوربین سلفی

نقد و بررسی تخصصی

در نوامبر ۲۰۱۶ شرکت الفون گوشی موبایلی را معرفی و به بازار عرضه کرد که در بازار داغ میان‌رده‌ها پرچم‌داری به حساب می‌آمد. طراحی جدید و عجیبش با مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب و مهم‌تر از همه قیمت مناسب، باعث شد این گوشی یکی از گوشی‌های موفق بازار باشد. طراحی این گوشی در میان گوشی‌های الفون بسیار جدید است و در واقع اولین بار است که الفون چنین طراحی‌ای را برای گوشی‌هایش انتخاب می‌کند. با این‌حال با کمی دقت متوجه خواهید شد که این طراحی شبیه به گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی Edge است. گوشی موبایل الفون مدل S7 با پیکربندی و همچنین مشخصات سخت‌افزاری خوب در این بازه‌ی قیمتی یک برنده است. صفحه‌نمایش ۵.۵اینچی با پنل IPS و رزولوشن FullHD، پردازنده‌ی مرکزی ده‌هسته‌ای با مدل Helio X20، دوربین ۱۳مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت و باتری پرقدرت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های خوب این گوشی است که در ادامه به نقد و بررسی تفصیلی آن می‌پردازیم.  

طراحی و ساخت؛ نفست را در سینه حبس کن!

طراحی بدنه‌ی الفون اس۷ ساخت شرکت الفون، منحصربه‌فرد و ویژه است. این شرکت اولین بار است که چنین طراحی‌ای را برای گوشی‌هایش انتخاب کرده است. قسمت اعظم بدنه از پلاستیک، فلز و شیشه ساخته شده است اما با این‌حال کیفیت و ظاهر بسیار خوبی دارد. البته نباید از ایرادات طراحی چشم‌پوشی کنیم و در کنار ظاهر زیبای آن به این مورد هم اشاره کنیم که لایه‌ی نازک پلاستیکی که قاب پشتی از آن ساخته شده است خیلی با کیفیت نیست، ولی بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت هم به نظر نمی‌رسد. فریمی که قاب‌های پشتی و جلویی و قطعات داخلی گوشی را کنار هم نگه می‌دارد از فلزی شفاف و براق ساخته شده است که استحکام و کیفیت بسیار خوبی دارد.

مانند تعدادی از گوشی‌های جدید از جمله آنر ۸ و ۹،‌ گوشی موبایل الفون S7 هم روی قاب پشتی از زبان طراحی‌ای استفاده کرده که زیر نور طرح‌هایی ایجاد می‌کند و زیبایی و شکوه این گوشی را دوچندان می‌کند. این گوشی در چهار رنگ طلایی،‌ آبی، ‌مشکی و سبز تولید شده است. دکمه‌های پاور و کنترل صدا هر سه روی لبه‌ی راست قرار دارند و دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است. این دکمه‌ها مثل دکمه‌ی خانه استحکام خوبی دارند و لق نمی‌زنند.

دوربین؛ عکاسی دلخواه!

متاسفانه اطلاعات زیادی درباره‌ی دوربین اصلی الفون S7 از سوی این شرکت چینی در اختیار کاربران قرار نگرفته است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که لنز CMOS دارد، دارای فناوری فوکوس خودکار و فلش آن تک‌رنگ است. دریچه‌ی دیافراگم این دوربین f/2.2 است و این یعنی در نور کم می‌توان به عکس‌های روشن و با کیفیت امید داشت. در روز و شرایط نوری کافی، عکس‌ها واضح، شفاف و با جزییات هستند. البته گاهی عکس‌ها به طور محسوسی تاریک می‌شوند و داینامیک لازم را ندارند. در محیط‌های کم‌نور نویز در عکس‌ها کاملا مشهود است و رنگ خاکستری در رنگ‌ها دیده می‌شود که باعث تاری و کدرشدن عکس‌ها می‌شود.

دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسلی آن‌قدرها هم خوب نیست و سرعت لازم را ندارد. دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 هم کمکی به سرعت عکاسی و نوردهی مناسب تصویر نمی‌کند. با توجه به تفاوت سنسور‌های دوربین‌های اصلی و سلفی، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با دوربین سلفی و در نور کم به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد ولی در کل کیفیت عکس‌ها برای ثبت عکس‌های معمولی و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مناسب است.

