سخت افزار/ مشخصات مک بوک بر پایه ARM افشا شد تا جزئیات بیشتری از اولین دستگاه انقلابی اپل در اختیار داشته باشیم. قبلا ادعا شده بود که این ماشین از یک نمایشگر ۱۲ اینچی بهره می‌برد و شروع قیمت آن ۷۹۹ دلار خواهد بود تا تبدیل به یک محصول رقابتی و خوش قیمت بخصوص از سوی اپل شود. حالا جزئیات بیشتری از سخت افزار داخلی این نوت بوک به اشتراک گذاشته شده که البته تشابهاتی را با گزاراشات قبلی نشان می‌دهد.

Komiya قبلا نکاتی را درباره مک بوک بر پایه ARM اپل به اشتراک گذاشته بود، مانند بازگشت صفحه کلید پروانه‌ای. جدیدترین توییت او اما تغییری در توییت قبلی ایجاد نمی‌کند زیرا مک بوک جدید از همان نمایشگر ۱۲ اینچی Retina بهره می‌برد اما تنها از یک پورت برخوردار است. این می‌تواند به معنای استفاده از بدنه مک بوک ۱۲ اینچی باشد که توقف تولید شده بود.

مشخصات مک بوک بر پایه ARM افشا شد
به علاوه Komiya قبلا اشاره کرده بود که مک بوک ۱۲ اینچی جدید از چیپست A14X Bionic استفاده می‌کند تا عمر باتری فوق العاده ۲۰ ساعته را پدید آورد. در اطلاعات جدید اما خبری از نام سیلیکون نیست هر چند که عمر باتری یک بار دیگر ذکر شده. او همچنین می‌گوید پیکربندی این نوت بوک شامل ۸ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت نیز حافظه ذخیره سازی می‌باشد.

متأسفانه یکی از بخش‌هایی که احتمالا کاربران را از خرید این مدل منصرف خواهد ساخت، صفحه کلید منفور پروانه‌ای اپل باشد. افشاگر ادعا کرده که مک بوک ۱۲ اینچی از نسل چهارم سوییچ‌های پروانه‌ای استفاده می‌کند. بدون شک دلیل خوبی وجود داشت که اپل بجای این سوییچ‌ها به سوییچ‌های قیچی شکل در مک بوک پرو ۱۶ اینچی روی آورد، پس اگر این غول تکنولوژی راهی برای مشکلات سخت افزاری این بخش پیدا نکرده باشد، بازگرداندن کیبرد پروانه‌ای ایده بسیار بدی خواهد بود.

خوش بختانه انتظار مک بوک ۱۲ اینچی بر پایه ARM از نظر قابل حمل بودن بسیار عالی باشد زیرا در جزئیات به اشتراک گذاشته شده وزن این مدل تنها ۲ پوند یا تقریبا ۹۰۰ گرم ذکر شده است. در آخر Komiya به قیمت محصول جدید نیز اشاره داشته که ظاهرا از ۸۴۹ دلار آغاز خواهد شد اما دانش آموزان به لطف برنامه اپل قادر خواهند بود آن را با ۷۹۹ دلار تهیه نمایند.

در کل این مشخصات بسیار خوب به نظر می‌رسند، حداقل روی کاغذ. در نتیجه کمی صبر برای ارائه نتایج عملکرد این دستگاه کافی خواهد بود تا ببینیم که تمام هیاهوی ایجاد شده حول محور مک بوک ۱۲ اینچی بر پایه ARM نتیجه خوبی به همراه دارد یا خیر.