دیجیزا/به تازگی خبر رویت یک یوفو نارنجی گوی مانند توسط خلبانی با ۴۵ سال سابقه پرواز، در آسمان آمریکا سر و صدای زیادی به پا کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

اخیرا یک خلبان باسابقه آمریکایی از تجربه رویت یک یوفو نارنجی رنگ صحبت کرده که مدتی پیش، در آسمان کارولینای آمریکا به پرواز در آمده است. گفته شده که شکل این شی ناشناس پرنده کروی بوده و در انتهای آن یک قسمت دم مانند هم وجود داشته است.

دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی به عنوان خبرسازترین مناطق قاره آمریکا از لحاظ رویت اشیا ناشناس پرنده به حساب می‌آیند و بر اساس اطلاعات موجود، در طی ۱۱۰ سال گذشته تعداد ۱۵۳ مورد مشاهده یوفو، نورهای ناشناس و گوی‌های پرنده در آسمان این دو ایالت گزارش شده است.

در سال گذشته ویدیو فیس‌بوکی شخصی در کارولینای شمالی که به صورت زنده پخش می‌شد، وجود یک شی ناشناس در آسمان این ایالت را مستقیما به تماشاچیان ویدیو نشان داد و اکنون هم یک خلبان ۸۸ ساله با نام چارلز کاب (Charles Cobb)، شی ناشناس دیگری را در این ایالت رویت کرده است.

کاب که در جنگ کره به عنوان خلبان نیروی دریایی خدمت کرده و ۴۵ سال سابقه خلبانی دارد، به خوبی با وسایل پرنده گوناگون آشنا بوده و می‌تواند با دقت قابل قبولی نوع هواپیماهای اطرافش را حتی با چشم غیر مسلح تشخیص دهد. با این حال یوفو نارنجی رنگی که این خلبان کهنه‌کار در ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ مشاهده کرد، با هیچ کدام از وسایلی که در گذشته دیده بود، مطابقت نداشت.

یوفو نارنجی کوهستان کارولینا
چارلز کاب به صورت روزانه به فرودگاه کوچکی در این ایالت کارولینای شمالی آمریکا سر میزند و یک هواپیما پایپر کاب ۱۹۴۰ (۱۹۴۰ Piper Cub) را در این فرودگاه نگه می‌دارد. این خلبان کهنه‌کار در روی ۱۲ ژوئن گذشته طبق معمول مشغول سر زدن به هواپیمای خودش بود که یک شی ناشناس نارنجی رنگ به شکل گول را در آسمان دید. این شی در انتهای خود بخش دم مانندی مثل یک کایت داشت و مرتبا بالا و پایین می‌رفت.

کاب می‌گوید که بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شاهد حرکت این یوفو نارنجی بود و دید که شی مورد نظر کم‌کم از آسمان کوهستان‌های کارولینای شمالی به سمت منطقه‌ای توریستی با نام تیبل راک (Table Rock) می‌رفت. بر اساس صحبت‌های این خلبان بازنشسته، شی ناشناس دیده شده در ارتفاع ۱۲ کیلومتری سطح زمین قرار داشت و می‌توانست با سرعتی باورنکردنی، چند صد متر ارتفاعش را کم و زیاد کند.

این خلبان اظهار کرده که تاکنون هیچ وسیله‌ای با چنین توانایی ندیده بود و برایش عجیب بود که شیئی بتواند به این شکل جابه‌جا شود. خلبان‌ها در تشخیص پدیده‌های هوایی مختلف تجربه بسیار بیشتری نسبت به مردم عادی دارند و کاب آنچه در آسمان دیده بود را نمی‌تواند در دسته هیچ کدام از وسایل و اشیا پرنده‌ای که تاکنون دیده بود، قرار دهد. پس از انتشار داستان یوفو نارنجی مورد نظر، عده‌ای گفته‌اند که شاید این شیء یک شهاب سنگ بوده، اما کاب این احتمال را رد می‌کند.