 

گوشی موبایل الفون مدل S7 قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن FullHD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. دوربین سلفی فقط می‌تواند با کیفیت HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند که خیلی هم بد نیست و کیفیت فیلم‌های ضبط شده راضی‌کننده است ولی متاسفانه به دلیل نبود لرزشگیر تصویر، در تکان‌های دوربین تصاویر تار می‌شوند و باید هنگام فیلم‌برداری این مورد را در نظر بگیرید.

صفحه‌نمایش؛ وسعت دیدت را گسترش بده!

الفون برای این گوشی یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با پنل IPS در نظر گرفته است. این پنل قابلیت نمایش تصاویر با وضوح و دقت FullHD (1920×1080) دارد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است. با توجه به نوع پنل، زوایای دید در این گوشی بسیار خوب است و در محیط‌های پرنور و زیر تابش مستقیم مشکلی از بابت خواندن متون و کارکردن با گوشی نخواهید داشت. لبه‌های این گوشی هم مانند بعضی مدل‌های سری گلکسی خمیده هستند و دید بهتر متون و تصاویر را برای کاربر فراهم می‌کنند.

سخت‌افزار، کارایی و نرم‌افزار؛ ده‌هسته‌ای!

الفون با اینکه در ساخت گوشی‌های میان‌رده تبهر دارد اما نمی‌خواهد همیشه از یک الگوی تکراری برای میان‌رده‌هایش استفاده کند و انتخاب‌هایی می‌کند که برای کاربران یک شوک است. بعد از گوشی لنوو K8، الفون S7 دومین گوشی‌ای بود که از پردازنده‌ی ده‌هسته‌ای در ساخت آن استفاده شده است. قلب تپنده‌ی S7 پردازنده‌ی Helio X20 است که با ده هسته‌ی پردازشی شاخه‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 را دارد که به ترتیب با فرکانس‌های ۱.۴، ۱.۸۵ و ۲.۳ گیگاهرتز برای کارهای سبک و ساده‌ی روزمره مثل دریافت و ارسال پیام، چک کردن ایمیل و وبگردی و اجرای برنامه‌های متعدد، بازی‌کردن و ویدیودیدن مناسب است. مسئول پردازش‌های گرافیکی این گوشی برعهده‌ی Mali-T880 است که ۴ خوشه با معماری «میدگارد» (Midgard) دارد. در این گوشی ۴ گیگابایت رم پردازنده‌ی مرکزی را همراهی می‌کند که در گوشی‌ای با این قیمت معمول نیست و الفون خواسته حجت را بر کاربران تمام کند.

با وجود اینکه تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی یکی از قوی‌ترین‌های بازار است، اما کارکردن با این گوشی آنقدرها هم سریع نیست. عملکرد کلی روان است اما هنگامی که چند برنامه باز شده باشد، عملکرد کند می‌شود و با تاخیر و کرش‌کردن برنامه‌ها مواجه می‌شویم.

جمع‌بندی؛ میان‌رده‌ای که ارزش خرید زیادی دارد!

گوشی موبایل الفون مدل S7 میان‌رده‌ی باارزشی است که ویژگی‌های خوب آن در کنار قیمت مناسبش باعث شده است ارزش خرید بالایی داشته باشد. بدنه‌ی زیبا و باکیفیت، حسگر اثرانگشت،‌ پردازنده‌ی ده‌هسته‌ای پرقدرت، ۴ گیگابایت رم که این پردازنده را همراهی می‌کند و صفحه‌نمایش که برای یک گوشی میان‌رده، نگین پادشاهی به حساب می‌آید، نمایشگری ۵.۵اینچی با کیفیت تصویر FullHD که با تراکم پیکسلی ۴۰۱، یک نمونه‌ی عالی برای تماشای ویدیو و بازی است. دوربین‌های این گوشی هم برای یک میان‌رده کاملا مناسب است و رضایت کاربر را از ثبت تصاویر و به اشتراک‌گذاشتن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وسعت‌دادن به آرشیو شخصی فراهم می‌کند. البته این گوشی ایراداتی هم دارد و از بین آن‌ها می‌توان به اندروید نسخه ۶ اشاره کرد که با توجه به جدیدبودن گوشی و امکانات سخت‌افزاری خوبی که در قسمت پردازنده و رم دارد، کمی قدیمی و ناامید‌کننده است. این گوشی از طریق یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای تغذیه استفاده می‌کند. در مجموع خرید گوشی موبایل الفون مدل S7 به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند ماجراجویی کنند و با برندهای جدید هم آشنا شوند. این گوشی در کنار سخت‌افزار و ظاهر خوبی که دارد، قیمت بسیار مناسب‌تری دارد که می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

