دیجیزا/ مجادلات اپل و «اپیک گیمز» به این زودی‌ها تمام نخواهد شد و در جدیدترین مورد شرکت بازی‌ساز اپل را متهم کرده که به دنبال کسب منفعت از ثمره کار آنها است.

ماجرا از جایی شروع شد که اپیک برای دور زدن سیستم پرداخت اپل و فرار از کارمزد ۳۰ درصدی در بازی محبوب «فورتنایت» از سیستم پرداخت مستقیم استفاده کرد. اپل در پاسخ این بازی را از اپ استور حذف کرد که با شکایت طرف مقابل به بهانه انحصارگرایی روبه‌رو شد. علی رغم این شکایت دادگاه درخواست اپیک برای اجبار اپل به ارائه بازی فورتنایت در اپ استور را رد کرد و این بازی تا پایان دعوای حقوقی در فروشگاه اپل قابل دسترس نخواهد بود.

اپل به این هم اکتفا نکرد و در پی دریافت خسارت از اپیک برای زیر پاگذاشتن قراردهای اپ استور  و درآمدزایی ناعادلانه است. این شرکت همچنین مدعی است بی اعتنایی آشکار اپیک به تعهداتی که در قراردادها ذکر شده و دیگر اقدامات نامطلوب این شرکت ضرر چشمگیری به آنها زده است.

در مقابل اپیک هم با ارائه اسنادی به دادگاه ادعاهای اپل را زیر سوال برده و مدعی است چیزی که متعلق به اپل باشد را سرقت نکرده چرا که فورتنایت متعلق به خود این شرکت است و هیچ کس را نمی‌توان به خاطر فروش چیزی که دارایی خود اوست سارق خطاب کرد. این شرکت در بخش دیگری ادعای اپل را ناشی از تصورات اشتباه آنها عنوان کرده:

«ادعاهای تکراری اپل ریشه در این تصور غیرعادی دارد که پول‌های پرداختی کاربران برای لذت بردن از نتایج کار هنرمندان، طراحان و مهندسان اپیک، ناشی از چیزی است که متعلق به اپل است.»
قاضی دادگاه «ایوان گونزالس راجرز» اعلام کرده که بهتر است این پرونده توسط هیئت منصفه و در تابستان مورد قضاوت قرار گیرد: «باید ببینیم خود مردم در این باره چه فکری می‌کنند، آیا این مسائل امنیتی مردم را نگران می‌کنند یا خیر؟»

اپل هنوز به ادعاهای جدید اپیک گیمز واکنشی نشان نداده است.