کارخانه فاکسکان که به شهر ژنگژو لقب «آیفون سیتی» را داده است، حدود ۸۰ درصد از کل تولید آیفون سراسر جهان را بر عهده دارد.

قرنطینه ناشی از کرونا در چین به اندازه‌ای روی تولید گوشی‌های آیفون ۱۴ تاثیرگذار بود که اپل اخیرا هشداری در مورد محدودیت در دسترس بودن این دستگاه‌‌ها صادر کرد. اکنون فاکسکان، تامین‌کننده اصلی اپل نیز هشدار مشابهی در مورد تاثیر آن بر چشم‌انداز خود در سه ماهه جاری صادر کرده است.

فاکسکان می‌گوید که پس از قرنطینه اخیر چین و کاهش تولید گوشی‌های آیفون ۱۴، انتظار می‌رود درآمد حاصل از مونتاژ لوازم الکترونیکی مصرفی آن در سه ماهه تعطیلات کاهش پیدا کند، این سه ماهه معمولا فصل شلوغی برای شرکت محسوب می‌شود.

طبق گزارش بلومبرگ، فاکسکان، سازنده بیشتر آیفون‌های جهان، هشدار داد که درآمد بخش لوازم الکترونیکی مصرفی آن در این سه ماهه کاهش خواهد یافت، زیرا با شیوع کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند که برای پایگاه اصلی تولید آن در مرکز چین محدودیت‌هایی ایجاد کرده است. این شرکت که با نام «Hon Hai Precision Industry» نیز شناخته می‌شود، در تلاش است تا تولید کامل خود را پس از شیوع ویروس کرونا در ماه اکتبر، از سر بگیرد.

کارخانه عظیم فاکسکان که به شهر ژنگژو لقب «آیفون سیتی» را داده است، حدود ۸۰ درصد از کل تولید آیفون سراسر جهان را بر عهده دارد.

قرنطینه کارخانه تولید آیفون ۱۴ فاکسکان در چین
دو هفته پیش، فاکسکان گزارش‌هایی مبنی بر شیوع کووید-۱۹ در بزرگترین کارخانه آیفون جهان، در ژنگژو، چین را تایید کرد. در آن زمان، گفته شده بود که تاثیر این موضوع بر تولید آیفون ۱۴ «قابل کنترل» است. با این حال، گزارش‌هایی منتشر شده بود که به هرج و مرج داخل کارخانه اشاره داشتند و ظاهرا برخی از کارگران، کارخانه را ترک کرده و به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

فاکسکان با ارائه پاداش‌های قابل توجهی سعی کرد تا با این مشکل مقابله کند، اما با گسترش شیوع، کارخانه به مدت یک هقته قرنطینه شد. در آن زمان مشخص نبود که کارخانه به‌طور کامل تعطیل خواهد شد یا خیر، اما پس از آن مشخص شد که ظرفیت تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

از زمان شروع همه‌گیری در اواخر سال ۲۰۲۱، از شیوع فعلی چین به عنوان بدترین نمونه شعله ور شدن مجدد آن یاد شده است.