مشخصات فنی Elephone S7 Dual SIM Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد

    ۷.۶ × ۷۳.۲ × ۱۵۰.۴ میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت

    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)

  • وزن

    ۱۴۸ گرم
  • ساختار بدنه

    پلاستیک و فلز (قاب دور از فلز و قاب پشتی پلاستیکی)


  • مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

  • کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی
  • ویژگی‌های خاص

    فبلت
    ,

    مجهز به حس‌گر اثرانگشت

  • تعداد سیم کارت

    دو سیم کارت

پردازنده

  • تراشه

    Mediatek Helio X20 Chipset

  • Quad-Core cortex-A53 + Quad-Core cortex-A53 CPU + Dual-Core cortex A72 CPU
  • نوع پردازنده

    ۶۴ بیت

  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

    ۱.۴ و ۱.۸۵ و ۲.۳ گیگاهرتز

  • Mali-T880 GPU

حافظه

  • حافظه داخلی

    ۶۴ گیگابایت

  • مقدار RAM

    ۴ گیگابایت

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    microSD

  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    ۲۵۶ گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    بله

  • فناوری

    LTPS IPS

  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

    ۵.۵ تا ۶.۰ اینچ

  • اندازه

    ۵.۵ اینچ


  • ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ | Full HD
  • تراکم پیکسلی

    ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • محافظت

    ندارد

  • تعداد رنگ

    ۱۶ میلیون رنگ

  • سایر قابلیت‌ها

    قابلیت دریافت تا ۵ لمس همزمان


  • مجهز به فناوری One Glass Solution برای کاهش قطر صفحه‌نمایش

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی

    ۲G
    ,

    ۳G
    ,

    ۴G

  • شبکه ۲G

    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900


  • برای هر دو سیم کارت
  • شبکه ۳G

    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
  • شبکه ۴G

    LTE band 1|2100, 2|1900, 3|1800, 4|1700/2100, 5|850, 7|2600, 8|900, 12|700, 17|700, 20|800, 28|700, 38|2600, 40|2300


  • LTE از نوع Cat4 با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی

    GPRS
    ,

    EDGE
    ,

    Wi-Fi
    ,

    بلوتوث
    ,

    رادیو

  • رادیو

    رادیو FM
  • Wi-Fi

    WiFi 802.11a/b/g/n


  • Dual-band

  • Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی

    A-GPS

  • بلوتوث

    نسخه ۴.۰
  • درگاه ارتباطی

    microUSB v2.0

دوربین

  • دوربین

    بله

  • رزولوشن عکس

    ۱۳.۰ مگاپیکسل

  • فناوری فوکوس

    Laser

  • فلش

    LED

  • قابلیت‌های دوربین

    دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2


  • قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)

  • قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)

  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)

  • قابلیت عکاسی HDR

  • قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)

  • قابلیت عکاسی با دستور صوتی (Voice Capture)
  • فیلمبرداری

    رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS)
  • دوربین سلفی

    دارای سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسل

صدا

  • بلندگو

    دارد

  • جک ۳.۵ میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • نسخه سیستم عامل

    Marshmallow 6.0

  • پشتیبانی از زبان فارسی

    بله

  • منوی فارسی

    دارد

  • قابلیت‌های نرم‌افزاری

    MMS
    ,

    ایمیل
    ,

    قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
    ,

    قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF
    ,

    برنامه ویرایش عکس
    ,

    قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

  • دفترچه تلفن

    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی

    MP3
    ,

    eAAC
    ,

    WAV

  • ویدیو

    MP4
    ,

    H.264
    ,

    H.263
    ,

    ۳gp

  • ضبط صدا

    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها

    قطب‌نما (Compass)
    ,

    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ,

    مجاورت (Proximity)
    ,

    روشنایی (Light)
    ,

    ژیروسکوپ (Gyro)
    ,

    اثرانگشت روی قاب جلویی (FingerPrint|Front-Mounted)

  • باتری قابل تعویض

    خیر

  • مشخصات باتری

    باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت


  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع (Quick Charge)
  • سایر قابلیت‌ها

    دارای گواهینامه‌های CE, RoHS, WEEE, Msds, UN38.3
  • اقلام همراه گوشی

    دفترچه‌ راهنما
    ,

    کابل USB
    ,

    قاب ژله‌ای
    ,

    شارژر

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *