دیجیزا/ یک شرکت بیمه در استرالیا از هوش مصنوعی برای محاسبه سریع‌تر مقدار خسارت پرداختی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی استفاده کرده است.
به گزارش زد دی نت، شرکت بیمه آی ای جی استرالیا اعلام کرده هوش مصنوعی را در روندهای مختلف محاسبه خسارت پرداختی بعد از وقوع تصادف‌های رانندگی به کار می‌گیرد.

هوش مصنوعی این شرکت با بررسی اسناد یک تصادف به این جمع بندی می‌رسد که آیا خسارت وارده به یک خودرو تا بدان حد جدی است که اعزام آن به تعمیرگاه برای تعمیر قبل از ارزیابی فنی مقدار خسارت وارده ضروری باشد یا خیر. بر این اساس احتمال فریب و کلاهبرداری کارشناسان ارزیابی خسارت این شرکت بیمه به حداقل می‌رسد.

همچنین از این طریق مدت زمان مورد نیاز برای تخمین خسارات وارده و برآورد مبلغ قابل پرداخت به مالکان خودروها نیز از بیش از سه هفته به تنها چند روز کاهش می‌یابد.

افزایش شفافیت و تسریع روند پرداخت‌ها و نیز کاهش نگرانی‌ها و دغدغه‌های مالکان خودروهای آسیب دیده مهم‌ترین مزیت اجرای این طرح است. دقت این سیستم هوش مصنوعی که بر مبنای اسناد تصادف و نیز بررسی فایل تماس تلفنی راننده با شرکت بیمه عمل می‌کند، ۹۰ درصد بوده و امید می‌رود در آینده افزایش یابد. استفاده از این سیستم هوش مصنوعی طراحی الگوهای تجاری تازه‌ای را برای شرکت‌های بیمه در آینده ممکن خواهد کرد.