یوفو نارنجی یا شهاب سنگ؟
کاب در ابتدا تصور کرد که شی مورد نظر یک کایت است، اما پس از کمی مشاهده گوی نارنجی متوجه شد که در مرکز گوی قسمت تیره مانندی وجود دارد. این خلبان کهنه‌کار تصویر زیر از این یوفو را با آیپدش ثبت کرده است:


بر اساس اطلاعات موجود، کارشناسان ستاره شناسی و هوافضا می‌گویند که در تاریخ ۱۲ ژوئن ورود هیچ شهاب سنگ نورانی به آن منطقه از قاره آمریکا گزارش نشده و مطمئنا یوفو نارنجی دیده شده، یک سنگ آسمانی نبوده است. برای اینکه یک شهاب سنگ در آسمان روز دیده شود، نور آن باید بسیار بیشتر از شهاب‌های شبانه باشد و ورود چنین شی نورانی به جو زمین مطمئنا مورد توجه تجهیزات راداری قرار می‌گرفت.


برخی می‌گویند که این شی ناشناس پرنده به احتمال قوی نوعی انعکاس نوری بوده که آفتاب ظهر کوهستان کارولینای شمالی را برای مدت ۲۰ دقیقه منعکس کرده است. با این حال کاب می‌گوید که یوفو مورد نظر هواپیما یا انعکاس نبوده است. این خلبان بازنشسته می‌گوید که برای مدت قابل توجهی شی را زیر نظر داشته و می‌تواند با اطمینان بگوید که این یوفو با پدیده‌های جوی و یا تجهیزات هوایی ساخت دست بشر فرق داشته است.

کاب اظهار کرده که این یوفو نارنجی مربوط به انعکاس یک جت نبوده، چرا که شی مورد نظر دائما ارتفاع خود را کم و زیاد می‌کرد و با وجود حرکت کلی به سمت شمال جغرافیایی، برای مدت ۲۰ دقیقه در محدوده دید این خلبان بود. این در حالی بوده که هر نوع هواپیمایی تنها در عرض چند دقیقه از محدوده دید کاب خارج می‌شده و با سرعتی که این هواپیماها حرکت می‌کنند، نمی‌توان آن‌ها را برای چنین مدتی در آسمان دید.

گزارش‌های دیگر
با این تفاسیر جالب است بدانید که در همان روز ۱۲ ژوئن مرکز گزارش‌های ملی یوفو اعلام کرد که موارد دیگری از مشاهده اشیا ناشناس پرنده در صبح همان روز ثبت شده‌اند. گفته شده که حدودا ۱۰ ساعت پس از رویت یوفو توسط کاب، شاهدی در شهر هانترزویل (Huntersville) نزدیک آن محل، نورهای روشنی را دیده که با زاویه نود درجه در آسمان می‌چرخیدند.

صبح روز بعد هم شخص دیگری در شهر سالیزبری (Salisbury) نزدیک همان محل گزارش کرد که شی ناشناسی به شکل اشک یا نیزه در آسمان حرکت می‌کرد و ردی از بخار را که در نور خورشید می‌درخشید، از خود به جا می‌گذاشت.

برای روز ۲۹ ژوئن هم گزارش دیگری از شهر آردن (Arden) کارولینای شمالی ثبت شده که به پرواز یک یوفو نارنجی شبیه به اشک در ارتفاعات پایین اشاره دارد. در همان روزها موارد متعددی از مشاهده این گوی‌های نارنجی گزارش شده و به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از ساکنان شهرها و منطقه‌های مختلف کارولینای شمالی این اشیا ناشناس پرنده را مشاهده کرده‌اند.

چند سال پیش بود که خبر پروژه مخفیانه وزارت دفاع آمریکا برای تحقیق در مورد اشیا پرنده ناشناس منتشر شد و گفته شده که پنتاگون تنها در قرن بیست و یکم چیزی بیش از ۲۲ میلیون دلار برای بررسی این پدیده عجیب و غریب هزینه کرده است. با این تفاسیر متخصصان می‌گویند که تعداد گزارش‌های مربوط به یوفوها در سراسر جهان رو به افزایش بوده و بعد از تایید موضوع پروژه مخفی وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۷، این گزارش‌ها بیشتر هم شده‌اند.

منبع :ancient-code