معاون کیفیت ایران خودرو گفت: برای جلب رضایت مردم برنامه توسعه محصولات را داریم.

آقای برفروشان می‌گوید: برنامه ایران خودرو تولید محصولات جدید است چرا که مشتریان دیگر از خودرو‌های قدیمی راضی نیستند. رئیس جمهور سال گذشته ٨ دستور در خصوص صنعت خودرو دادند و برنامه‌های گفته شده در سه محور تدوین شد.

به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، پلتفر‌های قدیمی مانند سمند و ۴۰۵ از خط تولید ایران خودرو خارج و تولید آن‌ها متوقف خواهد شد. همچنین از برنامه‌های ایران خودرو کیفی سازی محصولاتی است که تولید آن‌ها ادامه دارد.

آقای برفروشان گفت: ٧ پروژه از تولید محصولات جدید در دست بررسی بوده، ضمن این بقیه پروژه‌ها نیز از نظرسنجی‌های مشتریان اقتباس شده است. بهبود برنامه‌های کیفی را از ایساکو آغاز کرده ایم زیرا این بخش با مشتریان ارتباط مستقیم دارد.

چندی پیش آقای مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه، به خودروساز‌ها درباره ایمنی برخی خودرو‌ها تذکرات جدی داده شده است، گفت: اگر برخی مطالبات سازمان ملی استاندارد درباره برخی خودرو‌ها اجرا نشود، آن خودرو‌ها هم مانند تیبا ۱، تیبا ۲ و سمند از خط تولید خارج می‌شوند.

چهارم خرداد ۱۴۰۱ نیز آقای اجرلو روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد سمند و تیبا از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

آنطور که عنوان شده برخی از این ایرادات در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.